چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸

پانزدهمین انفجار خط لوله‌ انتقال‌ گازمصر‌

براي پانزدهمين بار خط لوله انتقال گاز مصر به سرزمين‌هاي اشغالي از سوي افراد ناشناس منفجر شد.
کد خبر : ۷۲۰۸۹

به گزارش صراط ، ايسنابه نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره نوشت:

بامداد امروز (يكشنبه) خطوط لوله انتقال گاز طبيعي مصر به سرزمين‌هاي اشغالي و اردن براي پانزدهمين بار از آغاز انقلاب اين كشور توسط چند فرد مسلح منفجر شد.

بنا به گفته شاهدان عيني، چند فرد مسلح با رفتن به منطقه الطويل در شرق شهر عريش اقدام به بمب‌گذاري خط لوله انتقال گاز كرده و پس از لحظاتي آن را منفجر كردند.

منابع محلي همچنين گزارش دادند كه شعله‌هاي آتش تا 20 متري در مكان انفجار به آسمان رفته و منابع مصري نيز اعلام كردند كه به دليل ادامه آتش سوزي هنوز ميزان خسارت‌هاي وارده به خط لوله مشخص نيست.

از سوي ديگر، منابع شركت گاز مصر اعلام كردند: از آنجايي كه انتقال گاز از اين خط لوله مدت‌هاست كه متوقف شده شعله‌هاي آتش ناشي از گاز باقي مانده در لوله‌هاي انتقال گاز بوده است و ديگر گاز به اردن و يا سرزمين‌هاي اشغالي صادر نمي‌شود.

اين اولين بار است كه خط لوله انتقال گاز مصر به سرزمين‌هاي اشغالي پس از انتخاب محمد مرسي به عنوان رئيس جمهوري اين كشور منفجر مي‌شود و با اين انفجار از زمان آغاز انقلاب اين كشور تاكنون اين خط لوله 15 بار مورد حمله قرار گرفته است.

بيشتر مردم و محافل سياسي مصر با صادرات گاز مصر به سرزمين‌هاي اشغالي مخالفت كرده و آن را پايمان كردن حقوق مصري‌ها مي‌دانند چرا كه اين گاز پايين‌تر از قيمت جهاني به رژيم صهيونيستي تحويل داده مي‌شود.