يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
کارشناس داوری:

پنالتی به نفع پرسپولیس باید گرفته می‌شد

کارشناس داوری درباره قضاوت موعود بنیادی فر در بازی پرسپولیس و شمس آذر توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر : ۶۷۷۱۳۸

 

ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت موعود بنیادی فر در بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین در هفته نهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: در این بازی ۲، ۳ اشتباه داوری داشتیم. در دقیقه ۴۰ بازی،  داور خطای بازیکن پرسپولیس را در محوطه جریمه حریف گرفت که می‌توانست ادامه بازی بدهد و  اگر VAR تایید کرد که خطاست باید سوت می‌زد. در صورتی که خطا نبود،می‌توانست ادامه بازی بدهد. در دقیقه ۷۷ بازی، در یک صحنه هم دروازه بان تیم شمس آذر به جلو آمد و با آرنج خود به گردن وحید امیری زد که این صحنه هم می‌توانست خطا باشد.  

او افزود: صحنه خطای دروازه بان شمس آذر بر روی وحید امیری داخل محوطه جریمه بود و داور می‌توانست یک ضربه پنالتی اعلام کند. البته داور مسابقه با VAR مشورت کرد، اما متاسفانه خطا را  اعلام نکرد که از لحاظ داوری این صحنه مشکل دارد.  

میرزا بیگی درباره اینکه گل دوم پرسپولیس درست بود، گفت: قبل از گل، برخوردی بین ۲ بازیکن شمس آذر و پرسپولیس رخ داد، اما به آن صورت نبود که خطا اعلام شود و گل دوم پرسپولیس درست بود. گل اول پرسپولیس هم صحیح بود و مشکلی نداشت.  

کارشناس داوری گفت: در دقیقه ۴۲ بازی، برخوردی بین سرلک و بازیکن شمس آذر در محوطه جریمه پرسپولیس اتفاق افتاد که برخوردی نبود که داور برای گرفتن پنالتی قانع شود و تصمیم داور مسابقه در این صحنه درست بود.  

او درباره اینکه موعود بنیادی فر چه نمره‌ای از این بازی می‌گیرد، گفت: قضاوت بنیادی فر متوسط بود و  خطا‌هایی که گرفته نشد می‌توانستند در نتیجه بازی تاثیرگذار باشند. درست است که پرسپولیس بازی را پیروز شد، اما گرفتن این خطا‌ها می‌توانست در نتیجه موثر باشد. بنیادی فر  نمره ۷/۵  از ۱۰ نمره گرفت.