به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا فرزین امروز با حضور در نشست صمیمانه مدیران و کارشناسان روابط عمومی این بانک و شرکتهای تابعه که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، با تبیین نقش روابط عمومی در اجرای تصمیمات اقتصادی تاکید کرد: روابط عمومیهای نظام بانکی، با روایتی که به مشتریان ارائه میدهند، تاثیر مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت سیاستهای این مجموعه دارند.
فرزین گفت:چگونگی روایت یک موضوع بر خود آن واقعیت تاثیر میگذارد و این نکته حائز اهمیتی است که نقش مهم روابط عمومیها را در بازتاب عملکرد بانکها گوشزد میکند.
وی افزود:یک واقعیت اقتصادی، ابعاد و جنبههای مختلفی دارد. هیچ پدیدهای در اقتصاد همه ابعادش مثبت یا منفی نیست، بنابراین هنر روابط عمومی این است که ضمن حفظ صداقت با مخاطب و تعهد به بیان واقعیت، جنبههای اعتمادآفرین آن واقعیت اقتصادی را به خوبی روایت کند.
مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به تصویر نادرستی که از نظام بانکی در ذهن مردم و حتی سیاستگذاران شکل گرفته است، ادامه داد:هنر روایت موثر و هوشمندانه موضوعات اقتصادی توسط روابط عمومیها موجب میشود تا یک برنامه اقتصادی تاثیرات به مراتب قوی تری در برآورده کردن نیازها و انتظارات مردم و حاکمیت داشته باشد.
فرزین اظهار کرد: موفقیت عملکرد نظام بانکی در عبور از مشکلات در گروی روایت سازی مثبت و اثر گذار روابط عمومی هاست. روایتهایی که روابط عمومیها میسازند در عمل، تصویر اقتصادی کشور را شکل میدهند.
وی درباره اهمیت تاثیر روایت بر اقتصاد گفت: در محیط توییتر، بازنشر روایتهای غلط شش برابر روایتهای درست است ومتاسفانه این روایتهای غلط، تاثیرات خود را نیز بر مخاطبان بر جا میگذارند.
رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی با ارائه مثال برای بیان تاثیر روایت بر اقتصاد، تاکید کرد: اگر در یک ساختار رسانهای به طور موثر تکرار شود که قیمت یک کالا گران میشود و این روایت از سوی مردم پذیرفته شود، حتی اگر زمینههای اقتصادی گران شدن آن کالا وجود نداشته باشد، افزایش قیمت رخ خواهد داد، به دلیل اینکه قدرت روایت، این تاثیر را بر بازار به وجود میآورد.
وی با بیان اینکه موفقیت یک سیاست کارآمد زمانی به ثمر مینشیند که روایت درستی از آن صورت بگیرد، افزود: اگر یک بانک، عملکرد درستی داشته باشد، اما روایت آفرینی درستی توسط روابط عمومی از عملکردش صورت نگیرد، در تحقق اهدافش شکست میخورد، چرا که مشتریان دستاوردهای آن بانک را باور نخواهند کرد.
فرزین تاکید کرد:روابط عمومی با تصویری که از اقتصاد کشور در ذهن مردم ایجاد میکند، نقش بسیار مهمی در شکل گیری اقتصاد ایفا میکند.
تقدیر از غلامرضا کاظمی دینان پیشکسوت روابط عمومی
در حاشیه این نشست با حضور مدیر عامل بانک ملی ایران از غلامرضا کاظمی دینان پیشکسوت روابط عمومی این بانک، تقدیر شد.
کاظمی دینان در این مراسم با اشاره به سرمایه اجتماعی بانک ملی ایران نزد مردم گفت:روابط عمومی این بانک میتواند با اتکا به اعتماد مردم، در شرایط مشکلات اقتصادی، نقش مهمی در ایجاد آرامش و طمانینه در مردم داشته باشد.
این پیشکسوت روابط عمومی تاکید کرد:روابط عمومیها باید با کسب برآیند درست از مشتریان و ارائه این تحلیلها به مدیران، به تصمیم سازی موثر آنها کمک کنند.
برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی توسط دکتر علیرضا کتابدار از اساتید دانشگاه و مدرس روزنامه نگاری از دیگر بخشهای این نشست بود.
همچنین در این مراسم، مدیران و کارکنان روابط عمومی بانک ملی ایران و شرکتهای تابعه، دیدگاهها و نظرات خود را برای ارتقای فعالیتهای ارتباطی این بانک مطرح کردند.
مدیر عامل بانک ملی ایران: روابط عمومیها باید تصویر مردم و سیاستگذاران از نظام بانکی را تغییر دهند
مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: روایت آفرینی هوشمندانه روابط عمومیها برای اصلاح تصویر مردم و سیاستگذاران از نظام بانکی، نقش مهمی در موفقیت بانکها دارد.