پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور

توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور با استناد به پژوهش یکی از دانشگاه‌های معتبر خبر داد.
کد خبر : ۶۴۶۲۵۱

به گزارش صراط به نقل از ایسنا ، سردار اسکندر مومنی در نشست تخصصی «نقش رسانه و فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر» که با حضور معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برگزار شد، اظهار کرد: در عین حال که موضوع مقابله را پیگیری می‌کنیم باید پیشگیری را در اولویت اول قرار دهیم تا اگر هم موادی در دسترس بود کسی به سمت آن نرود.

مومنی در ادامه با تاکید بر موضوع پیشگیری یادآور شد: آهنگ رشد اعتیاد در کشور متوقف شده و این نتیجه زحمات همه دستگاه‌هاست.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه همچنان باید اولویت راهبردی‌مان پیشگیری باشد، گفت: ابزار ما برای تحقق این راهبرد چیست؟ برای پیشگیری باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی بهره‌گیری کنیم. رسانه بستری است که هرچه آن را مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که افق جدیدی برای استفاده بیشتر از آن وجود دارد، مشروط بر اینکه آن را بشناسیم و برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر شناخت بستر رسانه تصریح کرد: رسانه با بستر رسانه ۱۵ سال قبل متفاوت و دنیای دیگری است. رسانه این نیست که فقط یک طرفه در آن صحبت کنیم، ابزار گفتمان، نمایش و سرگرمی و طنز است و باید این بستر را ابتدا بشناسیم.

وی همچنین به برقراری ارتباط مناسب با این بستر و زیرساخت اشاره کرد و گفت: رسانه دو سویه است و دیگر دوره ارتباط یک سویه تمام شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین با اشاره به شناخت مخاطب نیز بیان کرد: هر جامعه باید با زبان خود محتوا تولید کند و شناخت مخاطب در این زمینه بسیار مهم است و از همین رو برای هر مخاطب محصول مرتبط با آن را تولید کنیم.‌ یک محتوای خوب جای خود را پیدا می‌کند.

مومنی گفت: باید هم امیدآفرینی کرد و هم ارتباط مناسب با رسانه برقرار کرد. گاهی پاسخ به یک سوال و رفع ابهام خود منجر به امیدآفرینی خواهد شد.

مومنی با بیان اینکه دنیای بدون رسانه مفهوم نیست، گفت: باید برنامه ریزی و محتوای درست تولید کنیم و ادبیات ما با رسانه فاخر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین حجم بهره برداری در کل فضای مجازی برای بازی هاست، گفت: این نشان دهنده این است که اگر محتواهای ما در راستای بازی ها باشد، بسیار کمک کننده است.