پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در خصوص نحوه قرارداد شهرداری با خودروسازان داخلی و گلایهمندی آنها، گفت: در شهرداری معاملات به صورت نقدی و غیرنقدی صورت میگیرد؛ اتفاق تازهای نیست و خودروسازان میتوانند قبول کنند تا نکنند؛ اجباری نیست.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در همه پروژهها، از این روش استفاده میشود، گفت: حجم پروژهها در شهرداری بالاست و کارها به صورت نقدی و غیرنقدی پیش میرود؛ اگر ملکی به خودروساز معرفی میشود، خودروسازان میتوانند بررسی کنند و در صورتی که مورد تاییدشان نباشد، قبول نکنند.
سروری گفت: ما هنوز هم اعلام میکنیم که تمایل شهرداری و شورا به این است که از تولیدات داخل حمایت کنند ولی نباید عدهای سوءاستفاده کنند و مردم در سرما و گرما، به علت خرابی اتوبوس، معطل بمانند.
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اتوبوس نو، پروتکل پذیرفتهشدهای دارد و تا مدتها، باید بار شهر را بردارند نه اینکه نیامده، خراب شوند و به پارکینگ بروند. رئیس اتوبوسرانی گفته است که 150 اتوبوس نو، خراب شده و به پارکینگ رفتهاند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما از کل ظرفیت اتوبوس کشور در صورتی که استاندارد باشد، استفاده میکنیم؛ گفت: هر کارخانهای که بچرخد، شغل ایجاد میشود اما باید خودرو استاندارد باشد. ما به دلیل اینکه فاصله بین تولید و تقاضا زیاد است، از واردات هم استفاده میکنیم اما از تولیدات باکیفیت داخل هم استفاده میکنیم.