رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به رویداد پیش آمده برای یکی از مسافران اسنپ و انتشار ویدئوی شکایت این مسافر در فضای مجازی اظهار کرد: فرد شاکی که چند روز گذشته به دلیل گم شدن بار از تاکسی اینترنتی اسنپ شکایت کرده بود، شکایت خود را پس گرفته و تمام خسارتش هم پرداخت شده است.
به گفته او مباحث زیادی در این میان مطرح است اول اینکه شخص درخواست کننده خدمات، خود مرتکب دو اشتباه شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی افزود: اشتباه اول مسافر این است که پلاک خودرو را با پلاک درج شده در نرم افزار مطابقت نداده و اشتباه دوم این کاربر هم این بوده است که برای جا به جایی بار از خدمات مسافری استفاده کرده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی بیان کرد: در صورتی که حجم بار کم است، کاربران باید آن را از طریق پیکهای موتوری ارسال کنند، در صورت زیاد بودن حجم بار هم افراد باید آن را از طریق وانت ارسال کنند.
الفت نسب ادامه داد: بدون شک اطلاعات راننده و خودرو در نرم افزار صحیح است چرا که استارت آپها پیش از ثبت نام هر فرد به عنوان راننده تمام اطلاعات شناسایی فرد از جمله کارت ملی، کارت خودرو و گواهی نامه رانندگی او را دریافت میکنند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در ادامه در خصوص روند برخورد با متخلفان ابراز کرد: روال کار بدین شکل است که شخص متخلف را به مراجع قانونی و قضایی معرفی میکنیم و این مراجع به روش خود با این فرد برخورد خواهند کرد. شرکت پذیرنده بار نیز ارزش بار را به فرد شاکی پرداخت خواهد کرد.
الفت نسب در پایان مطرح کرد: این موارد پیش از این نیز روی داده و مسافر پس از متوجه شدن وجود مغایرت در پلاک خودرو و نرم افزار مورد را گزارش داده و فرد راننده را هم به مراجع قضایی ارجاع دادهایم.