سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
گردهمایی توجیهی منتخبان مجلس نهم برگزار شد.

گزارشی ازجلسه ای که رسانه ای نشد

در بسیاری از موارد، دولت و مجلس می توانند درباره یک قانون خاص با هم مذاکره داشته باشند تا مشکلات حل شود.
کد خبر : ۶۴۵۵۵

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، در این نشست که 23 اردیبهشت ماه جاری در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد نمایندگان منتخب مردم در مجلس نهم حضور داشتند.

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس در جمع نمایندگان مجلس نهم با بیان اینکه هیچ فردی نمی تواند قانونی را که مجلس تصویب کرده، اجرا نکند، اظهار داشت: در بسیاری از موارد، دولت و مجلس می توانند درباره یک قانون خاص با هم مذاکره داشته باشند تا مشکلات حل شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد منتخب مردم تهران در مجلس نهم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ریل گذاری دستگاه اجرایی در مجلس صورت می گیرد، به رسالت قانون گذاری مجلس اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر با انباشتی از قوانین تدوین شده مواجه هستیم از این رو از نمایندگان می خواهم قوانینی را به تصویب نرسانند که لزومی به آن نباشد و بعدها دچار مشکل شویم.

وی با اشاره به سیل عظیم قوانین مصوب اما بی تاثیر و غیر کارشناسانه گفت: برخی از این قوانین به واسطه غیر اجرایی بودن، باعث شدند مردم در مقابل دولت قرار بگیرند.

در ادامه این گردهمایی، همچنین آیت الله موحدی کرمانی عضو مجلس خبگان رهبری، دکتر حسن سبحانی نماینده مجلس هفتم و محمد مهدی مفتح به ترتیب در خصوص تبین نمایندگی، حقوق و تکالیف قانون گذاران، فن بودجه نویسی و آیین نامه داخلی مجلس به سخنرانی پرداختند.

 در ادامه هم نشست پرسش و پاسخ برگزار شد و سخنرانان به ابهامات و سوالات نمایندگان پاسخ دادند.