پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲

بارش برف جاده ۴۰ روستای خلخال را مسدود کرد

بارش برف جاده ۴۰ روستای خلخال را مسدود کرد
بارش سنگین برف در جنوب استان اردبیل راه ارتباطی ۴۰ روستا را در خلخال بست.
کد خبر : ۶۷۶۷۸۴
به گزارش صرلط به نقل از  تسنیم ، فرماندار شهرستان خلخال عصر چهارشنبه در جریان بازدید از آخرین تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی اظهار داشت: از عصر امروز بازگشایی این راه‌ها ادامه دارد و امیدواریم تا پایان امشب تمامی راه‌های روستایی جنوب استان اردبیل بازگشایی شود.

سید جواد یحیی‌زاده تصریح کرد: به هیچ وجه اعضای ستاد مدیریت بحران در بارش اخیر برف غافلگیر نشده بلکه تلاش کردند تا در بخش‌های مختلف امدادرسانی، راهداری و اورژانس به عموم مردم به ویژه رانندگان، مسافران و روستاییان ارائه خدمات کرده و شرایط بهتر خدمت‌رسانی را در این مسیر فراهم کنند.

وی گفت: در ارتفاعات این شهرستان 50 تا 60 سانتیمتر بارش برف به ثبت رسیده و در داخل شهر نیز وضعیت بارش به حدی بوده که مأموران شهرداری سعی می‌کنند تا معابر مختلف را بازگشایی کنند.

فرماندار شهرستان خلخال افزود: بیشترین مسدودیت راه‌های روستایی مربوط به شاهرود و بخش مرکزی است که با تلاش راهداران بازگشایی این مسیرها در حال انجام است و در کنار آن در محور خلخال – اسالم و دیگر محورها و گردنه‌های صعب‌العبور این شهرستان تردد با رعایت ایمنی و همچنین زنجیر چرخ امکان پذیر است.

یحیی‌زاده از هموطنان خواست در صورتی که ضرورتی به سفر نباشد، از انجام سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و نسبت به گذر از گردنه‌های این شهرستان با احتیاط بیشتری عمل کنند.

اما سامانه سرد بارشی که در 2 روز اخیر استان اردبیل را تحت تأثیر قرار داده و میهمان اردبیلی‌ها در دومین ماه فصل پاییز است تا عصر فردا در استان اردبیل ادامه خواهد داشت که پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در مناطق سردسیری همچنان برف همراه با کاهش محسوس دما باشد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز به فعالیت 30 گروه و اکیپ راهداری با 120 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین برای برف‌زدایی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: هلال احمر نیز موفق شده به 38 سرنشین خودرو در گردنه حیران امدادرسانی کند.

شرکت گاز استان اردبیل نیز به مشترکان اعلام کرد در استفاده از وسایل گازسوز جانب احتیاط را رعایت کرده و حتما در برقراری بخاری‌های گازسوز به موارد ایمنی و چفت و بست لوله و اتصالات دقت بیشتری داشته باشند.

بارش برف و سرمای زودهنگام پاییزی در کنار تعطیلی مدارس، شرایط خوبی را برای گردشگران فراهم کرد تا از طبیعت پاییزی شبیه به زمستان استفاده کرده و در کمک به حیات وحش و همچنین تکان دادن درختان برای جلوگیری از صدمه دیدن احتمالی پیشقدم شدند.

در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی استان به ویژه گردنه‌ها باز بوده و عبور و مرور در آن جریان دارد و تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده در جنوب این استان نیز ادامه دارد.