به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از میزان، علیاکبر نژادعلی در رابطه با راهاندازی سامانه اعلام خرابی و کارتهای سوخت جامانده گفت: هدف از راهاندازی این سامانه افزون بر اطلاعرسانی به مردم درباره کارتهای هوشمند سوخت جامانده، سهولت و تسریع در فرآیند تعمیر تجهیزات معیوب با اعلام خرابی کارتخوانها از سوی کاربران جایگاههای عرضه سوخت و خدماترسانی بهتر به مردم بهویژه در آستانه عید نوروز و تکریم هموطنان است. پیش از این روال به این شکل بود که کارتهای جامانده در جایگاههای سوخت تحویل نواحی میشد و اطلاعرسانی مناسبی در این باره انجام نمیشد که مالکان بدانند کارت سوخت آنها بهطور دقیق در کدام جایگاه جامانده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم بهمنظور جمعآوری و یکپارچهسازی اطلاعات کارتهای سوخت جامانده در جایگاههای سراسر کشور و سهولت دسترسی صاحبان، سامانهای را ایجاد کنیم که این سامانه بتواند اطلاعات کارتهای جامانده را در جایگاههای عرضه سوخت را جمعآوری و در اختیار مناطق سیوهفتگانه شرکت و نیز مردم قرار دهد.
وی افزود: این سامانه هماکنون بهصورت داخلی در دسترس مالکان جایگاههای عرضه سوخت و مدیران مناطق سیوهفتگانه و نواحی دویستوسیگانه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران قرار گرفته است و بهزودی در بستر اینترنت در اختیار عموم مردم نیز قرار میگیرد بنابراین اگر فردی کارت سوخت خود را گم کرد، این کارت تا ۱۰ روز در اختیار جایگاهی که کارت در آنجا مانده است، خواهد بود و پس از آن به نواحی مرتبط با جایگاه، منتقل خواهد شد و تا سه ماه برای تحویل به مالک در اختیار ناحیه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تأکید کرد: مالکان خودروها در صورت جاگذاشتن کارت سوخت شخصی در جایگاهها، میتوانند با مراجعه به نزدیکترین ناحیه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی از اطلاعات دقیق محل باقیماندن کارت سوخت خود مطلع شوند که البته در مراحل بعدی این امکان فراهم خواهد شد که افراد به صورت مستقیم به سامانه مراجعه کرده و با وارد کردن شماره VIN خودروی خود، از محل کارت سوخت خود مطلع شده و در اسرع وقت آن را دریافت کنند.
نژادعلی هدف از راهاندازی این سامانه را سهولت دسترسی مردم به کارتهای سوخت شخصی جامانده، بازیافت کارتهای سوخت جامانده با توجه به وارداتی بودن تراشه کارت سوخت و جلوگیری از مسدودی کارتهای سوخت و کاهش درخواستهای صدور المثنی با تحویل کارت اصلی به مالکان عنوان کرد و گفت: این سامانه از روز سهشنبه، ۹ اسفند بهصورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است و اطلاعات هزاران کارت سوخت جامانده در جایگاههای عرضه سوخت سراسر کشور در آن جمعآوری شده است.
وی تأکید کرد: نزدیک به ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه فعال در سراسر کشور وجود دارد که به همین تعداد کاربر در این سامانه فعال شده است، همچنین با احتساب ۳۷ منطقه و ۲۳۷ ناحیه شرکت و ۳۰۰ نفر پشتیبان، حدود هزار کاربر شرکتی افزون بر مالکان جایگاههای سوخت، در این سامانه به فعالیت خواهند پرداخت.
فرآیند صدور کارت سوخت المثنی کوتاه شد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران همچنین از کاهش زمان فرآیند صدور کارت سوخت المثنی خبر داد و گفت: هماکنون این فرآیند به کوتاهترین زمان ممکن رسیده است و کارتهای سوخت در صف صدور در حال نزدیک شدن به تحویل تمامی آنها به مردم است.
به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، نژادعلی افزود: صدور کارت سوخت المثنی یک فرآیند بیندستگاهی بوده که فرآیند ثبت درخواست در دفاتر پلیس ۱۰+، تولید کارت، پاکتگذاری و تحویل به شرکت پست از طریق سازمانهای مختلف اجرایی میشود و با توجه به اینکه در این فرآیند، کد رهگیری در اختیار درخواستکننده قرار میگیرد، مردم عزیز میتوانند در هر مرحله، با وارد کردن کد رهگیری درخواست خود در سایت پلیس راهور و شرکت پست، از وضعیت دقیق کارت فرآیند صدور کارت سوخت خود مطلع شوند.