جمعه ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

راز یک بسته بندی موفق: استودیو فهار توضیح می‌‌دهد

راز یک بسته بندی موفق: استودیو فهار توضیح می‌‌دهد
کد خبر : ۶۰۲۵۲۷

چه دلایلی باعث می شود تا با دیدن ظاهر یک محصول برای خرید آن ترغیب شوید؟ قدرت طراحی بسته بندی محصول بسیار بیشتر از چیزی است که در ذهن دارید. یک بسته بندی اصولی و موفق می تواند جایگاه تولیدات شما را به مراتب بالاتری در بازار برساند. در مقابل اگر از طراحی ایده آلی استفاده نکنید، طولی نخواهید کشید که برند تجاری شما رو به نابودی خواهد رفت. اما چاره چیست؟ چگونه یک بسته بندی مناسب داشته باشیم؟ نگران نباشید، استودیو فهار با طراحان حرفه ای و خلاق خود آماده خدمت رسانی به شما است تا بتوانید تولیدات باکیفیت خود را با ظاهری آراسته و شگفت انگیز در اختیار مشتریان خود قرار دهید. به ما اعتماد کنید تا نتیجه آن را در فروش خود ببینید و غافلگیر شوید.  

رازهای بسته بندی موفق و بررسی نمونه های موفق  

هر فعالیتی یک سری رازهایی دارد که با دانستن این رازها می توانید موفق عمل کنید. در طراحی بسته بندی محصولات نیز سر مگوهای بسیاری وجود دارد که احتمالا تا به امروز از آن ها اطلاعی نداشتید و همین امر باعث می شد میدان برای رقیبان شما باز تر شود. اما دیگر این دوران به سر آمده و شما با شناخت رازهای بسته بندی موفق در میدان رقابت خوش خواهید درخشید و از رقبا پیشی خواهید گرفت. 4 راز مهم برای بسته بندی که میتواند رکورد فروش شما را بزند، عبارتند از:

زیست تخریب پذیر باشد

توجه به محیط زیست در حال حاضر بسیار بیشتر از دیگر زمان ها است. شما به عنوان تولید کننده یک محصول نباید از این خواسته مشتریان خود یعنی آسیب نزدن به محیط زیست چشم پوشی کنید. اگر بسته بندی شما اثرات تخریبی در طبیعت نداشته باشد و به راحتی تجزیه شود، می توانید توجه افراد علاقه مند به محیط زیست را هم جلب کند. با این کار حجم عظیمی از افراد به مشتریان ثابت شما تبدیل خواهند شد.

شفافیت را اصل کار قرار دهید

عقل مردم در چشمشان است. چیزی که بارها آن را شنیده ایم ولی بین خودمان بماند که این حرف واقعیت دارد. مردم تا چیزی را به چشم نبینند و از ظاهر و سلامت آن مطمئن نباشند تمایلی برای خرید نخواهند داشت. استفاده از بسته بندی شفاف یا دریچه دار ناخودآگاه ذهن مشتریان را آماده خرید میکند. حتی ممکن است با دیدن بخشی از محصول شما هوس امتحان کردن آن را داشته باشند. این یک حقه است که استفاده از آن به نفع شما خواهد بود. یک تیر و دو نشان که هم اعتماد مشتریان را به دست می آورید و هم محصول خود را می توانید بفروشید.

آسان باز شو و دیگر هیچ

صرف ساعت ها زمان برای باز کردن درب یک خوراکی! واقعا مسخره است. زمانی که قصد خوردن مواد غذایی یا هر شی دیگری را دارید می خواهید بلافاصله بسته بندی آن را باز کرده و به آن دسترسی داشته باشید. صبر کردن در چنین مواقعی بسیار سخت خواهد بود. اگر می خواهید به فروش بالا برسید، از بسته بندی های آسان باز شو استفاده کنید. البته راحت باز شدن بسته بندی به معنی استفاده از متریال نامرغوب نبوده و شما در عین استفاده از مواد اولیه درجه یک و ظاهر زیبا باید آن را به گونه ای طراحی و اجرا کنید که به آسانی باز شود. بسته های ماکارونی، ادویه ها و... جز نمونه های بارزی هستند که از این راز استفاده می کنند.

استفاده از تصاویر

وجود تصاویر شاید در بسته بندی چندان مورد توجه قرار نگیرد اما زمانی که محصول درون بسته بندی هم جزئی از این تصویر باشد، بیشتر از هر چیزی خودنمایی خواهد کرد. یکی از موفق ترین این بسته بندی ها، برای یک شرکت عرضه کننده گوشت می باشد. این برند روی بسته بندی از تصویر یک گاو استفاده کرده است که بدنه شفافی داشته و گوشت درون بسته به عنوان بدنه گاو دیده می شود. یا خیلی از کمپانی های دیگر در حوزه آرایشی از تصویر ناخن استفاده می کنند که رنگ لاک روی ناخن افتاده و مشخص می کند روی انگشت شما چه جلوه ای دارد. یا حتی از گیره مو برای تکمیل کردن تصویر عکس دختر خانم روی بسته بندی استفاده می کنند. همه این حا در عین خلاقانه بودن ایده های جدیدی هم هستند که هنوز جای مانور زیادی دارد و می تواند باعث شناخته شدن شما شود.

استودیو طراحی گرافیک فهار

اصول بسته بندی رمز موفقیت کسب و کار

یک بسته بندی موفق باید به یک سری اصول هم وفادار بماند. درست است که ظاهر زیبا بخش مهمی از ماجرا است، اما همه آن نیست. از مهم ترین اصولی که باید در بسته بندی رعایت کنید عبارتند از:

ایمن باشد

بسته بندی شما باید از کالا درون خود محافظت کند. نباید کوچکترین آسیبی بر اثر عوامل محیطی به محتویات درون بسته وارد شود. در غیر این صورت بسته بندی شما نیاز به تغییر خواهد داشت.

سبک باشد

خریداران در هنگام خرید این انرژی و توان را برای حمل کردن محصولات سنگین نخواهند داشت. بسته بندی مورد نظر شما نباید خیلی سنگین یا بزرگ باشد که حمل و نگهداری آن را سخت کند.

نوشته های خوانا روی آن درج شود

ممکن است روی بسته بندی اطلاعات محصول، نام برند، نمادها و... درج شود. اما باید از یک قلم و رنگ مناسب برای آن استفاده کنید که روی بسته بندی خودنمایی کرده و به راحتی قابل مشاهده و خواندن باشد. ترکیب رنگ ها و همچنین سایز و فونت نوشته ها نیاز به تخصص دارد. متخصصین ما در استودیو طراحی گرافیک فهار با بررسی های کارشناسی و روانشناسانه بهترین ها را برای شما طراحی و اجرا خواهند کرد.

هزینه اجرا آن پائین باشد

هزینه زیاد برای بسته بندی محصول اشتباه محض است. چرا که این هزینه باعث افزایش قمیت فروش محصول می شود. اگر قیمت فروش محصول شما بالا باشد نتیجه ای نخواهد داشت جز اینکه به دلیل قیمت بالا مشتریان از خرید منصرف می شوند. با وجود تمامی نکات لازم برای بسته بندی که ذکر کردیم، باید قیمت معقولی داشته باشد. برای فروش بیشتر باید هوای جیب خریداران را داشته باشید.

استودیو طراحی گرافیک فهار

 

جمع بندی

بسته بندی موفق نیاز به هزینه و صرف زمان دارد. شما باید محصولات رقبای خود و همچنین نیاز مخاطبان را بررسی کنید و سپس با توجه به دانش و فناوری روز، بهترین طرح را انتخاب کرده و اجرا کنید. همه اینها ممکن است کار حوصله سر بری برای شما باشد. ما در استودیو فهار، تمامی این کارها را در کوتاه ترین زمان به صورت حرفه ای انجام می دهیم و در نهایت یک طرح آماده و جذاب متناسب با سلیقه و محصول شما در اختیارتان قرار میدهیم که هزینه زیادی هم برایتان نداشته باشد. با کم ترین قیمت، بالاترین کیفیت و جذاب ترین طرح ها را از ما بخواهید. ما اولین نیستیم اما سعی بر بهترین بودن در معرفی محصولات و برندسازی شما داریم.