دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷

زنان بیشتر از مردان به آرتروز مبتلا می‌شوند

زنان بیشتر از مردان به آرتروز مبتلا می‌شوند
عضو هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوع «آرتروز» ( بیماری تخریب پیش رونده غضروف مفاصل) در زنان بیشتر از مردان است، به گونه‌ای که از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا، ۶۰ نفر زن و ۴۰ نفر مرد هستند.
کد خبر : ۶۷۶۳۸۹

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، علیرضا موسویان در گفتگویی با بیان اینکه شیوع «آرتروز» (بیماری تخریب پیش رونده غضروف مفاصل) در زنان بیشتر از مردان است، اظهارکرد: براساس آمار، از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا، ۶۰ نفر زن و ۴۰ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه علت افزایش میزان شیوع آرتروز در زنان، به دلیل نازک‌تر بودن غضروف و ضعیف‌تر بودن عضلات آسیب‌پذیری مفاصل بانوان است، گفت: عوامل محیطی و ارثی در ایجاد آرتروز در سنین پایین نقش دارند و در این میان فاکتور سن اهمیت زیادی دارد، چراکه ۷۰ درصد آرتروز‌ها در سنین بالای ۶۰ سال تشخیص داده می‌شوند.

عضو هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیشترین آرتروز در زانو، سپس مفصل لگن، مفصل ران (هیپ) و سپس مفاصل دست بروز می‌کند.

موسویان با بیان اینکه آرتروز درمان قطعی ندارد، بیان کرد: چراکه مفصلی که تخریب شود برای همیشه تخریب شده است، اما می‌توان با کنترل ضربات و آسیب‌های ورزشی، کاری و تصادفات، بهبود شرایط کاری بویژه کارگران، بهبود تغذیه و بهبود عادات زندگی جلوی آرتروز زودرس را گرفت.

برچسب ها: آرتروز زنان مردان