چهارشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
در حاشیه معرفی وزیر جدید صمت به مجلس؛

شبیه‌ترین فرد به مخبر، وزیر صمت می‌شود/ چرا علی آبادی گزینه خوبی نیست؟

شبیه‌ترین فرد به مخبر، وزیر صمت می‌شود/ چرا علی آبادی گزینه خوبی نیست؟
علی آبادی در تمامی دولت‌ها گزینه می‌شود، اما این بار رفقا تجویز بدی برای او کرده اند، سمتی که با تجربه پیشین وی هیچ سنخیتی ندارد و با اولین بالا رفتن قیمت خودرو سابقه درخشانش در مپنا! قربانی خواسته‌ها و انتظارات مشتریان خودرو و البته پیشنهاد اشتباه دوستانش می‌شود.
کد خبر : ۶۲۴۱۳۶

به گزارش پایگاه خبری صراط، بر اساس شنیده‌ها، گزینه پیشنهادی وزارت صمت با اکراه و بنابر توصیه و پیشنهاد جمعی از سیاسیون، وزارت صمت را پذیرفته و شخصا علاقه‌ای به این حوزه ندارد.

بر همین اساس، وی برنامه‌ای برای اداره وزارت صمت بخصوص حوزه خودرو و چالش‌های آن ندارد، حوزه‌ای که تا کنون چند وزیر از جمله شریعتمداری و فاطمی امین را به مرز استیضاح و خروج از دولت کشانده است.

علی آبادی سال‌ها در بنگاهی مشغول به کار بود که با برندی که از وی ساخته شده بود، تقریبا هیچ رسانه‌ای با وی سرو کار نداشت و هیچ کس نیز وی را بابت حوزه کاری اش در صنعت برق و خاموشی‌های مکرر در تابستان مواخذه نکرد. وی در بنگاه مپنا، با درو تمام قرارداد‌ها و الزام به همکاری با این مجموعه کاری، از خود شخصیت موفقی ارائه کرد، اما در بزنگاه‌های تاریخی از پذیرش مسئولیت‌های مهم شانه خالی کرد و مدیر عاملی ایران خودرو را پس از یکه زارع به دلایل واهی نپذیرفت تا چهره خود را برای کشور هزینه نکند.

حالا وی وارد حوزه‌ای با چالش‌ها و مشکلات فراوان شده است، اما سوال مهم اینجاست که آیا وی می‌تواند ده‌ها تصمیم کلان و مهم را در حوزه‌های مختلف از جمله خودرو بگیرد و می‌تواند از پس الا کلنگ قیمت خودرو بر آید. تنها خوش شانسی وی در این روز‌ها پایین آمدن قیمت خودرو است.

اکنون وی و لشگری از دوستان و رفقای مپنایی، خود را آماده پذیرش مسئولیت‌هایی می‌کنند که اساسا فکر، اندیشه، تخصص و تجربه آنان فرسنگ‌ها با صنعت، معدن و تجارت فاصله دارد، اما همای سعادت فعلا بر شانه‌های ریسشان نشسته است.

اگرچه پیش از اعلام رسمی نام عباس علی آبادی به عنوان گزینه وزارت صمت یا نیرو گمانه زنی‌ها از بخت وی برای رای اعتماد صحبت می‌کرد، اما پس از نامه معرفی وی به رییس مجلس، اما و اگر‌های زیادی در راهرو‌های مجلس و بین نمایندگان مطرح می‌شود که بخت رای آوری او را پایین میاورد.

علی آبادی در تمامی دولت‌ها گزینه می‌شود، اما این بار رفقا تجویز بدی برای او کرده اند، سمتی که با تجربه پیشین وی هیچ سنخیتی ندارد و با اولین بالا رفتن قیمت خودرو سابقه درخشانش در مپنا! قربانی خواسته‌ها و انتظارات مشتریان خودرو و البته پیشنهاد اشتباه دوستانش می‌شود.

حالا احتمالا سمیه تا چند روز آینده میزبان علی آبادی و رفقا می‌شود تا تئوری‌های جدید حوزه سه گانه وزارت صمت مورد تجربه وآزمایش قرار گیرد.

قطعا با توجه به اهمیت بالای وزارت صمت برای نمایندگان بر مبنای سر و کار داشتن با سفره مردم، مجلس در آخرین سال عمرش به شدت علی آبادی را به چالش خواهد کشید، اما در صورت رای اعتماد، عمر مجلس یازدهم دیگر کفاف به بررسی عملکرد وی نمی‌رسد و علی آبادی در بهترین حالت قطعا سر نوشتی همچون فاطمی امین خواهد داشت.

در پایان بد نیست که آقای علی آبادی در خصوص فیش و حقوق ویژه خود در مپنا نیز اطلاع رسانی نماید.