سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

حاميان دو قطبي چه كساني هستند؟

در همين راستا رسانه‌هاي حامي دولت نيز بر تقويت دو قطبي لاريجاني - حداد دامن زده و تلاش مي‌كنند اين شرايط ادامه پيدا كند.
کد خبر : ۶۶۰۳۱

به گزارش صراط به نقل از تهران امروز، با نگاهي به عملكرد گروه‌ها و طيف‌هاي حاضر در مجلس و نيز حاميان و مخالفان بيروني سلطه فضاي راديكال و تندروانه در مجلس به راحتي مي‌توان حاميان فضاي دو قطبي فعلي مجلس را شناخت.

عملكرد فراكسيون انقلاب اسلامي در مجلس هشتم و درگيري و تنش مداوم اعضاي آن با مديريت مجلس نشان مي‌دهد كه آنان اولين گروهي هستند كه از به وجود آمدن و ادامه فضاي دو قطبي در مجلس استقبال مي‌كنند. به نظر مي‌رسد اقدامات آينده اعضاي اقليت اين طيف در مجلس نهم‌ باعث تقويت كدورت‌ها و ادامه دو قطبي فعلي مجلس شود.
 
دولتي‌ها نيز در دسته دوم حاميان دو قطبي فعلي مجلس نهم دسته‌بندي مي‌شوند. چرا كه هر قدر مجلس جزيره‌اي‌تر عمل كند دولت مي‌تواند بدون دغدغه وظيفه نظارتي مجلس به اقدامات خود ادامه دهد.
 
در همين راستا رسانه‌هاي حامي دولت نيز بر تقويت دو قطبي لاريجاني - حداد دامن زده و تلاش مي‌كنند اين شرايط ادامه پيدا كند.
 
دسته سوم حاميان دو قطبي در مجلس كسي نيستند جز اصلاح طلبان. با نگاهي گذرا به رسانه‌ها و روزنامه‌هاي اصلاح طلب در چند روز گذشته به خوبي اين مسئله روشن مي‌شود.
 
هيچ چيز براي اصلاح طلباني كه نتوانستند همانند مجلس هشتم فراكسيون اقليت را ادامه بدهند، مسرت بخش‌تر از اختلاف و دو قطبي بين اصولگرايان نيست؛ اصولگراياني كه تنها به فكر رقابت، تنش و درگيري با يكديگر بوده و از وظايف اصلي خود يعني قانونگذاري و نظارت

غافل مي‌شوند. چرا كه اين موضوع در نهايت به ناكارآمدي مجلس اصولگرا مي‌انجامد.