به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، مدیریت بازاریابی شرکت بیمه ملت، واحدهای متشکل بازاریابی را با ساختار مصوب و رسمی فعال کرده و رویکرد بازاریابی برای افزایش فروش را به همه بخشهای شرکت تسری داده است. همین اقدام باعث کشف بازارهای جدید شده که بیمه نامههای دارای پتانسیل بالا، اما مغفول را احیا کرده است.
اطلاعات موجود از این حکایت دارد که حق بیمه تولیدی این شرکت تا پایان آذرماه از رقم ۲۲ هزار میلیارد ریال عبور کرده و سهم بیمههای زندگی، نفت و انرژی، کشتی و آتش سوزی در این میان بسیار پررنگ شده است. انعقاد و تمدید قراردادهای بزرگ در کنار حضور فعال در مناقصات بیمهای نیز نقش قابل توجهی در این میزان فروش داشته است.
طراحی «بیمه نامه جامع اتومبیل» که سه پوشش بیمهای شخص ثالث و حوادث راننده، بدنه و پوشش امدادرسان خودرو (SOS) را به طور یکجا ارائه داده تا نه تنها ریسک رانندگی را به طور کامل پوشش دهد، بلکه دغدغه فراموشی زمان تمدید بیمه نامه به دلیل تفاوت زمان صدور را نیز از بین ببرد، سهم قابل توجهی در فروش این شرکت داشته است.
طراحی و ثبت محصولات جدید بیمهای در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه مانند «بیمه مسئولیت مدنی دوچرخهسواران در قبال اشخاص ثالث»، «بیمه سایبری» و «بیمه پرستاران خانگی»، نیز بیمه مسئولیت این شرکت را از سایر بیمه گران متمایز کرده است. «بیمه مسئولیت والدین در قبال فرزندان» نیز از طرحهای پیشتاز است که نمونه آن نه تنها در کشور ما وجود ندارد، بلکه در کشورهای توسعه یافته نیز بسیار بدیع است.
بنا بر اعلام بیمه مرکزی، شرکت بیمه ملت با نسبت توانگری مالی ۴۰۹، اکنون نه تنها سطح یک توانگری مالی را از آن خود کرده، بلکه در بالاترین جایگاه جدول توانگری مالی شرکتهای بیمه قرار گرفته است.
بازاریابی در اقیانوس آبی، راز فروش ۲۲ هزار میلیاردی بیمه ملت
در شرایطی که بسیاری از بیمه گران به دنبال کسب سهم دیگران از کیک محدود صنعت بیمه هستند، بازاریابان شرکت بیمه ملت موفق شده اند بازارهای جدیدی را کسب کرده و در اقیانوس آبی صنعت بیمه شنا کنند.