محسن حاجیمیرزایی در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران مدارس خوزستان که امروز (دوم بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به با ارزشمند بودن کار مدیران مدارس، اظهار کرد: در دوران کرونا فرهنگیان خلاقیتهای چشم گیری از خود آشکار کردند و فداکاریهای خوبی داشتند که جای تشکر دارد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: کار آموزش و پرورش در شرایط عادی سخت است، زیرا با انسانها سر و کار دارند و دشوار است. هر فرد ظرفیت، توانمندی و پیچیدگیهایی دارد که همه این موارد معجونی از وضعیت انسانهایی است که در اختیار ما قرار میگیرند و ما وظیفه آموزش این افراد را بر عهده داریم.
حاجی میرزایی بیان کرد: سختی کار با همزمانی کرونا افزایش مییابد. در این شرایط که ناگزیر به برگزاری کلاسهای غیرحضوری هستیم، نقش و مسئولیت مدیران دشوارتر و پیچیدهتر شده است، اما آنچه سختیها را کمی کاهش میدهد ارزش کار انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از بین مشاغل موجود شاید حقوق و مزایای شغل مدیر مدرسه کمتر باشد، اما هیچ کاری به اندازه این کار عمیق، پربار، تاثیرگذار، پایدار و دارای فرصتهای بی نظیر برای خلاقیت نیست.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت کار در آموزش و پرورش، عنوان کرد: از هر دانش آموز میتوان یک خمینی تولید کرد و به همین دلیل، معلمی شغل انبیا است. کار بزرگ را آدمهای بزرگ انجام میدهند و باید کار با منش بزرگ انجام شود و برای انجام آن، روح بلند و عظیم داشت.
حاجی میرزایی گفت: مدیران مدارس باید مراقب همه دانش آموزان باشند؛ مدیر توانمند مدیری است که از روحیه، پیشرفت و همه جزئیات همه دانش آموزان آگاهی داشته باشد. نباید مدیری حواسش نباشد و یک دانش آموزان از دستش در برود، زیرا وقوع این اتفاق، تبعات زیادی دارد. مدیران باید همه دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم نیست چه تعداد دانش آموز از طریق شاد یا تلویزیون آموزش میبینند آنچه اهمیت دارد این است که مدیران از آموزش همه دانش آموزان اطمینان داشته باشند و بعد مطمئن شوند که آموزشهای ارائه شده با کیفیت هستند. همچنین مدیران باید با معلمان ارتباط عمیق داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز اهداف همه تعلیم و تربیت است. دیده شدن خدمت همه به کار این مدیران وابسته است و در صورتی مدیران کارشان خوب انجام نشود، دیده نمیشوند.
حاجی میرزایی گفت: یک مدیر مدرسه و شغل در آموزش و پرورش، فرصتی برای رشد و نشان دادن تواناییها است. ارزش این فرصت از یک دوره دکتری بیشتر است. این دوره نه تنها موجب افت تحصیلی شود بلکه باید موجب شکوفایی شود.
حاجی میرزایی با تاکید بر لزوم مراقبت از امتحانات دانش آموزان، بیان کرد: همچنین ارتباط با خانوادهها و معلمان باید برقرار و مسائل حل و فصل شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: کار آموزش و پرورش در شرایط عادی سخت است، زیرا با انسانها سر و کار دارند و دشوار است. هر فرد ظرفیت، توانمندی و پیچیدگیهایی دارد که همه این موارد معجونی از وضعیت انسانهایی است که در اختیار ما قرار میگیرند و ما وظیفه آموزش این افراد را بر عهده داریم.
حاجی میرزایی بیان کرد: سختی کار با همزمانی کرونا افزایش مییابد. در این شرایط که ناگزیر به برگزاری کلاسهای غیرحضوری هستیم، نقش و مسئولیت مدیران دشوارتر و پیچیدهتر شده است، اما آنچه سختیها را کمی کاهش میدهد ارزش کار انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از بین مشاغل موجود شاید حقوق و مزایای شغل مدیر مدرسه کمتر باشد، اما هیچ کاری به اندازه این کار عمیق، پربار، تاثیرگذار، پایدار و دارای فرصتهای بی نظیر برای خلاقیت نیست.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت کار در آموزش و پرورش، عنوان کرد: از هر دانش آموز میتوان یک خمینی تولید کرد و به همین دلیل، معلمی شغل انبیا است. کار بزرگ را آدمهای بزرگ انجام میدهند و باید کار با منش بزرگ انجام شود و برای انجام آن، روح بلند و عظیم داشت.
حاجی میرزایی گفت: مدیران مدارس باید مراقب همه دانش آموزان باشند؛ مدیر توانمند مدیری است که از روحیه، پیشرفت و همه جزئیات همه دانش آموزان آگاهی داشته باشد. نباید مدیری حواسش نباشد و یک دانش آموزان از دستش در برود، زیرا وقوع این اتفاق، تبعات زیادی دارد. مدیران باید همه دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم نیست چه تعداد دانش آموز از طریق شاد یا تلویزیون آموزش میبینند آنچه اهمیت دارد این است که مدیران از آموزش همه دانش آموزان اطمینان داشته باشند و بعد مطمئن شوند که آموزشهای ارائه شده با کیفیت هستند. همچنین مدیران باید با معلمان ارتباط عمیق داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز اهداف همه تعلیم و تربیت است. دیده شدن خدمت همه به کار این مدیران وابسته است و در صورتی مدیران کارشان خوب انجام نشود، دیده نمیشوند.
حاجی میرزایی گفت: یک مدیر مدرسه و شغل در آموزش و پرورش، فرصتی برای رشد و نشان دادن تواناییها است. ارزش این فرصت از یک دوره دکتری بیشتر است. این دوره نه تنها موجب افت تحصیلی شود بلکه باید موجب شکوفایی شود.
حاجی میرزایی با تاکید بر لزوم مراقبت از امتحانات دانش آموزان، بیان کرد: همچنین ارتباط با خانوادهها و معلمان باید برقرار و مسائل حل و فصل شود.