دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

آیا کامالا هریس به عنوان نامزد نهایی دموکرات ها معرفی خواهد شد؟

در حالی که رئیس‌جمهور ایالات متحده در میان نگرانی‌های مربوط به سن خود سر تعظیم فرود آورد، دموکرات‌ها با چالش یافتن یک نامزد جدید برای انتخابات نوامبر روبرو هستند.
کد خبر : ۶۶۵۹۹۹

به گزارش صراط به نقل از شفقنا از الجزیره، خروج جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، دموکرات‌ها را با پرسش‌های بی‌پاسخ در مورد راه پیش رو، در حالی که کمتر از چهار ماه مانده به روز انتخابات، دست و پنجه نرم می‌کند، قرار داده است.

بایدن روز یکشنبه پس از هفته‌ها فشار از سوی دیگر دموکرات‌ها پس از مناظره فاجعه‌بار علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ژوئن کناره‌گیری کرد.

تحلیلگران می گویند اکنون، دموکرات ها باید حول یک نامزد جدید متحد شوند و اگر می خواهند ترامپ را شکست دهند، پایگاه خود را دوباره تقویت کنند. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، یکی از گزینه های مورد علاقه اولیه برای جانشینی بایدن است، به خصوص پس از اینکه وی تأییدیه رئیس جمهور را دریافت کرد. بایدن همچنین حمایت کنندگان را تشویق کرد تا به هریس کمک کنند.

با این حال، تصمیم بایدن برای عقب نشینی صرفاً غیرعادی نیست – در سیاست مدرن ایالات متحده بی سابقه است. کایل کوندیک، سردبیر ساباتو کریستال بال، یک خبرنامه درباره انتخابات منتشر شده توسط مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا، گفت: «ما در اینجا در قلمروی ناشناخته هستیم و هریس ممکن است در روزهای آینده با رقبایی روبرو شود که به دنبال نامزدی دموکرات هستند.»

نامزد جدید در کنوانسیون ملی دموکرات ها در شیکاگو در ماه آینده انتخاب خواهد شد، زمانی که بیش از 4000 تن از مقامات و فعالان حزب که به عنوان نمایندگان شناخته می شوند برای رای دادن گرد هم می آیند.

مواردی وجود داشته است که احزاب نامزدهای خود را در کنوانسیون های رقابتی پس از انتخابات مقدماتی انتخاب کرده اند. در واقع، این اتفاق مکرر قبل از استقرار نظام اولیه مدرن در سال 1972 رخ داد و به رای دهندگان حق رأی بیشتری در این فرآیند داد.اما وضعیت فعلی دموکرات ها متفاوت است.