چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵

حمله شبانه طالبان به یک هتل +عکس

حداقل چهار نفر در حمله شبه نظامیان طالبان به یک هتل در حومه کابل کشته شده اند.
کد خبر : ۶۹۰۲۵
براساس گزارش های رسیده از کابل، در ساعات اولیه روز جمعه، ٢ تیر، درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد مسلحی که در یک هتل در حومه کابل موضع گرفته اند با شدت بیشتری همچنان ادامه داشته است.

درگیری شامگاه پنجشنبنه و زمانی آغاز شد که مهاجمان مسلح به مسلسل و موشک انداز آر پی جی، هتل اسپوزمی، واقع در نزدیکی دریاچه قرغه را هدف حمله قرار دادند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی نیروهای آیساف حاکی از آن است که نیروهای افغان هدایت عملیات را برعهده دارند و ماموریت آیساف پشتیبانی از این عملیات است.

به گفته مقامات محلی، مهاجمان پس از ورود به این هتل، تعدادی زن و کودک را به گروگان گرفتند اما در ادامه درگیری با ماموران امنیتی، دست کم هجده تن از گروگان ها آزاد شدند یا توانستند از دست گروگانگیرها فرار کنند.

براساس گزارش های اولیه، سه نگهبان هتل و یک مامور پلیس جان خود را در این درگیری از دست دادند اما گزارش های بعدی حاکی از احتمال افزایش آمار تلفات این حمله است.

به گزارش رویترز، با روشن شدن هوا، نیروهای افغان و ناتو عملیات خود برای پاکسازی هتل را شدت بخشیده اند اما هنوز دست کم دو تن از مهاجمان در هتل موضع گرفته اند.

مهاجمان مسلح پنجشنبه شب با مسلسل و موشک انداز آر پی جی به هتل اسپوژمی واقع در نزدیکی دریاچه قرغه، حمله کردند.

این افراد تعدادی زن و کودک را به گروگان گرفتند که با ادامه درگیری، حداقل هجده نفر از گروگان ها آزاد شدند.

در ساعات اولیه درگیری، داوود امین، معاون پلیس کابل، گفت هتل در محاصره ماموران امنیتی است و ماموران تلاش می کنند به زنان و کودکان آسیبی نرسد.

دریاچه قرغه واقع در حدود ده کیلومتری مرکز کابل، از مناطق تفریحی پایتخت افغانستان به شمار می رود و امکانات تفریحی و تعدادی هتل به منظور استفاده مسافران در اطراف دریاچه ساخته شده است.

سواحل دریاچه قرغه به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد ازدحام بازدیدکنندگانی است که برای گذراندن تعطیلی آخر هفته به این محل می آیند.

حمله به هتل اسپوزمی در حالی گزارش می شود که طی روزهای اخیر، عملیات مسلحانه طالبان علیه نیروهای افغان و ناتو شدت گرفته است.