چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳

کمونیست‌ها نام سربداران را دزدیدند

در حماسه آمل پوشش بر روی عقاید و اندیشه‌ها بوده و افرادی با اندیشه‌های مارکسیسم، کمونیسم، مائویسم، لمنیسم و یا تلفیقی از این اندیشه‌ها به شهر آمل حمله کردند که در ظاهر با لباس فرم سپاه و بسیج وارد عمل شدند.
کد خبر : ۶۴۵۰۹

به گزارش صراط به نقل از فارس، محمد‌خانی شامگاه امروز در آئین اختتامیه همایش ملی جبهه سوم تبیین، بررسی و تحلیل حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل در دانشکده علوم قرآنی این شهرستان ابراز داشت: حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل از از جبهه‌های پنهانی بوده که دشمن استکباری تاکتیک‌های فریب و رفتاری پنهان را در پیش گرفت.

وی با اعلام اینکه جنگ تحمیلی و مبارزات کردستان به عنوان جبهه‌های اول و دوم از جبهه‌های آشکاری بودند که دشمنان در مقابل ما نمایان بودند، گفت: در حماسه آمل پوشش بر روی عقاید و اندیشه‌ها بوده و افرادی با اندیشه‌های مارکسیسم، کمونیسم، مائویسم، لمنیسم و یا تلفیقی از این اندیشه‌ها به شهر آمل حمله کردند که در ظاهر با لباس فرم سپاه و بسیج وارد عمل شدند.

خانی با اعلام اینکه مواضع کمونیست‌ها نیز در پوشش بود، اظهار داشت: این سازمان تنها سازمان و گروهی بود که هم به نعل می‌زد و هم به میخ زیرا هم به قول خود مواضع امام امت را قبول داشت و هم علیه اسلام کار می کرد و در برخی مواقع از نظام دفاع کرده درصورتی که همیشه مواضع انقلاب را به شدت محکوم می‌کرد.

فرمانده نیروهای بسیج آمل در حماسه اسلامی ششم بهمن 60 با تاکید اینکه در بکارگیری واژه‌های مذهبی نیز کمونیست‌ها در آمل پوشش مذهبی را در دستور کار خود قرار دادند، تصریح کرد: نام سربداران را آنها از ما دزدیدند و خود اعتراف کردند که این نام یادآور دلیرمردی‌های سربداران در چند صد سال گذشته بوده است تا مردم را به سوی خود جذب کنند.

خانی درباره پوشش در اهداف و راهبردهای دشمن در حماسه ششم بهمن یادآور شد: آنها در پشت مردم پنهان شده بودند و مردم را با خود و از آن خود می دانستند.

این استاد برجسته مسایل نظامی در دانشگاه‌ها اضافه کرد: باید حماسه اسلامی ششم بهمن آمل به عنوان مدل دفاعی برای کشورهای آزدی‌خواه دنیا تشریح شود زیرا مرکزیت جبهه سوم متعلق به آمل و جنگل‌های آن بود ولی در مقابل شکست بزرگی از آن کمونیست‌ها شده که در تاریخ ثبت و ضبط شد.