سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
يك اپسيلون خلاقيت

قاب تكراري راي و لبخند و دست رهبري

امسال و در روز راي گيري اتفاق جالبي رخ داد و به جاي يك خبرنگار دو خبرنگار در بيت رهبري حاضر شدند تا اولي بپرسد چرا اين قدر زود راي مي دهيد و دومي بپرسد اهميت اين دوره نسبت به دوره هاي قبل چيست؟
کد خبر : ۵۵۴۱۶
"صراط" - سالهاست در روز انتخابات، صبح مان را با تماشاي سيماي رهبري كه در شعفي ويژه پاي صندوق راي حاضر مي شوند و راي مي دهند؛ آغاز مي كنيم و سالهاست همچون كودكاني شيفته، منتظر آن قاب تكراري راي و لبخند و دست رهبري مي مانيم.
به گزارش سرویس سیاسی صراط دست بر قضا سالهاست يك نفر بعد از اخذ راي روبه روي رهبري ظاهر مي شود و يك سوال تكراري و كليشه اي را مطرح مي كند و در اين ميان اين رهبري عزيز است كه پاسخش را نو مي كند و اجازه نمي دهد آن كليشه بدسليقگي دوستان خبرنگار و رسانه ملي، به كليشه اي براي مردم هم تبديل شود و البته ايشان خودشان گاه، نكاتي خارج از سوال تكراري و مرتبط با موضوع روز و يا شبهات مطروحه در آن برهه، مطرح كرده اند تا به نوعي به خبرنگار و مسئول او يادآور شود كه اين موضوعات هم براي پرسش هست.
امسال و در روز راي گيري اتفاق جالبي رخ داد و به جاي يك خبرنگار دو خبرنگار در بيت رهبري حاضر شدند تا اولي بپرسد چرا اين قدر زود راي مي دهيد و دومي بپرسد اهميت اين دوره نسبت به دوره هاي قبل چيست؟ به نظر شما، اين دوسوال تكراري و كليشه اي نيازي به خبرنگار دارد؟ رهبري عزيزمان خودشان بعد از راي دادن مي توانند در دقايقي چند نكته اي درباره انتخابات و حساسيت دوره مذكور با ملت عزيز صحبت كنند.
فلسفه حضور خبرنگار پرسش سوالاتي است كه يا در ذهن افكار عمومي چراغ مي زند يا اينكه پاسخش تنها و تنها از جانب عالي ترين مقام نظام آنهم در حضور چشمان باز و بسته رسانه هاي مختلف جهان، مي تواند راهبردي و راهگشا و چراغ راه باشد. مثلا «چه نكاتي را براي مسئولان اجرايي انتخابات و نامزدهاي اين دوره مد نظر داريد؟ » يا «چه توصيه اي براي راي اولي ها و انتخاب بهتر آنها سراغ داريد؟» يا « در خصوص برخي تخريب ها و تذكرات مكرر شما در اين حوزه، به نظرتان راه شناخت حقيقت نزد مردم براي انتخاب بهتر، چيست؟» يا «به نظرتان مجلس نهم چه موضوع يا موضوعاتي را بايد در اولويت كاري قرار دهد؟» يا «مشاركت مردم در انتخابات چه پيامي براي مسئولان و به ويژه نمايندگان مجلس آينده دارد؟ » و...كلي سوال داغ و دغدغه مند ديگر كه بسياري مشتاقانه منتظر شنيدن پاسخ آن از سوي رهبري عزيز انقلاب هستند و مشخص نيست چرا و به چه علتي همچنان همان سوال تكراري در هنگام اخذ راي از ايشان رسيده مي شود.
يادمان باشد كه فرصت انتخابات و سوالاتي مربوط به اين حوزه آن هم به صورت چهره به چهره، فرصت مغتنمي است كه هر چند سال يك بار دست مي دهد و اي كاش قدر اين چند دقيقه گپ و گفت حضوري خبرنگار با رهبري را مي دانستيم.
فرهاد كاوه