شنبه ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
فریب مخاطب با هدف سودجویی

واکنش ایران خودرو به محتوا‌های تخریبی پژو ۲۰۷

واکنش ایران خودرو به محتوا‌های تخریبی پژو ۲۰۷
در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی درخصوص استحکام قطعات و مجموعه‌های محصول پژو ۲۰۷، گروه صنعتی ایران‌خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هدف محتوای منتشر شده، تخریب صنعت خودرو، سودجویی، فریب و جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی است.
کد خبر : ۶۱۸۴۹۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایکوپرس، در اطلاعیه ایران‌خودرو آمده است:
در ویدئوی منتشر شده، هیچ مبنایی بر نحوه ارزیابی کیفیت خودرو با این روش که کاربر خودرو با تمام وزن و فشار دست، قطعات پلیمری و سایر قطعات خودرو را دچار فشار نامتعارف کرده و انتظار دارد قطعات انعطاف نداشته باشند، وجود ندارد.
این اطلاعیه عنوان می‌کند، بخشی از خاصیت اقلام پلیمری به دلیل نوع ساختار و مصرف در ناحیه مشخص، انعطاف پذیری است که در تمام خودرو‌های روز دنیا نیز وجود دارد و طرح این ادعا از سوی نشر دهنده ویدئو هیچ گونه مبنای فنی ندارد.
تمامی مراحل ساخت و تولید خودرو و قطعات طبق طرح‌های آزمون تعریف شده بوده و خودرو قبل از تجاری سازی نهایی از مراحل متعدد کنترلی و نظارتی داینامیک و استاتیک عبور و آزمون‌های متعددی را طی می‌کند؛ ورق‌های به کار رفته در محصولات ۲۰۶ و ۲۰۷ نیز طبق استاندارد‌های تعریف شده است.
اطلاعیه ایران خودرو ضمن تاکید بر استقبال از انتقاد‌های سازنده از سوی مخاطبان، ویدئو منتشر شده را در مسیر تخریب صنعت خودرو کشور و دارای اهداف سودجویانه دانسته و تصریح می‌کند؛ برای ارایه انتقادات و پیشنهادات، درگاه‌های ورودی مشخصی از جمله مدیریت ارتباط با مشتریان وجود دارد که به طور حتم گروه صنعتی ایران خودرو موارد مطرح شده را مورد بررسی قرار می‌دهد.