سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳

مخالفت‌رهبری‌باروابط‌عشقی‌ناسالم‌سیما

شهریار بحرانی گفت: به خاطر جذابیت بیشتر در کارهای نمایشی به روابط و ارتباط ناسالم و زائد عشقی، سطحی و مبتذل می‌پردازیم که هم بدآموزی دارد و هم فضای مسمومی را در ذهن جوانان و نوجوانان ایجاد می‌کند
کد خبر : ۷۰۸۰۰
به گزارش صراط، «شهریار بحرانی» کارگردان در گفت‌وگو با فارس درباره تاکیدات مقام معظم رهبری در جمع دست‌اندرکاران صدا و سیما در دو سال گذشته و تاکیدات ایشان بر عدم استفاده از برخی ارتباطات عشقی زائد در مجموعه‌های نمایشی  گفت: در ارتباط با برخی از ارتباطات ناسالمی که بعضا در کارهای نمایشی شاهد آن هستیم، متاسفانه از رفتارهایی که ارتباط سالم و صحیح و مورد تشویق دین است در آثارمان فاصله گرفتیم و اگر این مسایل را مراعات می‌کردیم نیازی به ایجاد فضا‌های ناسالم در آثار نمایشی نبود.

وی در ادامه گفت: حالا باید ببینیم چه مواردی ارتباط سالم است. ارتباط سالم یعنی آن‌که به اطرافیان از جمله همسر، فرزندان، پدر و مادر به شدت عشق بورزیم و محبت کنیم همانطور که خداوند نسبت به انسان عشق می‌ورزد و عاشقانه برخورد می‌کند. انسان هم نسبت به اطرافیان خودش شدیدا با محبت و عشق و ایثار رفتار کند. در این صورت پیام ادیان الهی محقق می‌شود و خانواده استحکام پیدا می‌کند و روابط افراد به بهترین شکل دوام می‌یابد و محکم می‌شود.

کارگردان فیلم تحسین شده «ملک سلیمان» در ادامه گفت: اما متاسفانه ما این وجه مثبت را به خاطر جذابیت بیشتر در کارهای نمایشی به روابط و ارتباط ناسالم و زائد عشقی، سطحی و مبتذل می‌پردازیم که هم بدآموزی دارد و هم فضای مسمومی را در ذهن جوانان و نوجوانان ایجاد می‌کند که نسبت به پذیرش مسئولیت و انتخاب همسر آینده، دوست و رفیق و شریک در آینده تصورات انحرافی، غربی و بیمار ایجاد می‌کند.

وی در خاتمه توضیح داد: انشاءالله که فرمایشات حضرت آقا را گوش داده و عمل کنیم. هنرمند باید بتواند فرمایشات را در اثرش رعایت کند. به عقیده من باید ابتدا الگوهای مثبت مذهبی را از جمله شور و اشتیاق به محبت کردن نسبت به اطرافیان (محبت از نوع سالم) را در داستان‌ها و فیلم‌ها نشان بدهد. رفتارهایی که الگو و سالم باشد تا بدون هیچ گونه خدشه‌ای بتوانیم ارایه کنیم. وقتی این رفتارها را به صورت نمایشی ارایه کنیم خود به خود مطرح کردن معروف، منکر را از بین می‌برد.
برچسب ها: رهبری سیما صراط
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۶
۶
کو گوش شنوا