چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲

خرید رای ودخالت نظامیان به نفع شفیق

از سوی دیگر عبدالغفار شکر عضو حزب ائتلاف مردمی مصر گفت: پس از به صدر آمدن محمد مرسی و احمد شفیق بسیاری از مردم مصر احساس سرخوردگی می کنند.
کد خبر : ۶۵۲۶۵
یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر به دلایل موفقیت نامزد وابسته به رژیم سابق اشاره کرده و دخالت نظامیان را از جمله این دلایل دانسته است.

"عبدالله الاشعل" از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت : نتایج اولیه حاکی از برتری محمد مرسی نامزد حزب آزادی و عدالت و احمد شفیق دارد.

وی افزود: برتری احمد شفیق به دو دلیل بر می گردد نخست، نهادهای دولتی دستوراتی بر ضرورت رای به وی صادر کرده اند و بازماندگان رژیم سابق و حزب منحله ملی سابق از شفیق حمایت کرده اند و دیگر اینکه آرا را خریداری کرده اند.

الاشعل بیان کرد: تبلیغات تیم شفیق درباره بازگرداندن امنیت و ثبات در داخل مصر تاثیر مستقیمی بر رای دهندگان ساده لوح در روستاها و گرسنگان مصری داشته است.

وی از عبدالمنعم ابوالفتوح وحمدین صباحی خواست که محمد مرسی را در دور دوم کمک کنند تا کشتی انقلاب به جلو برده و انقلاب پیروز شود.

الاشعل بیان کرد: قبطی ها و طرفداران عمرو موسی به احمد شفیق رای خواهند داد و حمدین صباحی و عبدالمنعم ابوالفتوح باید در دور دوم از محمد مرسی حمایت کنند.

وی ضمن انتقاد از عبدالمنعم ابوالفتوح گفت : وی منافع شخصی و رویای ریاست جمهوری را انتخاب کرد و به اسلام گرایان ضربه زد، اگر احمد شفیق روی کار آید انقلاب به پایان راه خواهد رسید.

الاشعل بیان کرد: مصری ها باید به خود آیند، زیرا شفیق به مردگان بیشتر از زندگان اهمیت می دهد(اشاره به سیاستهای بی رحمانه) با برنده شدن  شفیق نظامیان بر قدرت سوار می شوند و رویای دولت غیرنظامی به پایان راه می رسد.

از سوی دیگر عبدالغفار شکر عضو حزب ائتلاف مردمی مصر گفت: پس از به صدر آمدن محمد مرسی و احمد شفیق بسیاری از مردم مصر احساس سرخوردگی می کنند.

وی افزود: رفتن مرسی و شفیق به دور دوم نتیجه حوادث هفته های اخیر مصر است، زیرا مردم از ترس هرج و مرج به شفیق رای دادند، به این امید که وی امنیت را به مصر بازگرداند.

شکر بیان کرد: جوانان انقلابی مصر احساس سرخوردگی شدید می کنند و نیروهای دموکراتیک نیز احساس می کنند که انقلاب آنها به سرقت رفته است.

عمرو حمزاوی از نمایندگان پارلمان مصر هم گفت: در صورتی که احمد شفیق و محمد مرسی به دور دوم راه یابند به هیچ یک رای نخواهم داد.