پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷

الگوی مدارس تراز چيست؟

الگوی مدارس تراز چيست؟
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش گفت: طرح مدارس تراز فرصتی است تا تمام مدارس بتوانند شاخص‌های آموزشی و پرورشی را مطابق اهداف سند تحول بهبود دهند.
کد خبر : ۶۷۹۶۰۴

به گزارش صراط به نقل ازفارس، نشست تخصصی الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش‌وپرورش، علیرضا کمرئی مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش و مدیران سازمان در دفتر رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد. علیرضا کمرئی مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه مدرسه و آموزش‌وپرورش چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی یک امر حاکمیتی است، گفت: تمام مدارس غیردولتی تحت مستقیم آموزش حاکمیتی است و تمام محتواهای آموزشی مدارس تحت حاکمیت و حکمرانی دولت است.وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی تابع سیاست‌های نظام آموزش‌وپرورش کشور هستند، تصریح کرد: مدارس غیردولتی که طبق قانون مجوزهای لازم را دارند و در چارچوب نظام حرکت می‌کنند باید در راستای بهبود عملکرد آنها تلاش کنیم.کمرئی با اشاره به اینکه طرح مدارس تراز فرصتی است تا تمام مدارس بتوانند شاخص‌های آموزشی و پرورشی را مطابق اهداف سند تحول بهبود بخشند، اظهار کرد: جهت‌گیری‌ها باید به سمت تربیت متوازن دانش‌آموزان و اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باشد و رشد و پیشرفت در معیارها باید سنجش و بررسی شود‌.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه الگوی مدارس تراز می‌تواند از ارزش‌های مدارس غیردولتی صیانت کند، یادآور شد: طرح مدارس تراز سند فرصتی است تا مدارس غیردولتی از حقوق خود دفاع نمایند و ارزش‌های خود را تقویت کنند.وی خاطرنشان کرد: طرح مدارس تراز سلسله ابزاری را در اختیار قرار می‌دهد که مدرسه با یک الگوی راهبردی در مسیر اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش حرکت کند و معیارهای ارزیابی در اختیار آنها گذاشته می‌شود تا بتوانند خود را مورد تحلیل قرار دهند.