پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

پسران قطبی در آکادمی پرسپولیس/ موفق اما رفیق‌باز!

پسران قطبی در آکادمی پرسپولیس/ موفق اما رفیق‌باز!
در چند سال گذشته وضعیت پایه‌های پرسپولیس اصلا شرایط خوبی نداشت ولی رفته رفته شرایط کمی بهتر شد اما حواشی از بین نرفت.
کد خبر : ۶۷۶۷۸۱

به گزارش صراط به نقل از اعتماد ، رسیدگی به فوتبال پایه‌ها در فوتبال کشورمان کار بسیار دشواری است چرا که به آن صورت به فوتبال پایه توجه نمی‌شود و در صورت سالم کار کردن به لحاظ مالی هم درآمدی ندارد.

به گزارش روزنامه اعتماد، حالا در نظر بگیرید که مدیریت در آکادمی تیم‌های پرطرفدار پرسپولیس یا استقلال تا چه حد دشوار است. چرا که در هر صورت هواداران از این تیم‌ها نتیجه می‌خواهند ضمن اینکه به دلیل برند با ارزش این دو تیم معمولا افراد شناخته شده درخواست می‌کنند که فرزندشان به عضویت این تیم‌ها دربیایند.

الان را نمی‌دانیم اما در گذشته نه چندان دور پسر فلان رییس تا پسر شهردار و حتی افراد رده بالای نظامی و سیاسی درخواست‌های اینچنینی داشتند که جواب رد به آنها کار آسانی هم نبود و نیست! به جز اینها خیلی از پدر و مادرها حاضرند هر کاری انجام دهند، چه قانونی و چه غیرقانونی که فرزندشان پیراهن یکی از این دو تیم را بر تن کند. 

از سوژه اصلی خارج‌نشویم. در چند سال گذشته وضعیت پایه‌های پرسپولیس اصلا شرایط خوبی نداشت، امکانات ضعیف و‌ نداشتن خوابگاه یا عدم جذب بازیکنان کارآمد تیم‌های هر چهار رده این باشگاه را در حالت خوشبینانه در کش و قوس میانی جدول قرار می‌داد که با حضور محسن خلیلی مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس به عنوان مدیر آکادمی شرایط بهتر شد.

 

تا جایی که تیم نوجوانان پرسپولیس فصل پیش قهرمان لیگ برتر تهران شد و بقیه رده‌ها هم نتایج خوبی به خصوص در دربی‌های پایتخت به دست آوردند. خلیلی به لحاظ توجه به زیرساخت‌ها هم تلاش‌های زیادی انجام داد تا هم در کسب نتایج و هم در تهیه امکانات حداقل چوب لای چرخ باشگاه گذاشته نشود.  با این حال شاید نیاز باشد خلیلی در همکاری‌هایش بیشتر از توجه به رفیق‌بازی و همدوره‌ای‌های قدیمی به مسائل فنی هم‌ توجه کند تا حواشی گاه و بیگاهی که از آکادمی پرسپولیس شنیده می‌شود تمام شود.

 

در حال حاضر، مسعود زارعی سرمربی نونهالان و احسان‌خرسندی سرمربی نوجوانان و بهادر عبدی سرمربی جوانان و عباس آقایی هم سرمربی امیدهای پرسپولیس هستند و در کادر فنی هم بعضی پیشکسوتان دهه هشتادی این تیم‌ مشغول به کار هستند. اما نکته قابل توجه، اعتماد عجیب محسن خلیلی به همبازیان دوره خودش در پرسپولیس است و عجیب‌تر اینکه هرچهار نفر به‌علاوه خود خلیلی شاگردان افشین قطبی بودند! البته در این جمع یکی مثل فرزاد آشوبی هم به عنوان سرمربی جوانان حضور داشت که سال قبل جدا شد! مساله‌ای که می‌تواند مدیریت این مدیر جوان را زیر سوال ببرد همین کار کردن با افرادی خاص است. هرچند به هیچ‌وجه توانایی‌های فنی این چهار نفر را زیر سوال نمی‌بریم اما عمل خلیلی در این خصوص قابل توجه است و جای بحث دارد. انتخاب از روی رفیق‌بازی یا شایسته‌سالاری؟‌ باید دید خلیلی چه‌ جوابی برای این سوال دارد.

 

برچسب ها: قطبی پرسپولیس