سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴

مجازات‌سربازان‌آمریکا به‌دلیل فساداخلاقی

پس از آنکه رسوایی اخلاقی محافظان اوباما بشدت کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است، وزیر دفاع آمریکا از مجازات سه تفنگدار نیروی دریایی این کشور به دلیل دست داشتن در پرونده فساد اخلاقی در برزیل خبر داد.
کد خبر : ۵۹۹۴۵
فارس: در شرایطی که مقامات رسمی آمریکا در حال حاضر مشغول رسیدگی به رسوایی اخلاقی اخیر ماموران امنیتی و پرسنل نظامی آمریکا در جریان سفر اخیر اوباما به کلمبیا هستند، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا روز گذشته از مجازات انضباطی سه تن از تفنگداران نیروی دریایی این کشور مستقر در سفارت آمریکا در برزیل به همراه یکی از کارمندان سفارت آمریکا به دلیل مشارکت در پرونده فساد اخلاقی دسامبر سال گذشته مربوط به روسپی برزیلی خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این نوع رفتارها غیرقابل قبول است و کسانی که در این رسوایی نقش داشتند دیگر در آمریکا نیستند و به شدت مجازات شده اند.

پانتا گفت: این حادثه کاملا بررسی شده است و کسانی که در آن دخالت داشته اد نیز مجازات شده اند؛ آنها دیگر در این کشور نیستند و تنزل رتبه پیدا کرده اند و به خاطر رفتارشان به شدت مجازات شده اند؛ من تحمل دیدن این نوع رفتار را نه در اینجا (برزیل) و نه در هیچ کجای جهان ندارم.

در ادامه این خبر آمده است که کارمند سفارت آمریکا در برزیل نیز از پست خود عزل شده است.

این روزنامه انگلیسی در خبر خود نوشت که سه تنفگدار آمریکایی و یکی از کارمندان سفارت این کشور یک روسپی را به داخل خودروی خود آوردند اما بعد از اینکه بین آنها بحث مالی به وجود آمد، این روسپی برزیلی را از ماشین به بیرون پرت کرده اند.

تلگراف نوشت که سفارت آمریکا در برزیل هزینه های درمانی این روسپی برزیلی که بعد از پرت شدن از داخل ماشین استخوانش شکسته شده بود را پرداخت کرده است.

یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد که بدنبال افشای فساد اخلاقی اخیر ماموران امنیتی اوباما در سفر به کلمبیا،‌ این روسپی برزیلی نیز یک وکیل محلی استخدام کرد و تلاش کرد تا علیه سفارت آمریکا شکایت کند؛ این مقام آمریکایی که تمایلی به افشای نامش نداشت اشاره ای به وضعیت طرح دعوی این روسپی برزیلی نکرد.

این خبر در شرایطی گزارش می شود که روز گذشته نیز پانتا از تعلیق مجوزهای امنیتی ماموران دخیل در رسوایی اخیر محافظان اوباما در جریان سفر به کلمبیا خبر داده است.