سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

روسها میگ31 جدید دریافت می کنند

میگ-31بی-ام نمونه ای کاملاً به روز شده از این رهگیر قدرتمند است که شامل اویونیک جدید، لینک دیجیتال داده ها، رادار چند حالته جدید، سامانه کنترل آتش و سلاح های جدید است.
کد خبر : ۶۸۵۹۶

به گزارش صراط به نقل از ریانووستی، نیروی هوایی روسیه 10 فروند از نمونه بهسازی شده شکاری رهگیر دوربرد میگ-31بی-ام را در سال جاری دریافت خواهد کرد. دریافت دو فروند بالگرد فوق سنگین میل-26 نیز در این سال قطعی شده است.


نیروی هوایی روسیه پیش از این از تمایل خود برای به خدمت گرفتن تا 60 فروند از این نمونه میگ-31 تا سال 2020 بر مبنای قراردادی با صنایع هوایی این کشور در سال 2011 خبر داده بود.

میگ-31بی-ام نمونه ای کاملاً به روز شده از این رهگیر قدرتمند است که بهسازی های آن شامل اویونیک جدید، لینک دیجیتال داده ها، رادار چند حالته جدید، سامانه کنترل آتش و سلاح های جدید است.



به گزارش مشرق، رادار این هواپیما قابلیت کشف اهداف از فاصله 320 کیلومتری و ردگیری همزمان تا 10 هدف را دارد. موشک بسیار دوربرد آر-37ام که برای این هواپیما توسعه داده شده و موشک میانبرد/دوربرد آر-77 از جمله تسلیحات جدید میگ-31بی ام هستند. هر 4 هواپیمای میگ-31 قابلیت به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود و پوشش یک منطقه پیوسته وسیع را دارند. این هواپیما به طور سنتی با شکاری رهگیر اف-14 تامکت قابل مقایسه است.



تمایل روس ها به بهسازی رهگیرهای دوربردشان در شرایطی که بسیاری از کشورهای دنیا رویکرد بکارگیری رهگیرهای اینچنینی را از دستور کار خارج کرده و به دنبال جنگنده رهگیرهای چندمنظوره هستند قابل توجه است. خصوصاً با در نظر گرفتن اینکه نمونه های جدید سوخو-35 روسی که جنگنده رهگیر چندمنظوره محسوب می شوند نیز به تعداد 48 فروند توسط نیروی هوایی این کشور سفارش داده شده است. می توان نتیجه گرفت روسها برای پوشش کشور پهناور خود که با کشورهای گوناگونی هم مرز است رهگیر دوربرد، سریع و با قابلیت حمل موشک های بسیار دوربرد را راه حل مناسبی می دانند. همچنین این نوع هواپیماها با توجه به برد رادار و موشکهایشان قابلیت برقراری اولین خط دفاعی در عمق خاک دشمن را نیز دارند. عملکردی مشابه میگ-31 توسط اف-14 در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دلایل باقی ماندن و بهسازی های این جنگنده در کشورمان است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۷:۱۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۲
۰
ما بهترش را می سازیم. ان شآ الله
مجتبی
|
Kazakhstan
ان شا الله
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
حالا چند کیلومتر در ساعت سرعتشه؟ هزارتا؟ بیشتر؟ جدی دارم میپرسم