سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴

ویروس شعله ساخته آمریکا است

تعدادی از کارشناسان امنیت رایانه ای آمریکایی در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی اعلام کردند که ویروس "شعله" که گفته می شود به رایانه های ایران نفوذ کرده است، توسط آمریکا طراحی و ساخته شده است.
کد خبر : ۶۶۱۵۱

به گزارش صراط به نقل از فارس، تعدادی از کارشناسان امنیت رایانه ای آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" اعلام کردند که ویروس "شعله" که رایانه های ایران و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه را هدف قرار داده بود، احتمالا ساخته آمریکا است.

بنا به اعلام این کارشناسان آمریکایی، ویروس رایانه ای شعله، «نشانه هایی دارد که تداعی کننده شیوه های جاسوسی سایبری آمریکا است».

یکی از این کارشناسان آمریکایی در ادامه مصاحبه خود با شبکه ان بی سی تأکید کرد: ویروس شعله که برای جمع آوری اطلاعات طراحی شده است و نه تخریب تجهیزات رایانه ای یا اطلاعات همانطور که ویروس استاکس نت طراحی شده بود، بسیار پیچیده عمل می کند و به نظر نمی رسد که کار کشور دیگری باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ اطلاعاتی از چگونگی عملکرد دقیق این ویروس و یا چگونگی ورود آن به رایانه های ایران ندارد، تصریح کرد: این قطعا کار آمریکا است.

محققان یک شرکت رایانه‌ای تحت عنوان "کاسپرسکای" روز گذشته افشا کردند ویروس جدیدی که شباهت زیادی به ویروس استاکس‌نت دارد، برای جاسوسی سایبری از ایران و سایر کشورهای خاورمیانه ساخته شده و وارد سیستم های رایانه ای این کشورها شده است.

به دنبال انتشار این خبر، پایگاه خبری «میدل‌ایست آنلاین» به نقل از کارشناسان سایبری ایرانی اعلام کرد: ایران نرم‌افزار آنتی‌ویروس ویروس «شعله» را پیدا کرده است.

به گزارش این پایگاه خبری، این کارشناس سایبری ایران گفت بدافزار مورد نظر با 43 برنامه آنتی‌ویروس قابل شناسایی نبود و به همین خاطر تیم تحقیقات سایبری ایران مجبور شد برنامه‌ای برای مقابله با این ویروس بسازد.

طبق اعلام کارشناسان شرکت رایانه ای کاسپرسکای، این ویروس حداقل پنج سال پیش برای انجام جاسوسی سایبری دولتی در این کشورها به کار گرفته شده است.

این گزارش افزود: چنانکه شواهد امر نشان می‌دهد این ویروس موسوم به Flame (شعله) از سوی همان کشور یا کشورهایی ساخته شده است که ویروس استاکس‌نت را برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طراحی کردند.

محققان این شرکت می‌گویند هنوز برای آنها مشخص نیست آیا ویروس Flame مأموریتی مانند استاکس‌نت دارد یا خیر.

ویروس Flame که بیش از 20 برابر استاکس‌نت کد دارد، می‌تواند فایل‌های داده را جمع‌آوری کند، تنظیمات رایانه‌ها را از راه دور تغییر دهد، میکروفون رایانه‌های شخصی را روشن کرده و مکالمات را ضبط کند و عکس‌برداری کند.

محققان کاسپرسکای می گویند ویروس‌های استاکس‌نت و Flame هر دو با سازوکارهای مشابهی رایانه‌ها را آلوده می‌کنند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در سال 2011 در تحقیقی در مورد طراحان ویروس استاکس‌نت اظهار کرد آمریکا و اسرائیل از حوالی سال 2004 طرح مشترکی را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران آغاز کرده‌اند و نتیجه گرفت ویروس استاکس‌نت از سوی آمریکا و اسرائیل ساخته شده است.

علاوه بر این معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی، موشه یعالون نیز روز گذشته در سخنانی به تلویح گفت که این ویروس از سوی اسرائیل طراحی شده است.

نظرات بینندگان
سهند ایمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
هر کاری بگی از این امریکایی های عوضی بر میاد اخه اطلاعات مارو میخوان چی کار