سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱

پایان زمان برای اعمال فشار به ايران

جمهوری اسلامی امروز در یک مسیر پیشرفت قرار گرفته است و دیگر بازی‌های تاکتیکی و محاسبات غرب بر مقاومت ملت ایران اثر گذار نخواهد بود.
کد خبر : ۶۳۹۲۷

به گزارش صراط به نقل از ایلنا، دبیر شورای امنیت ملی در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی مبنی بر اینکه زمان برای گفت‌و‌گو‌ها رو به پایان است هشدار داد: این گونه اظهارات دیگر نمی‌تواند خللی در اراده ملت ایران ایجاد کند.

سعید جلیلی در اولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی که از صبح امروز در سالن شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی امروز در یک مسیر پیشرفت قرار گرفته است و دیگر بازی‌های تاکتیکی و محاسبات آن‌ها بر مقاومت ملت ایران اثر گذار نخواهد بود.

جلیلی تاکید کرد: ‌مقامات اروپایی همواره در طول ۳۳ سال گذشته در محاسبات خود دچار اشتباه شده و فکر ‌می‌کنند با تحریم ‌می‌توانند بر ملت ایران فشار وارد کرده و مانع پیشرفت علمی‌، سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی ایران بشوند.

دبیر شورای امنیت ملی تاکید کرد: در حال حاضر آنچه مشاهده ‌می‌شود میان تقابل ملت ایران با آن‌ها این است که آن‌ها در زمین ما بازی ‌می‌کنند و این پیشرفت حاصل مقاومت و حاصل اتکا به مدل بومی ملت ایران بوده است.

جلیلی در خصوص گفت‌و‌گوی بغداد در هفته آینده بیان داشت این گفت‌و‌گو تنها در راستای همکاری و مبتنی بر حقوق ملت ایران است.

این مقام ارشد شورای امنیت با اشاره به اینکه راهی که ملت ایران در پیش گرفته است یک مسیر قابل برگشت است و در عین حال منحصر به فرد بوده که اعمال فشار‌ها و تحریم‌ها باعث ایجاد همبستگی و انسجام در بین ملت و یک پیوند عمیق با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها شده است.

به گفته وی تحریم‌ها باعث شده تا ملت ایران مسیر پیشرفت را جدی‌تر گرفته و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند و همین امر باعث شده تا مقامات اروپایی در محاسبات خود دچار اشتباه شوند.

دبیر شورای امنیت ملی گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول ۳۳ سال گذشته با یک اندیشه دینی به مقابله با انحصارگرایی غرب برخواسته است.

وی ادامه داد: این رویارویی بین دو راهبرد نیست بلکه بین دو اندیشه کاملا متمایز از هم بوده که انقلاب اسلامی با تکیه بر اندیشه دینی و مدل سازی در این راستا توانسته است با به اجرا در آوردن قابلیت این اندیشه در عرصه‌های مختلف به مقابله با انحصارگرایی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه همین امر باعث شده تا غربی‌ها احساس خطر کنند، گفت: آن‌ها تلاش کردند با اعمال تحریم و فشار مانعی برای پیشرفت اندیشه دینی و اجرایی کردن آن در عرصه جهانی باشند غافل از آنکه این مقابله غربی‌ها برای جذب انحصار به ضد خودش تبدیل شده است.

وی همچنین با تاکید بر ساخت سوخت ۲۰ درصدی انرژی هسته‌ای توسط دانشمندان ایرانی گفت: اگر تحریم‌ها نبود و اعمال فشاری در کار نبود شاید ما به غنی سازی سوخت ۲۰ درصد نمی‌رسیدیم و این‌‌ همان چیزی است که غربی‌ها همواره در محاسبات خود دچار اشتباه ‌می‌شوند.

وی به مقاله‌ای که در اواسط دهه ۹۰ در دوران ریاست جمهوری کلینتون از سوی یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی نوشته شده بود اشاره کرد و گفت: در این مقاله تحلیلگر آمریکایی راهکار مقابله با اندیشه دینی و مدل اسلامی ایران را تحریم و اعمال فشار ندانسته بود، بلکه در این مقاله از مقامات آمریکایی خواسته بود برای مقابله با اندیشه دینی ایران و نظام جمهوری اسلامی تمامی تحریم‌ها برداشته و اقتصاد ایران را در اقتصاد جهانی هضم کنند.

وی افزود: وی بر این عقیده بود که اگر این امر صورت بگیرد دیگر ایرانی‌ها برای پیشرفت و مدل بومی گرایی راهکاری نمی‌توانند داشته باشند و این تفکر بسیار خطرناک‌تر و جدی‌تر از تحریم‌ها است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: در حال حاضر برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران از سوی مقامات اروپایی و غربی گام‌هایی برداشته ‌می‌شود.

وی بیان داشت: احساس خطر از سوی آنان در طول ۳۳ سال گذشته وجود داشته و غرب نگران اشاعه اندیشه دینی و ارائه یک مدل اسلامی ایرانی برای شکستن انحصار آن‌ها در تمامی عرصه‌ها است.

به گفته وی،اندیشه دینی اندیشه‌ای است که قابلیت اجرا دارد و در طول ۳۳ سال گذشته نافذ و کارآمد بوده و نشان داده است که در تمامی عرصه‌ها موفق بوده و انحصارهایی را شکسته است و نمونه آن را ‌می‌توان در غنی سازی سوخت هسته‌ای مشاهده کرد.

نظرات بینندگان
اصغر علیپور
|
Netherlands
|
۱۵:۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۰
به قول ما ترکهای آذری هیچ گلطی نمیتونن بکن ما تا آخر سر ایستادیم از جامونم تکان نمی خوریم