شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
احمدی‌وفا پدیده مسابقات آلبانی بود

قهرمانی مقتدرانه امید‌های فرنگی در جهان

قهرمانی مقتدرانه امید‌های فرنگی در جهان
در این رقابت‌ها علی احمدی‌وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم، فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند
کد خبر : ۶۷۶۹۹۶

به گزارش صراط به نقل از جوان آنلاین، فرنگی‌کاران زیر ۲۳ سال کشتی ایران با ایستادن بر سکوی قهرمانی به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان آلبانی پایان دادند. مسابقات کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال در اوزان غیرالمپیکی طی روز‌های هفتم و هشتم آبان به میزبانی تیرانا برگزار شد و تیم امید کشورمان با کسب سه طلا و چهار برنز و ۱۴۹ امتیاز تیمی بر سکوی نخست ایستاد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. 
در این رقابت‌ها علی احمدی‌وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم، فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند. امید‌های کشتی فرنگی ایران در حالی با ۱۴۹ امتیاز مقتدرانه به عنوان قهرمانی دست یافتند که گرجستان با ۱۲۱ امتیاز دوم شد و ارمنستان هم با ۹۳ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. 
این مسابقات بهترین فرصت برای امید‌های کشتی فرنگی ایران بود که توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و در همین راستا احمدی‌وفا توانست خود را به عنوان پدیده جدید کشتی ایران در آلبانی معرفی کند. علی احمدی‌وفا نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران که در فینال پیکار‌های زیر ۲۳ سال جهان با شکست حریفی از جمهوری آذربایجان به مدال طلا رسید، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ایوان استفانسکی از اوکراین را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله آدام اولباشف از روسیه را با نتیجه ۷ بر یک از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه ۱۴ بر ۵ ویشواجیت موری از هند را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. این کشتی‌گیر در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۳ راشاد ممدوف از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد تا ضمن دستیابی به گردن‌آویز طلا، خود را به عنوان پدیده جدید کشتی فرنگی ایران معرفی کند، دوبنده‌پوشی که بدون شک در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.