سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

اپراتورهاي جديد پستي در راهند

مدير كل دفتر بررسي‌هاي فني و اقتصادي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اعلام خبر فراهم شدن زمينه اعطاي پروانه اپراتورهاي دوم و سوم پست، به فعالان حوزه پستي توصيه كرد كه تمام فعاليت‌هاي خود را در قالب دو اپراتور بزرگ پستي سازماندهي كنند.
کد خبر : ۶۸۱۵۸

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، حسين فلاح جوشقاني گفت: به منظور ايجاد رقابت عادلانه در حوزه خدمات پستي و شفاف‌سازي تعرفه خدمات در اين حوزه، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براساس وظايف قانوني خود در زمينه آزادسازي در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، زمينه را براي ورود اپراتورهاي پستي غيردولتي فراهم مي‌كند.

وي افزود: در مرحله اول طي يك فراخوان تمامي فعاليتها و شركتهاي فعال در حوزه پست در كشور شناسايي شده‌اند تا برآورد دقيقي از حجم فعاليت‌ها در اين حوزه حاصل شود و همزمان با آن، پيش‌نويس، "ضوابط حاكم بر فعاليت پروانه اپراتور پستي" در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تدوين شده و در حال حاضر در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در حال بررسي است.

فلاح جوشقاني اظهار كرد: درصورت تصويب "ضوابط حاكم بر فعاليت پروانه اپراتورهاي پستي" در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات و ابلاغ آن براساس شرايط و ضوابطي كه در كميسيون تعيين خواهد شد رگولاتوري نسبت به ورود اپراتورهاي پستي غيردولتي اقدام خواهد كرد.

وي درباره مكانيسم پيشنهادي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي ورود اپراتورهاي جديد پستي تصريح كرد: درصورت تصويب كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، فرايند به صورت برگزاري مزايده و انتخاب از طريق مزايده عملياتي خواهد شد.