سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳
تروريسم هسته اي؛ با رمز «بازي هاي المپيك» در ايران

ادامه جنگ با ایران در میدان پنجم!

دشمنان زماني كه از «تحريم، تهديد و ترور» به جايي نرسيدند، جنگ در ميدان پنجم (چهار ميدان ديگر زمين، دريا، هوا و فضا هستند) را در دستوركار خود قرار دادند.
کد خبر : ۷۲۰۹۸
"صراط" - آمريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال ناكارآمدي «تحريم، تهديد و ترور» به حملات سايبري رو آوردند تا به اين طريق در روند فعاليت هسته اي ايران اخلال ايجاد كنند.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، طي 9 سال گذشته، غرب به ويژه آمريكا و اسرائيل از هيچ اقدامي براي كند كردن روند پيشرفت برنامه هسته اي ايران فروگذار نكردند. آنها زماني كه از «تحريم، تهديد و ترور» به جايي نرسيدند، جنگ در ميدان پنجم (چهار ميدان ديگر زمين، دريا، هوا و فضا هستند) را در دستوركار خود قرار دادند.

نخستين بار جرج بوش، رئيس جمهور سابق آمريكا با اسم رمز «بازي هاي المپيك» شروع اين حمله را كليد زد و خلف او، باراك اوباما از نخستين روزهاي فعاليت خود به عنوان رئيس جمهور، فرمان محرمانه اي براي افزايش حملات پيچيده عليه سيستم هاي رايانه اي هدايتگر برنامه هسته اي ايران صادر كرد كه اين فرمان، آغازگر نخستين دور استفاده مستمر آمريكا از سلاح هاي سايبري بود.

دستور حمله با استاكس نت
يكي از اين حملات، حمله ويروس «استاكس نت» در سال 2010 ميلادي به تاسيسات اتمي ايران بود. اين ويروس براي اولين بار توسط يك شركت كوچك امنيتي در بلاروس و در كامپيوتر يكي از تجار ايراني پيدا شد. ويروس استاكس نت، به طور خاص محصولات شركت زيمنس آلمان را هدف قرار مي داد كه محصولات اين شركت در بسياري از مراكز صنعتي و زيرساختي مهم ايران وجود دارند.

اين ويروس كه 20 برابر بيشتر از كدهاي ويروسي ديگر پيچيده است، از امكانات مختلفي برخوردار است. از آن جمله اين كه استاكس نت توانايي افزايش فشار داخل نيروگاه هاي هسته اي يا خاموش كردن لوله هاي نفتي را دارد و مي تواند به اپراتورهاي سامانه بگويد كه همه چيز عادي است. برخلاف اكثر ويروس ها، استاكس نت از اجازه امنيتي جعلي معمولي كه به ويروس ها كمك مي كند تا در درون سامانه ها پنهان شوند، استفاده نمي كند. اين ويروس در واقع داراي يك اجازه نامه واقعي است كه از يكي از معروف ترين شركت هاي فناوري در جهان سرقت شده است.

در واقع، استاكس نت از روزنه هاي امنيتي بهره مي برد كه توليدكنندگان سامانه از آن بي اطلاع هستند. اين روزنه به «روزهاي صفر» معروف هستند و موفق ترين ويروس ها از آنها بهره مي برند. جزئيات يك «روز صفر» را مي توان در بازار سياه به قيمت ،000 100/ دلار بدست آورد. استاكس نت از 20 عدد از اين روزهاي صفر بهره مي جويد. نكته اينكه در اعماق كد استاكس نت، يك هدف خاص قرار داشت و آن از كار انداختن سانتريفيوژهاي تاسيسات غني سازي نطنز در ايران بود كه در نهايت به اذعان مقامات مسئول در آمريكا و اروپا، ايران توانسته ضمن خنثي سازي ويروس استاكس نت، آن را از سيستم هاي رايانه اي و كنترلي تاسيسات هسته اي خود خارج كند.

مدتي بعد، عنصري از اين برنامه به دليل اشتباه برنامه ريزي از كنترل خارج و عمومي شد و به اين ترتيب، اين عنصر كه منحصرا عليه تاسيسات هسته اي نطنز به كار گرفته شده بود، در سطح اينترنت پخش شد.

با اين حال، اوباما تصميم گرفته به اين حملات سايبري عليه ايران ادامه دهد. چند روز پس از به اصطلاح «فرار»اين ويروس، نشستي فشرده در كاخ سفيد برگزار شد كه در آن افزون بر اوباما، «جو بايدن»، معاون رياست جمهوري و «لئون پانه تا»، مسئول وقت «سي. آي. اي» حضور داشتند. در اين نشست، با اعلام اينكه مشخص نيست ايران تا چه ميزان از اين كد و برنامه آگاهي دارد و ارائه شواهدي مبني بر اينكه اين برنامه، هنوز هم قابليت تخريبي دارد، اوباما تصميم گرفت به حملات سايبري عليه ايران ادامه دهد.

در هفته هاي پس از آن، تأسيسات نطنز دو بار توسط نسخه هاي جديدتري از اين ويروس مورد حمله قرار گرفت. آخرين سري از آن حملات، چند هفته پس از آنكه استاكس نت در سراسر جهان شناسايي شد، موجب از كار افتادن موقت هزار سانتريفيوژ از مجموع پنج هزار سانتريفيوژ ايران شد. با اين حال، مقامات درگير در اين پروژه بر اين باورند، ايران توانست خود را از اين ويروس رها كرده و به كار خود ادامه دهد، هرچند در مورد سرعت عمل ايران در پاكسازي اين ويروس ميان آنان اتفاق نظري نيست.

فليم برادرخوانده استاكس نت
با وجود توانمندي ايران در كنترل و خنثي سازي حمله استاكس نت، سال جاري نيز ويروس جديد ديگري با نام «فليم» يا «شعله»در سطح خاورميانه و به ويژه ايران منتشر شد. نكته قابل تامل درباره اين ويروس اين بود كه منشاء استاكس نت و فليم يكي بود؛ موضوعي كه شركت روسي امنيت رايانه اي «كاسپرسكاي» با اعلام آن افزود: «بررسي اوليه حاكي از اين بود كه اين دو برنامه ارتباطي به هم ندارند. اما بعدا مشخص شد در زمينه غيرمرتبط بودن دو پروژه فليم و استاكس نت اشتباه مي كرديم. در واقع، تحقيقات ما حقايقي را فاش كرده كه به طور كامل نحوه ساخته شدن استاكس نت و ارتباط آن را با فليم نشان مي دهد.»

اما شركت روسي «سيمانتك»، از شركت هاي فعال در زمينه امنيت رايانه درباره هدف و نحوه عملكرد فليم اعلام كرد، اين بدافزار نه تنها ظرفيت جاسوسي دارد، بلكه مي تواند عملكرد سيستم هاي رايانه اي را مختل كند. به بيان ديگر، فليم مي تواند با جاسوسي در شبكه هاي كامپيوتري، به مكالمات آنلاين كاربران كامپيوترهاي اين شبكه ها دست يابد و اطلاعات آنها را بدزدد.

علاوه بر اين، كارشناسان شركت سيمانتك، مشخصه اي را در فليم شناسايي كرده اند كه به كاربران آن اجازه مي دهد، فايل هايي را در كامپيوترهاي آلوده پاك كنند. به گفته آنها، چنين مشخصه اي نشان مي دهد فليم مي تواند مانع اجرايي شدن برنامه هاي كامپيوتري و يا حتي غيرفعال شدن كامل سيستم هاي عملياتي كاميپوتري شود.

اين شركت، فليم را يكي از پيچيده ترين برنامه هاي جاسوسي سايبري خوانده كه تاكنون كشف شده است. سيمانتك پيش از اين اعلام كرده بود فليم احتمالا با حمايت دولتي خلق شده چون ساختار و عملكرد آن به حدي پيشرفته است كه ساخت آن نمي تواند كار هكرهاي مستقل باشد.

شركت امنيتي كاسپراسكاي نيز چندي قبل اعلام كرد فليم با آلودن كردن يك سيستم مجموعه عمليات پيچيده اي را آغاز مي كند كه شامل مواردي همچون ثبت تردد شبكه، برداشتن عكس از صفحه، ضبط مكالمات صوتي و ثبت ركورد صفحه كليد مي شود.

مجموعه ويژگي هاي دو ويروس فوق نشان از جديت غرب به ويژه آمريكا و اسرائيل در جنگ سايبري با كشورهاي هدف دارد. اهميت اين موضوع براي آنها به ميزاني است كه ارتش آمريكا در زمينه حملات سايبري دوره هاي دانشگاهي راه ندازي و برگزار كرده است. در همين راستا بود كه نيروي هوايي آمريكا اعلام كرد به تازگي شش كارشناس جنگ سايبري از يك مركز آموزشي اين يگان فارغ التحصيل شده اند.

بزرگترين حملات سايبري جهان

حمله به ناسا در اكتبر 1989
البته ايران اولين و تنها قرباني حملات سايبري در جهان نبوده است. در واقع، اولين حمله اينترنتي ثبت شده، حمله كرم WANK به سيستم كامپيوتري سازمان فضايي آمريكا «ناسا» بود. اين كرم اينترنتي باعث شد تا تصويري بر روي صفحه كامپيوترها ظاهر شود كه به استفاده از راكت هايي با سوخت «پلوتونيمي» در طرح اكتشاف سياره مشتري به وسيله ناسا اعتراض داشتند. مقابله و پاكسازي اين كرم اينترنتي در آن زمان چيزي نزديك به نيم ميليون دلار هزينه در برداشت. با اين كه تا به امروز هيچ شخص يا گروهي مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفته است اما بسياري انگشت اتهام را به سوي گروهي از هكرها در ملبورن استراليا نشانه رفتند.

هك ماهواره وزارت دفاع انگليس در فوريه 1999
يك سال بعد ماهواره وزارت دفاع انگليس هدف حمله قرار گرفت. يك گروه كوچك از هكرها كه در جنوب انگليس حضور داشتند، در فوريه سال 1999 ميلادي موفق شدند تا كنترل ماهواره «اسكاي نت» وزارت دفاع اين كشور را به دست بگيرند و سيگنال هاي اشتباهي مبني بر شروع يك «جنگ اطلاعاتي» ارسال كنند كه در آن دشمن سعي در اخلال در سيستم هاي مخابراتي را دارد. علي رغم تلاش هاي صورت گرفته از سوي پليس انگليس و نيروي هوايي آمريكا شخصي بازداشت نشد.

سرقت كدهاي نظامي دسامبر 2000
يكي از مهمترين اطلاعاتي كه دولت ها نمي خواهند در دست اشخاص نامطمئن بيفتد، اسرار نظامي است. در دسامبر سال 2000 ميلادي گروهي از هكرها به شركت هاي توليدكننده نرم افزارهاي مخصوص كنترل ماهواره ها و موشك هاي ارتش آمريكا در واشنگتن حمله و نزديك به دو سوم اطلاعات موجود را سرقت كردند.

آمريكايي ها تعقيب را آغاز كردند و پس از رديابي سرنخ ها به دانشگاه «كايزسلاترن» در آلمان رسيدند كه به نظر بن بست تحقيقات بود. تا به امروز شخص يا گروهي براي اين حمله مقصر شناخته نشده است.
نظرات بینندگان
محمد طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
۳
۳
به امید خدا هرکاری بکنند به در بسته خواهد خورد جوانان این مرزبوم باهرگونه عملیات سایبری پاسخی کوبنده خواهند داد(( امریکا مرگت باد مرگت باد))
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
۳
۱
بهر حال صاحب خانه لازمست ضمن بررسی دقیق راه های نفوذ دزدان به خانه را شناسایی و با نصب درب و پنجره های ضد سرقت و سیستم های امنیتی و عدم تحویل کلیدها و کد سیستم ها از خانه حراست کند..
علی ایحال با توجه باینکه حدود ۹۰ در صد سخت افزار و نرم افزار در جهان توسط حضرات دزد چراغ بدست ساخته می شود واز کلیه منفذ های نفوذ و اشکالات سیستم اطلاع کافی و وافی دارنند لذا باید جهت جلوگیری از نفوذ دشمنان به مکان های مهم نهایت دقت را در خصوص سیستم ها و انسان ها نمود . الیته در این مسایل نقش منفی انسان ها بیشتر از سیستم ها می باشد زیرا سیتم ها تابع دسوراتی هستنند که به انها آموزش داده شده اما انسان ها ......................
صمد اقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
آمریکای احمق ، ما ایرانی ها خیلی ضربه از شماها خوردیم اما از اونجا که متحد و آرمان گرا هستیم در نهایت پیروز میدان ما ایرانی ها هستیم.
درسته بعضی از جوون هامون بد شدن که اون هم شماها و بعضی از متحجرین داخلی خرابشون کردن اما جوون های خوب و با اصالت بحمدالله کم نداریم.
که به حول قوه ی الهی روز به روز مشت محکمتری بهتون خواهیم زد.
(صمد آقا جیگ 33 روزه راه میندازه)