چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
شکست آبرومندانه استقلال مقابل النصر؛

ستاره‌ها تفاوت را رقم زدند

ستاره‌ها تفاوت را رقم زدند
دیدار تیم‌های استقلال و النصر عربستان در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا در حالی با شکست یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید که نماینده ایران نمایش خوبی داشت.
کد خبر : ۶۷۶۶۵۸

به گزارش صراط به نقل از ایرنا، تیم‌های استقلال و النصر عربستان در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه راشد شهر دوبی به مصاف یکدیگر رفتند که النصر به برتری یک بر صفر رسید.

قضاوت این مسابقه را «ادهم مخادمه» با کمک‌های «محمد حسن الکلاف» و «نادی الرواله» بر عهده داشتند.

استقلال که چند روز پیش در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن اصفهان شکست سنگینی را متحمل شد، به دنبال این بود تا نمایش خوب و متفاوتی را مقابل تیم پرستاره النصر به نمایش بگذارد.

آبی‌پوشان ایران لیگ نخبگان آسیا را با جواد نکونام استارت زدند. در گام اول الغرافه را سه بر صفر شکست دادند و در بازی دوم به السد قطر ۲ بر صفر باختند تا نکونام استعفا داده و استقلال را ترک کند. در گام سوم در شرایطی سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت داشت که پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید این تیم از روی سکو‌ها نظاره‌گر عملکرد شاگردان آینده‌اش بود.

النصر با شرایط بسیار ایده‌آل روبه‌روی استقلال قرار گرفت. این تیم با استفانو پیولی، سرمربی صاحب نام خود که به تازگی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است، ۶ بازی اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. تیم ثروتمند عربستانی با ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو مونتیرو، سادیو مانه و ... در این فصل لیگ نخبگان آسیا یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شود.

دقایق حساس بازی:

دقیقه ۵: پاس رامین رضاییان پشت محوطه جریمه النصر عربستان به مهرداد محمدی رسید، در شرایطی که این بازیکن قصد داشت به سمت دروازه این تیم شوت‌زنی کند، بر اثر برخورد با آیمریک لاپورت روی زمین افتاد و دچار مصدومیت شد. محمدی دیگر نتوانست به بازی ادامه داده و جای خود را به علی‌رضا کوشکی داد.

دقیقه ۱۸: همکاری خوب و پاسکاری نواف البوشل با سادیو مانه باعث شد تا البوشل فرصت مناسبی پیدا کند، اما ضربه این بازیکن توسط سیدحسین حسینی مهار شد.

دقیقه ۲۱: شوت کریستیانو رونالدو از گوشه محوطه جریمه استقلال از کنار دروازه استقلال به خارج رفت.

دقیقه ۳۲: شوت اوتاویو مونتیرو پس از برخورد به مدافعان استقلال پله شد و در دستان حسینی آرام گرفت.

دقیقه ۳۶: همکاری خوب استقلالی‌ها باعث شد تا توپ در پشت محوطه جریمه النصر به جلال‌الدین ماشاریپوف برسد. این بازیکن اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ با اختلاف ناچیزی از بالای دروازه النصر به خارج رفت.

دقیقه ۴۳: پاس پشت پا و دیدنی رونالدو به آنجلو گابریل رسید، اما سیدحسین حسینی با شیرجه بلند توپ را دفع کرد تا مهاجم النصر فرصت گلزنی پیدا نکند.

دقیقه ۵۹: آنجلو گابریل مهاجم جوان النصر در محوطه جریمه استقلال تعادل خود را از دست داد و سرنگون شد، اما داوری اعتقادی به خطا نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۶۸: ارسال کرنر رامین رضاییان توسط مدافعان النصر برگشت داده و توپ در پشت محوطه جریمه این تیم به زبیر نیک‌نفس رسد که شوت این بازیکن با فاصله زیادی از بالای دروازه لاپورت به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱: اندرسون تالیسکا از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که ضربه این بازیکن با واکنش خوب حسینی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۷۲: کاکاتو پس از توپ ربایی با پاس عالی علی‌رضا کوشکی را در موقعیت عالی برای گلزنی قرار داد، در حالی که این بازیکن با دروازه‌بان النصر تک به تک و می‌توانست گلزنی کند با بی‌دقتی توپ را در اختیار لاپورت قرار داد.

دقیقه۷۴: النصر حملات پر تعدادی را بر روی دروازه استقلال تدارک دید. در ابتدا نیک‌نفس در آخرین لحظه و پیش از شوت زنی رونالدو موفق به دفع توپ شد. سپس رونالدو دوباره صاحب توپ شد، اما ضربه محکم وی توسط حسینی به خوبی مهار شد، در ادامه توپ به تالیسکا رسید که که ضربه وی با برخورد به مرادمند راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۰: ارسال کرنر بروزوویچ با ضربه سر آیمریک لاپورت همراه شد، اما سیلوا اجازه نداد توپ وارد دروازه استقلال شود و توپ را از روی خط برگشت داد و در ادامه نیز ضربه تالیسکا پس از برخورد به تیرک و دستان حسینی راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۲: سانتر کرنر بروزوویچ با ضربه سر دیدنی رونالدو همراه شد که حسینی توپ را برگشت داد، اما در ادامه لاپورت مدافع سرشناس و گرانقیمت النصر که زمانی در منچسترسیتی بازی می‌کرد موفق شد در ریباند گلزنی کند.

دقیقه ۸۸: وسلی ریبیرو پس از همکاری با اوتاویو وارد محوطه جریمه شد که شوت این بازیکن به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد.

استقلال با قبول این شکست، سه امتیازی باقی ماند.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، حسین مرادمند، ابوالفضل جلالی (میلاد زکی‌پوری)، رامین رضاییان، دیدیه اندونگ، زبیر نیک‌نفس (آرش رضاوند)، محمدحسین اسلامی (گوستاوو بلانکو)، جلال‌الدین ماشاریپوف و مهرداد محمدی (علیرضا کوشکی)

ترکیب النصر:

بنتو، آیمریک لاپورت، محمد سیماکان (علی لاجام)، نواف بوشل، سالم النجدی (سلطان الغنام)، عبدالله الخیبری (علی الحسن)، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو مونتیرو، آنجلو گابریل (اندرسون تالیسکا)، سادیو مانه و کریستیانو رونالدو