جمعه ۲۱ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

تحلیل سه سناریوی شورایعالی انقلاب فرهنگی برای کنکور

تحلیل سه سناریوی شورایعالی انقلاب فرهنگی برای کنکور
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تحلیل سه سناریوی شورایعالی انقلاب فرهنگی برای کنکور، گفت: سیستم آموزشی و شیوه‌های مهارتی در آموزش و پرورش ما باید به اندازه تقویت شود که اصلا نیازی به ورود همه دانش آموزان به دانشگاه نباشد.
کد خبر : ۶۸۵۹۰۶

به گزارش صراط به نقل از فارس ، در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی سه سناریو برای بازنگری مصوبه آزمون سراسری مطرح شد.به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از سناریوها ادامه اجرای مصوبه کنونی کنکور است که به مدت دو سال اجرا شده است؛ سناریوی دیگر، حذف تاثیر معدل پایه دهم و تأثیر قطعی پایه‌های یازدهم و دوازدهم در کنکور است؛ سناریوی بعدی این است که پایه یازدهم و دوازدهم به صورت آزمون جامع برگزار شود و در کنکور تاثیر داده شود.

حجت الاسلام احمد حسین‌فلاحی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تحلیل سه سناریوی شورایعالی انقلاب فرهنگی پیرامون آزمون سراسری، گفت: درباره این سه بحث اینکه چه تصمیمی برای سرنوشت جوانان عزیز و آینده جامعه دانشگاهی و علمی کشور گرفته شود نیاز به کارهای کارشناسی و بررسی بازخوردهای تصمیمات گرفته شده دارد.وی افزود: درباره کنکور بازخوردهایی که آموزش و پرورش اعلام می کند این است که روش جدید کنکور باعث شده که هم نقش معلم و هم زحمت دانش آموزان دیده شود و این روش تاثیرات بسیار خوبی در جامعه آموزش و پرورش ما داشته است و به جای پررنگ شدن موسسات کنکور به تقویت مدارس و عدالت آموزشی میپردازیم که همه اقشار جامعه بتوانند از رتبه‌های کنکور برخوردار شوند که همینطور هم شده یعنی رتبه های برتر فقط منحصر به کسانی نیست که به موسسات آموزشی رفتند و دانش آموزان مدارس دولتی هم در میان رتبه های برتر هستند.

حسین‌فلاحی با بیان اینکه این قانون که در دو سالی که اجرا شده آمارهای خوبی دارد، اظهار داشت: البته ما باید نقص‌ها را خارج کرده و آن را بهبود بخشیم.باید بدانیم این قانون در چه جاهایی نقص دارد که به نقاط مثبت آن بیفزاییم.به گفته وی، البته حذف پایه دهم شاید خیلی کارشناسی نباشد زیرا به هر حال صرف پایه دوازدهم هم پاسخگو نیست، به دلیل اینکه خیلی‌ها فقط به سال آخر متمرکز می‌شوند و کیفیت آموزشی ما در پایه‌های قبلی کاهش می‌یابد، به طور کلی ما باید بازنگری در تمام پایه‌ها داشته باشیم.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته نهایی اینکه برای ساماندهی وضعیت کنکور نیاز به یک بازنگری جدی در سیستم آموزشی داریم که هم سرفصل‌ها را بررسی کنیم، هم شیوه‌های مهارتی را تقویت کنیم به طوری که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش دالانی برای ورود به دانشگاه نباشد. حسین‌فلاحی عنوان کرد: اگر این کار را انجام دهیم خود به خود به جایی می‌رسیم که ظرفیت کنکور ما نه تنها فراهم است بلکه با کیفیت بخشی به آموزش و پرورش اصلا نیازی به ورود همه دانش آموزان به دانشگاه هم نباشد و نیروی مفید آماده به کار داشته باشیم.