شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

۱۰۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی بورس را سبز کرد

۱۰۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی بورس را سبز کرد
بررسی معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد سهام‌داران خرد با ورود پول گسترده به بورس موجب رشد ۱.۲۴ درصدی شاخص کل بورس شدند.
کد خبر : ۶۷۷۰۹۱

به گزارش صراط به نقل از مهر ، در روزی که ورود پول حقیقی به بازار سهام از مرز هزار میلیارد تومان عبور کرد و ارزش معاملات خرد هم بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بود، شاخص کل بورس هم رشد کرد و در آستانه ورود به کانال ۲ میلیون واحدی قرار گرفت.

نماگر اصلی بورس تهران که هفته گذشته این ابر کانال حیاتی را ازدست‌داده بود، حالا درصدد بازگشت به کانالی است که مدت‌ها برای رسیدن به آن تلاش کرده بود.

بودجه سال آینده حامی بورس

علی مؤمنی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: امروز روز سبزی برای بورس بود، شاخص کل بعد از ۸ روز منفی مجدداً سبز شد و در یک جلسه افت دو جلسه قبلی خود را جبران کرد.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می‌رسد با کاهش ریسک‌های سیاسی و از دور خارج‌شدن ریسک سیاسی حمله اسرائیل به ایران، بازار نفس تازه‌ای بکشد.وی افزود: ضمن اینکه بسته حمایتی دولت هم در این رشد بی‌تأثیر نبود. البته بودجه سال آینده نیز حمایت‌های خوبی از بازار سرمایه داشته است.

بورس رشد کرد

بورس تهران امروز به مرز بازگشت به کانال ۲ میلیون واحدی رسید. شاخص کل بورس تهران امروز در حالی حدود بیش از ۲۴ هزار واحد معادل ۱.۲۴ درصد بر ارتفاعش افزود که شاخص کل هم وزن هم حدود ۵۵۰۰ واحد یعنی ۸۳ صدم درصد بالاتر از آخرین روز هفته گذشته ایستاد.

رشد ارزش معاملات خرد بازار سهام

ارزش معاملات خرد بعد از مدت‌ها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان شد و ورود پول حقیقی هم رکورد جدیدی را به ثبت رساند و هزار میلیارد تومان پول به گردونه معاملات بازگشت. بررسی ورود پول به نمادها هم نشان می‌دهد که صندوق‌های اهرمی مقصد بخش بزرگی از سرمایه حقیقی در بازار امروز بود.البته ارزش معاملات صندوق‌های درآمد ثابت هم به بیش از 5 هزار میلیارد تومان رسید تا بیشترین سهم از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دهد.البته خروج 1800 میلیاردتومانی پول حقیقی از این صندوق‌ها نیز از دیگر نکات بازار امروز بود.

سبزپوش‌ها دوبرابر سرخ‌پوشان

در معاملات امروز همچنان سبزپوش‌ها دوبرابر سرخ‌پوش‌ها بود و بیش از ۷۰ درصد از نمادها در قیمت پایانی مثبت به کار خود خاتمه دادند. ضمن اینکه سرانه خرید حقیقی هم ۲ برابر حقوقی‌ها بود. در میان گروه‌های صنعتی هم گروه خودرو دوباره سردمدار بازار شد و بانکی‌ها و کانه‌های فلزی هم به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.از نظر ورود پول حقیقی هم کانه‌های فلزی، بانک‌ها و خودرویی‌ها باز هم در صدر قرار داشتند