به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، علیرضا تویسرکانی؛ مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران روزانه حداقل ۲ میلیون سفر از طریق تاکسی انجام میشود و در این ترددها طبیعتاً مشکلاتی هم وجود دارد، گفت: از آنجایی که راننده تاکسی مستقیم با مسافر در ارتباط است، مشکلات تاکسیرانی به نسبت سایر ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر است.
تویسرکانی گفت: از آبان ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی شده و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد.
وی با اعلام اینکه بیش از نیمی از مجموع ۷۸ هزار تاکسی فعال در شهر تهران عمر بالای ۱۰ سال دارند و اغلب آنها باید نوسازی شود، اظهار کرد: اکثر تاکسیرانان دارای خودروی فرسوده، سرمایه لازم برای نوسازی خودروی خود را ندارند و باید به آنها تسهیلات ارائه شود.
مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: با پیگیریهای صورت گرفته و تلاش مدیرعامل تاکسیرانی، معاونت فنی و بهرهبرداری و صندوق کارآفرینی امید، موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی دنبال شده است و بهزودی وام صندوق کارآفرینی در اختیار رانندگان دارای خودروی فرسوده قرار میگیرد.
تویسرکانی عنوان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون، بیش از ۹۵۰ دستگاه تاکسی برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کارسازی شده که ۵۲۳ دستگاه تا ۲۰ خرداد تحویل داده شده و مابقی هم به صورت روزانه و نهایتا تا ۱۵ تیرماه تحویل داده میشود؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت خودروهای وارداتی مدرن نیز برای نوسازی این ناوگان استفاده کنیم.
پرداخت وام نوسازی تاکسی به رانندگان خودروهای فرسوده
مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از پرداخت وام نوسازی تاکسی به رانندگان خودروهای فرسوده در آینده نزدیک خبر داد.