نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی درباره قیمت خودرو معتقد است اکنون خودروسازان هر گونه که دلشان میخواهند با مردم رفتار میکنند. حدود ۵۵۰ هزار نفر از بخش قطعه سازی و ۱۵۰ هزار نفر نیز از بخش خودروسازی نان بر سر سفره خانوادههایشان میبرند. اما خودرویی که الان تولید میشود در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست. به طوری که بعد از ۴۰ سال هنوز در تامین قطعات مشکل داریم.
به گزارش تحریریه، حسینی کیا با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در حال حاضر نیازمند سرمایه در گردش است، ادامه داد: انحصار از کیفیت لازم کاسته و بر قیمت افزوده است، در نتیجه هم خودروساز نگران است و هم مردم از خودرویی که با مبلغ گران به دستشان میرسد و متناسب با توقعاتشان نیست ناراضی اند؛ بنابراین باید هم از صنعت خودروسازی حمایت و هم به صورت پلکانی واردات خودرو آزاد شود.
وی تاکید کرد: اگر واردات زیاد شود و بتواند میزان عرضه و تقاضا را جواب دهد، انحصار به وجود آمده شکسته میشود و خودروساز هم به دنبال ارتقای کیفیت خودروهایش میرود. در حال حاضر قیمت خودروی خارجی در ایران ۸ برابر واقعی آن است. در حالی که اگر این پروسه طی شود، نقدینگی از خودرو به سمت دیگری میرود. طرح مجلس هم طرح هوشمندی است که نقدینگی را از بازار دلالی خودرو بیرون میبرد.
با طرح مجلس کار مافیای خودرو تمام است
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی معقتد است که اکنون خودروسازان هرگونه که دلشان میخواهند با مردم رفتار میکنند و واردات تنها چاره کار است.