شنبه ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
مدیرعامل گروه سایپا در آیین افتتاح طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی سایپا و ایران خودرو:

رسالت شرکت‌های خودروساز تولید محصول باکیفیت و در سطح استاندارد جهانی است/ تلاش سایپا بر تولید و عرضه خودرو‌های با کیفیت و گارانتی ۵ ساله است

رسالت شرکت‌های خودروساز تولید محصول باکیفیت و در سطح استاندارد جهانی است/ تلاش سایپا بر تولید و عرضه خودرو‌های با کیفیت و گارانتی ۵ ساله است
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در آیین افتتاح طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی سایپا و ایران خودرو گفت: رسالت شرکت‌های خودروساز تولید محصول باکیفیت و در سطح استاندارد جهانی است که با ارائه گارانتی ۵ ساله و خدمات با کیفیت نقش مهمی در رضایت مشتریان خواهند داشت.
کد خبر : ۶۱۵۲۷۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از سایپانیوز، طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی سایپا و ایران خودرو در ستاد عالی شورای سیاستگذاری و با حضور مدیران عامل دو شرکت برای استفاده و بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک کلید خورد که بر اساس این طرح، ۵۲۱ نمایندگی مشترک سایپا و ایران خودرو با ۳ هزار و ۳۰۰ اکیپ در هزار و ۴۳۱ شهر و روستا و ۲۳۰ شهر اصلی کشور خدمات رسانی و امداد نوروزی به هموطنان را از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ به مدت ۲۰ روز تحت پوشش قرار خواهند داد.

در این مراسم که با حضور مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران ارشد دو گروه و امدادگران سایپا و ایران خودرو برگزار شد، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا گفت: بیش از ۹۰ درصد خودرو‌های تولیدی در کشور در اختیار دو گروه خودروساز سایپا و ایران خودرو است و اتحاد استراتژیک بین این دو گروه تحول بزرگی در ارائه خدمات در صنعت خودرو کشور ایجاد کرده است.

او افزود: خدمت رسانی به معنی یاری رساندن است و در این مسیر، شخصی می‌تواند خدمات درست به مشتری ارائه دهد که یاری رسان خوبی باشد و امیدواریم همه همکاران در دو شرکت سایپا و ایران خودرو در ایام تعطیلات نوروز یاری رسانی هموطنان باشند.

تیموری تصریح کرد: با توجه به سطح گسترده خدمات دو شرکت در کشور، همکاران امدادگر علاوه بر خدمت رسانی به محصولات تولیدی که تعهد در انجام خدمات آن وجود دارد، به سایر خودرو‌های مونتاژ داخل ایران هم برای رفاه حال هموطنان یاری رسانی می‌کنند به نحوی که نشان سایپا و ایران خودرو در کشور بدرخشد.

او افزود: در حال حاضر ۲۷ میلیون خودرو در جاده‌های کشور وجود دارد و رسالت ما افزایش کیفیت خودرو‌های تولیدی است و باید تلاش کنیم با افزایش استاندارد و رساندن گارانتی خودرو به ۵ سال، محصولات باکیفیت را تولید و به بازار عرضه کنیم.

مدیرعامل سایپا گفت: متاسفانه در طی دهه ۹۰ حجم تولید قطعات غیر استاندارد و قاچاق در کشور زیاد شد و با توجه به کشش به سمت خدمات و قطعات ارزان قیمت، این موضوع باعث کاهش ضریب ایمنی و کیفیت خودرو‌ها در سطح جاده‌های کشور شد و برای جلوگیری از این مشکل باید با افزایش زمان گارانتی و خدمات دهی مناسب رضایت مندی مشتری را افزایش دهیم.

او افزود: بیش از ۲۵ میلیون خودرو در کشور بدون گارانتی در جاده‌ها تردد دارند که امیدواریم با افزایش گارانتی برخی از محصولات، رسالت خود را که تولید خودرو با کیفیت است ارتقاء دهیم و در آینده‌ای نزدیک محصولات با کیفیت در سطح استاندارد جهانی تولید کنیم.

تیموری تاکید کرد: مدت زمان گارانتی خیلی از خودروسازان مطرح جهانی ۵ ساله است و امیدوارم با این اتحاد استراتژیک که بین دو خودروساز بزرگ کشور صورت گرفته است، گارانتی ۵ ساله را برای برخی از محصولات داخلی لحاظ کنیم و هم اکنون گروه سایپا برای خودروی آریا برنامه‌ریزی انجام داده که با افزایش شرایط کیفی، این خودرو با گارانتی ۵ سال به بازار عرضه شود.

مدیرعامل سایپا گفت: وقتی استاندارد گارانتی ۵ ساله شود، کیفیت و ایمنی خودرو محفوظ می‌ماند به نحوی که هر قطعه‌ای در بازار و لوازم یدکی‌ها روی خودرو نصب نمی‌شود.

او با اشاره به نقش کیفیت در همه امور زندگی افزود: مقام معظم رهبری در ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، کیفیت خودرو‌های داخلی را نامناسب دانستند و به درستی به این مهم اشاره کردند. گروه خودروسازی سایپا در این راستا تلاش زیادی در خصوص بالابردن کیفیت خودرو‌های خود انجام داد که خوشبختانه محصولات تولید سال ۱۴۰۱ با کیفیت چشمگیری تولید و روانه بازار شده است.

تیموری گفت: افزایش کیفیت در محصول، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری و درآمد است و هر مقدار بر روی افزایش کیفیت دفت شود، درآمد افزایش و هزینه‌ها کاهش می‌یاید.

او تصریح کرد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر عرضه لوازم یدکی اصلی به بازار بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این لوازم بر اساس استاندارد تولید و با قیمت مناسب ارائه شده است لذا در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

تیموری گفت: افزایش کیفیت محصول نتیجه افزایش کیفیت در فرایند است که در سایپا از طراحی محصول شروع شد و در ادامه از عرضه و تولید بعضی از خودرو‌های جدید شرکت سایپا جلوگیری شد به نحوی که کیفیت محصول، فدای گذشت زمان نشود و تلاش سایپا بر این اساس است که خودرو‌های با کیفیت و گارانتی ۵ ساله تولید و به بازار عرضه کند.

او افزود: در دو شرکت سایپا و ایران خودرو تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا علاوه بر تولید محصولات باکیفیت، خدمات رسانی مطلوب و با کیفیت به هموطنان ارائه شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش مدت زمان گارانتی محصول می‌شود و این موضوع برای خودروساز مناسب است، چرا که مدت زمان بیشتری خودرو را در شبکه گارانتی خود دنبال می‌کند.

در ادامه علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن قدردانی از تمام افرادی که در طول یک سال گذشته به ارایه خدمات به مردم کشور پرداخته اند، گفت: نمایندگی‌ها پرچم دار مشتری مداری برای شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به شمار می‌روند و همواره به عنوان شریک تجاری این دو خودروساز تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی مطلوب به مردم به کار می‌گیرند.

او با تاکید بر این که در طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی، خدمت متفاوتی را به مردم و مشتریان ارایه خواهیم کرد، تصریح کرد: هدف گذاری اصلی در طرح خدمات امداد نوروزی ایجاد آرامش و امنیت برای تمام هم وطنان است و در همین راستا از زحمات پلیس راهور و ناجا که در ایام نوروز در کنار خودروسازان به مردم خدمت رسانی می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

او با بیان این که وظیفه خود می‌دانیم با تجهیز امدادگران و بهره مندی از دانش و تکنولوژی‌های نوین، رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات رسانی را افزایش دهیم، تصریح کرد: خدمات پس از فروش مهم‌ترین وظیفه خودروساز پس از تحویل خودرو است، از طریق نمایندگی‌ها در سراسر کشور، نسبت به ارایه خدمات با کیفیت و به موقع به مشتریان اقدام خواهیم کرد.

عظیمی با بیان این که باید خدمات رسانی به شکلی با کیفیت، صادقانه و دلسوزانه صورت گیرد، با اشاره به لزوم در دسترس بودن قطعات در نمایندگی‌ها و امداد‌های جاده ای، گفت: باید قطعات پر مصرف پیش بینی شده و نسبت به تامین به موقع و مناسب آن‌ها اقدام شود تا با کسری و کمبودی در این زمینه مواجه نشویم.

او با بیان این که گروه صنعتی ایران خودرو تلاش خواهد کرد تا در سال آینده رویکرد‌های نوین و متنوعی را به منظور بهبود روند ارایه خدمات به مشتریان دنبال کند، خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به مشتریان باید به صورت دقیق پایش شود تا در عوامل و مولفه‌های مختلف رضایتمندی مشتریان، برنامه‌های بهبود تعریف و نسبت به ارایه خدمات شایسته به مشتریان اقدام شود.

او اظهار امیدواری کرد، کیفیت خدمات رسانی به مشتریان در ایام نوروز نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یابد و صنعت خودروسازی کشور بیش از پیش شکوفا شده و بهبود یابد.