سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

دیدنی‌ها و تفریحات شمال

کد خبر : ۶۵۹۷۷۴

دیدنی‌ها و تفریحات فراوان در شمال کشور، این خطه را به مقصد سفر پرطرفدار گردشگران تبدیل کردهاست؛ به‌طوری‌که در روزهای تعطیل، جاده‌های شمال به مقصد شهرهای چالوس و بابلسر مملو از ترافیک می‌شود. در این شهرها، اقامتگاه‌، ویلا و هتل‌های بسیاری برای اسکان مسافران وجود دارد؛ اکثر گردشگران برای آسودگی و آرامش بیشتر، اجاره ویلا شمال را ترجیح می‌دهند. در این مطلب، چند مورد از دیدنی‌ها و تفریحات شهرهای شمالی را معرفی کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با این شهرها، با ما همراه باشید.

دیدنی‌ها و تفریحات شمال

معرفی جاهای دیدنی شمال

شمال کشور و استان‌های مشهور مازندران، گیلان و گلستان، به‌دلیل سرسبزی و شرایط مطلوب آب‌وهوایی، همواره موردتوجه گردشگران بسیاری بوده‌اند. اگرچه بسیاری از گردشگران خانه را به مقصد چالوس ترک می‌کنند و در ایام اوج سفر اجاره ویلا چالوس متقاضیان بیشتری دارد، در مقابل، بعضی از گردشگران برای تنوع‌بخشیدن به سفر، سایر شهرهای شمالی را ترجیح می‌دهند.

آبشار شی‌الیم؛ جلوه‌ای رؤیایی از طبیعت

آبشار شی‌الیم در بابل و در نزدیکی روستای گاوزن‌محله قرار دارد. این آبشار پلکانی، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی مازندران است و بسیاری از گردشگران برای بهره‌بردن از آب‌وهوا و طبیعت بی‌نظیرش، راهی این منطقه می‌شوند. برای رفتن به آبشار شی‌الیم، ابتدا باید به بابل بروید و سپس مسیر را ازطریق جاده سیرباغ به‌سمت گلوگاه ادامه دهید. پس از 53 کیلومتر، به روستای گاوزن‌محله می‌رسید. این روستا تا آبشار 13 کیلومتر فاصله دارد. برای لذت‌بردن هرچه بیشتر از طبیعت زیبای اطراف آبشار شی‌الیم، بهتر است بهار را برای سفر خود انتخاب کنید. در این فصل، خروش آبشارها و چشمه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری است.
در نزدیکی آبشار شی‌الیم، جاهای دیدنی دیگری همچون آبگرم ازرو و آبشار کیمون وجود دارد. اگر قصد اجاره ویلا شمال را دارید، مناطق نزدیک شی‌الیم را انتخاب کنید تا به بسیاری از جاهای دیدنی اطراف دسترسی داشته باشید. البته ترجیح بسیاری از مسافران، اجاره ویلا بابلسر است؛ چراکه می‌توانند از مکان‌های جذاب دیگری همچون شهرک‌های ساحلی کرفون و خزرشهر، تالاب عزیزک، کوهی خیل، سد لاستیکی عرب‌خیل و ... دیدن کنند.
دیدنی‌ها و تفریحات شمال
دریاچه سد دریوک
وجب‌به‌وجب شهرهای شمالی مملو از زیبایی‌های خیره‌کننده است. اگر در ویلا چالوس یا ویلا بابلسر اقامت دارید، می‌توانید بازدید از دریاچه سد دریوک را هم در برنامه سفرتان بگنجانید. این دریاچه یکی از دیدنی‌های چالوس است و در مساحتی حدود یک هکتار، روبه‌روی دره ولی‌آباد هزارچم و در دامنه کوه دال‌کمر این شهرستان قرار گرفته‌است.
دریاچه سد دریوک، علاوه‌بر هوای دل‌انگیز و طبیعت چشم‌نواز، جاذبه‌های گردشگری دیگری هم دارد. این دریاچه محل مناسبی برای آرامش‌گرفتن و عکاسی در طبیعت است؛ علاوه‌برآن، پرندگان مهاجر نظیر مرغابی و غاز که در فصل زمستان به این منطقه می‌آیند، منظره زیبایی ایجاد می‌کنند. خوب است بدانید که هزینه اجاره ویلا شمال در زمستان به‌طورمعمول کمتر از فصل‌های ابتدایی سال و روزهای تعطیل است.


تفریحات و بازی‌های نمک‌آبرود
دیدنی‌ها و تفریحات شمال فقط به طبیعت‌گردی محدود نمی‌شود. در شهرهای شمالی، تفریحات مدرن زیادی از تفریحات ساحلی گرفته تا ورزش‌های هوایی مانند زیپ‌لاین، پارسل، کایت، پاراگلایدر و ... وجود دارد که تلفیقی از طبیعت و تفریحات مدرن هستند. برای لذت‌بردن از این ورزش‌های هیجان‌انگیز، می‌توانید نمک‌آبرود را انتخاب کنید. نمک‌آبرود یک شهرک زیبا و رؤیایی بین شهرهای چالوس و تنکابن با تفریحات مهیج است.
تفریحات نمک‌آبرود ازجمله سورتمه، زیپ‌لاین، پینت‌بال، شهربازی و کارتینگ، خاطرات خوبی را از سفر به شمال کشور برای‌تان رقم خواهد زد. اگر به ورزش‌های آبی یا ماهیگیری علاقه‌مند هستید، تفرجگاه ساحلی این شهرک امکانات کاملی همچون جت‌اسکلی، شنا، شاتل، هاورکرافت و ماهیگیری را در اختیارتان قرار می‌دهد.


اسکله تفریحی بابلسر؛ تفریحی رایگان در شمال
ماهیگیری و قایق‌سواری از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران در شمال است. اسلکه تفریحی بابلسر این امکان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه ورودی، از طبیعت اطراف لذت ببرند. این اسلکه در خیابان طالقانی بابلسر واقع شده‌است و رودخانه‌ای نیز به‌سمت دریا دارد. شما می‌توانید با اجاره قایق و هم‌مسیرشدن با این آب، لحظات خاطره‌انگیزی را ثبت کنید؛ ازطرفی، دکه‌های متعدد اطراف، چای و نوشیدنی سرو می‌کنند. درصورت اجاره ویلا بابلسر، دسترسی به این اسلکه تفریحی بسیار آسان‌تر می‌شود.
دیدنی‌ها و تفریحات شمال
متل‌قو
متل‌قو یا سلمان‌شهر یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های شمال است که همه‌چیز از تفریح، گردش، خرید و مکان مناسب برای استراحت را در اختیارتان قرار می‌دهد. از تفریحات متل‌قو می‌توان به والیبال، فوتبال ساحلی، جت‌اسکلی و قایق‌سواری اشاره کرد. البته ده‌ها هزار مسافر با اهداف دیگری ازجمله گشت‌وگذار در بازارها و پاساژها به این شهر سفر می‌کنند. اگر در ایام تعطیلات و اوج سفر پیداکردن هتل و اقامتگاه در متل‌قو برای‌تان دشوار بود، اجاره ویلا چالوس می‌تواند جایگزین خوبی باشد؛ چراکه متل‌قو فقط 25 کیلومتر با این شهر فاصله دارد و با هزینه کمتر و به‌آسانی می‌توانید یک اقامتگاه مناسب نزدیک به متل‌قو اجاره کنید.


روستای فیبلند
یکی دیگر از زیبایی‌های شمال کشور، روستای فیلبند است. فیلبند یا فیلبن معروف به اقیانوس ابر دائمی، یک روستای ییلاقی زیبا در شهرستان بابل است. جاده این روستا را بیشتر رانندگان آفرود می‌پسندند؛ اما گذر از پیچ‌وخم جاده و عبور از چندین روستا تا رسیدن به منظره بهشت‌مانند این منطقه، خستگی و سختی راه را از یادتان می‌برد. گردش در ییلاق، خوردن کباب و عکاسی در طبیعت، جاذبه‌های این روستا هستند.
برای رفتن به روستای فیلبند، باید از جاده هراز استفاده کنید و حدود 20 کیلومتر مانده به آمل، وارد جاده فرعی فیلبند شوید. به‌خاطر خستگی مسیر، بهتر است حداقل دو روز را این روستا بمانید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی فیبلند نیز مانند ویلا بابلسر، چالوس و ... به‌صورت اینترنتی نیز رزرو می‌شوند.


دیدنی‌های شمال؛ خاطراتی به‌یادماندنی
برای لذت‌بردن از دیدنی‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی شمال ازجمله دریاچه سد دریوک، آبشار شی‌الیم، متل‌قو و ...، بهتر است یک اقامتگاه مناسب را برای خود انتخاب کنید. با اجاره ویلا شمال ازطریق وب‌سایت شب در هر کدام از شهرهای جذاب این خطه ازجمله ویلا چالوس و بابلسر، می‌توانید پس از طبیعت‌گردی و شهرگردی، لحظات خاطره‌انگیزی را نیز در محل اقامت خصوصی و راحت‌تان داشته باشید.