به گزارش صراط به نقل از فارس، دکتر پویا پور سیدی، متخصص داخلی، میگوید که «وقتی یک پزشک یا هر فرد که تخصصی را بلد است تبلیغ میکند، در واقع دارد دیگران را مطلع میکند من این تخصص را دارم» و میتوانید بیایید و از آن استفاده کنید، چون اگر این کار را نکند شاید یک عده را از توانایی خودش محروم کند. پس نباید به مقوله تبلیغ پزشکان «نگاه منفی» داشت.
اما در مقابل دکتر علیاکبر شمسیان، کارشناس نظام سلامت، میگوید که «تبلیغ خدمات پزشکی در شأن جامعه پزشکی نیست» و بههرحال باید بین پزشکی و سایر صنوف تفاوتی وجود داشته باشد و تبلیغات در حوزه پزشکی اساساً جایی ندارد چون کسی درباره برداشتن کیسه صفرا یا درمان یک بیماری تبلیغ نمیکند.
دکتر هادی موسوی، دبیر کمیسیون تبلیغات سازمان نظامپزشکی مشهد، میگوید که «تبلیغات پزشکی باید فقط با مجوز سازمان نظامپزشکی انجام شود، در غیر این صورت با پزشک متخلف برخورد میشود.»
این تبلیغات نیز محدودیت خاصی دارد و صرفاً باید به معرفی خدمات پزشک و نوع تخصص او اشاره کند، بااینحال بیماران نباید به تبلیغات پزشکی در فضای مجازی اعتماد کنند و از طریق سایت نظامپزشکی، پزشکان مجاز را شناسایی کرده و حتماً به پزشکانی مراجعه کنند که قابلاعتماد هستند و صلاحیت دارند.