يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

خرید نهال فندق

خرید نهال فندق
کد خبر : ۶۶۸۷۶۵

نهال فندق

فندق یکی از گیاهانی است که در دسته خشکبار ها قرار میگیرد. درختان فندق در بسیاری از کشور ها مورد کاشت و پرورش قرار گرفته اند. کشور ترکیه رتبه 1 در پرورش فندق را دارد و کشور عزیزمان ایران در این جایگاه، رتبه 6 را به خود اختصاص داده است.

بسیاری از ارقام فندق جزء ارقام وارداتی هستند و بسیاری از آنها نیز در کشور عزیزمان مورد اصلاح نژاد قرار گرفته اند و به بسیاری از کشور های دیگر صادر می شوند.

بنابر این شما میتوانید با کاشت نهال فندق و پرورش آنها، به سود بسیار مناسبی دست پیدا کنید.

کاشت نهال فندق

به هنگام کاشت نهال های فندق باید یک سری نکات را قبل از کاشت مورد بررسی قرار دهید که در ادامه این نکات را با هم بررسی خواهیم کرد:

  1. خاک محل کاشت: بهترین خاک هایی که میتوانید نهال های فندق را کاشت و مورد پرورش قرار دهید، خاک های رسی و شنی با زهکشی بالا هستند. مقدار PH خاک مورد نظر شما باید بین 6 الی 7.5 باشد تا درخت بتواند رشد و باردهی مطلوب را به همراه داشته باشد.

  2. آبیاری: آبیاری و رطوبت، از نیاز های مهم تمام درختان است ولی این میزان آبیاری در درختان به طبع متفاوت است. با اینکه درختان فندق در برابر خشکی و کم آبی مقاومت خوبی دارند ولی آبیاری اصولی و مطابق با نیاز های درخت یکی دیگر از عواملی است که در رشد و باردهی آن تاثیر به سزایی دارد.

  3. اقلیم و مناطق آب و هوایی: نهال های فندق دارای انواع مختلفی هستند که مناسب برای مناطق سردسیر و یا گرمسیر هستند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. شما باید نهال فندق متناسب با شرایط اقلیمی خود را خرید و اقدام به کاشت نمایید.

  4. هرس: هرس، یکی از نیاز های اصلی هر گیاه است که باید در زمان مناسب و متناسب با نیاز های درخت انجام بگیرد. از آنجا که درختان فندق جزو درختان پایه کوتاه محسوب می شوند و ارتفاع کمی دارند، هرس آنها دشوار نیست و شما باید در زمان مناسب با استفاده از ابزار های مخصوص، درختان خود را هرس نمایید. این کار باعث از بین رفتن شاخه و برگ های بیمار و خشک شده درخت می شود و نور به طور مناسب توسط درخت دریافت می شود. بهترین زمان برای هرس درختان فندق، اواخر فصل زمستان الی اوایل بهار می باشد.

انواع نهال فندق

نهال فندق انیس ترکیه

خرید نهال فندق انیس ترکیه میتواند بهترین گزینه برای مناطق آب و هوای معتدل باشد. این نهال فندق بومی کشور ترکیه است.

ارتفاع درختان فندق انیس ترکیه بین 3 الی 5 متر است و عمر اقتصادی این درختان حدود 40 سال می باشد. باردهی این رقم نهال از سال دوم بعد از کاشت آن آغاز میگردد. درختان فندق انیس دیرگل هستند.

بهترین فاصله برای کاشت این نهال فندق، استفاده از فاصله کاشت 4*4 متر می باشد. در صورتی که بخواهید نهال فندق انیس را کاشت نمایید باید اواخر فصل پاییز الی اواخر زمستان اقدام به کاشت کنید.

آب مورد نیاز برای هر درخت فندق انیس ترکیه، روزانه 2 لیتر است.

فندق های انیس از ارقام دیگر فندق بسیار درشت تر هستند.

نهال فندق قم

نهال فندق قم نیز در دسته نهال های دیر گل قرار دارد. ارتفاع درختان فندق قم از 3 تا 6 متر است. باردهی نهال فندق قم از اولین سال پس از کاشت نهال آغاز می شود و هر سال به باردهی آن افزوده می شود. به طوری که از سال پنجم پس از کاشت، باردهی اقتصادی این رقم نهال فندق آغاز می شود.

این رقم نهال، از نهال هایی است که در کشور ما مورد اصلاح نژاد قرار گرفته است.. فندق های قم، سایز درشت تری نسبت به سایر فندق ها دارند.

عمر اقتصادی این درختان فندق، بیش از 60 سال است و جزو درختانی است که میتواند سال های طولانی برای شما باردهی اقتصادی را به همراه داشته باشد.

اگر شما در مناطق آب و هوایی سردسیر زندگی میکنید، خرید نهال فندق قم برای شما بسیار توصیه می شود. این نهال را باید با فاصله 3*3 متر اقدام به کاشت نمایید .

نهال فندق قزوین

نهال فندق قزوین باردهی بسیار مطلوبی دارد و به همین دلیل، مورد توجه بسیاری از کشاورزان قرار گرفته است و جزو ارقام صادراتی می باشد.

فندق های قزوین زود رس هستند و  درختان فندق قزوین می توانند بیش از 70 سال برای شما باردهی اقتصادی را به همراه داشته باشند

ارتفاع درختان فندق قزوین در حداکثر حالت خود 5 متر است. باردهی نهال فندق قزوین از 2 سال پس از کاشت آن آغاز می شود وزمان گلدهی آن، اوایل فصل بهار است

مناطق گرمسیری و معتدل، بهترین مناطق آب و هوای برای کاشت این رقم نهال فندق می باشد. بهترین فاصله کاشت برای نهال فندق قزوین، 3*3 متر است.

زمان برداشت فندق های قزوین، اواخر مرداد ماه است.

شما عزیزان می توانید با خرید نهال فندق قزوین و کاشت و پرورش آن، به سود بسیار خوبی برسید و سال ها با خیال راحت از این درختان بهره برداری اقتصادی داشته باشید.

بیماری و آفات درختان فندق

  1. شپشک نرم تن: این آفت از شیره درختان فندق تغذیه میکند و باعث ایجاد اختلال در فتو سنتر درخت می شود که در نهایت، شاخه و برگ ها و فندق های درختان را مورد آسیب دیدگی قرار می دهد. هرس اصولی و به موقع و استفاده از سموم کشاورزی می تواند برای مقابله با این آفت گزینه بسیار خوبی باشد.

  2. بیماری باکتریوز: این بیماری باعث بروز شکاف هایی در شاخه و ساقه های درخت می شود. برای مقابله با این بیماری باید ناحیه مورد درگیر را سریعا هرس نمایید.

  3. شانکر های سطحی یا عمیق: این بیماری نیز مانند بیماری باکتریوز، شکاف هایی در سطح یا عمق درخت ایجاد میکند. برای مقابله با این بیماری نیز هرس به موقع و استفاده از سموم کشاورزی میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

  4. کنه جوانه خوار: این کنه بر روی جوانه درختان فندق مستقر می شود و با فرو کردن نیش خود موجب ایجاد تورم در جوانه ها میشود که در نهایت موجب خشک شدگی جوانه ها می گردد. برای مقابله با این بیماری باید از سموم آندوسولفان یا آذینوس متیل در زمان گلدهی استفاده کنید.

  5. سفیدک پودری: این بیماری به صورت لکه هایی به رنگ سفید و زرد دیده می شود که در نهایت سبب ریزش برگ درخت می شود ولی آسیب جدی به درخت وارد نمیکند. برای پیشگیری از این بیماری میتوانید از سموم سولفوره استفاده نمایید و هرس درختان را به موقع انجام دهید.

خواص و کاربرد فندق

فندق سرشار از ویتامین E، پروتئین، امگا 3، امگا 6، منیزیم، مس و منگنز می باشد. مصرف فندق  باعث استحکام استخوان ها م شود،عملکرد مغز را بهبود می بخشد، از ابتلا به دیابت جلوگیری کرده و به کاهش قند خون کمک میکند، در جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار عالی عمل میکند و یک آبرسان بسیار عالی برای پوست است.

مصرف فندق بیماری های پوست و مو را بهبود می بخشد و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری میکند.

 فندق یک تغذیه بسیار عالی برای جنین است که مادران باردار می توانند از آن استفاده نمایند.

خرید نهال فندق 

مهم ترین امر در خرید نهال فندق، خرید نهال سالم با باردهی مطلوب می باشد. راه حل این کار، خرید نهال از مراکز، نهالستان و سایت های معتبری همچون سیمین نهال دشت سبز به شماره ثبت 3926 می باشد.

شما کشاورزان عزیز میتوانید جهت خرید نهال فندق، از طریق سایت سیمین نهال اقدام به خرید نمایید و سفارشات خود را به همراه هدیه ویژه از طرف مجموعه سیمین نهال، در سراسر کشور عزیزمان ایران دریافت نمایید.

خرید های شما با بهترین بسته بندی و در کوتاه ترین زمان ممکن خدمت شما عزیزان ارسال می شود. این نکته را نیز بازگو کنیم که در صورت خرید از سایت سیمین نهال میتوانید نهال های خود را با تخفیف بیشتری خرید نمایید.

مهم ترین مزیت خرید از نهالستان سیمین نهال، خرید مستقیم از نهالستان بدون واسطه است که این کار موجب میشود تا نهال های مورد نظر خود را با قیمت مناسب و کیفیت بی نظیر خریداری نمایید.

جهت خرید نهال میتوانید از طریق سایت ما به آدرس SIMINNAHAL.COM اقدام به ثبت سفارش های خود نمایید