سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵

نگرانی‌نویسنده‌کتاب «دا» ازتهمینه‌میلانی

سید جواد هاشمی گفت: «وقتی نظر خانم حسینی را راجع به انتخاب کارگردان فیلم پرسیدم متوجه وجود دغدغه خاطر در ایشان شدم. او هم نگران بود...»
کد خبر : ۶۹۱۶۱

به گزارش صراط به نقل از رویداد آنلاین، قرار است تهمینه میلانی فیلمی با مضمون دفاع مقدس بسازد. انتخاب میلانی برای کارگردانی این فیلم که فیلمنامه اش از روی کتاب «دا»ی زهرا حسینی نوشته می شود، با انتقاداتی از سوی برخی سینماگران و منتقدان درباره شخص کارگردان این فیلم روبروست. برخی به این قضیه انتقاد دارند که تهمینه میلانی با تفکرات خاصی که نسبت به زنان و مسائل دیگر دارد نمی تواند فیلمی از جنس دفاع مقدس بسازد. در همین زمینه نظر خبرنگار ما سیدجواد هاشمی بازیگر سینمای دفاع مقدس کشورمان را جویا شده است.

سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان در خصوص انتخاب میلانی برای ساخت یک فیلم با مضمون دفاع مقدس گفت: انتخاب میلانی شاید فقط به خاطر جنسیت او بود و به خاطر اینکه یک خانم نقش اول کتاب را بازی می کند. اما این دغدغه همواره هست که خانم میلانی جنگ را ندیده و نگرانی بابت همین قضیه وجود دارد.

وی افزود: من با خانم سیده زهرا حسینی، نویسنده کتاب، آشنایی نزدیکی دارم. حتی ایشان در کتاب از من هم اسم برده است. وقتی نظر خانم حسینی را راجع به انتخاب کارگردان فیلم پرسیدم متوجه وجود دغدغه خاطر در ایشان شدم. او هم نگران بود.

هاشمی ادامه داد: در راه ساخت این فیلم فقط میلانی می تواند به میلانی کمک کند. قبل از همه صراحتا می گویم که آرزو داشتم من این فیلم را می ساختم. هنوز هم نمی دانم چه کسانی خانم میلانی را برای کارگردانی این فیلم انتخاب کردند و چرا.

این کارگردان در پایان درباره اینکه چه کسی بهتر می تواند این فیلم را بسازد گفت: مرحوم رسول ملاقلی پور از همه بهتر می توانست این کار را کند. اما آقایان کمال تبریزی و ابراهیم حاتمی کیا هم خیلی خوب می توانستند از پس این کار بر بیایند. البته می دانم آقای حاتمی کیا سراغ این جور کارها نمی آید. لزومی نداشت حتما یک خانم این فیلم را بسازد چون نقش اصلی آن خانم است.