دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶

5 متهم اصلی مفسد في‌الارض هستند

در آستانه برگزاري نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ بانکي در روز شنبه 29بهمن، رئيس قوه قضاييه اتهام 5 نفر از 32 متهم اين پرونده را «افساد في‌الارض»عنوان کرد.
کد خبر : ۵۴۱۳۴

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به برگزاري دادگاه 32 نفر از متهمان فساد مالي اخير گفت: بعد از وقوع چنين فسادي که موجب تاسف و تاثر همه مسئولان و مردم شد، ان شاءا... با رسيدگي قاطع، سريع و عادلانه دستگاه قضايي، مرهمي بر جراحات افکار عمومي در اين زمينه باشد.

آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به کيفرخواست تهيه شده براي 32 نفر از متهمان فساد مالي افزود: 5 نفر از متهمان اين پرونده حسب کيفرخواست صادرشده مصداق ماده يک و 2قانون اخلال گران نظام اقتصادي کشور و نيز ماده چهار قانون تشديد مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداري که مربوط به مفسدان في‌الارض است، تشخيص داده شده‌اند و درخواست مجازات‌هاي مربوط در اين باره شده است.

رئيس قوه قضاييه از تمام تلاش‌هايي که تاکنون براي بررسي دقيق و موشکافانه در اين پرونده انجام شده تقدير و اظهارکرد: دستگاه قضايي براساس مدارک و اسناد معتبر به اين پرونده و تمام پرونده‌ها رسيدگي خواهد کرد و هرگز اسير تبليغات و جنجال‌ها نخواهد شد و همين مسئله يعني لزوم دقت و دست يابي به اسناد و مدارک موجب طولاني شدن رسيدگي به اين پرونده شد.

احضار110 نفر و قرار مجرميت براي 32نفر

آملي لاريجاني افزود: در اين پرونده عده زيادي احضار شدند و از 110 نفر که متهم بودند تحقيقات لازم انجام گرفت که در نهايت 32 نفر با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست براي رسيدگي به دادگاه معرفي شدند. رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد:‌ دادگاه اين متهمان برحسب موازين شرعي و قانوني تشکيل خواهد شد و متهمان و وکلاي آنان طبيعتا از خود دفاع خواهند کرد و اميدواريم راي مناسب و عادلانه‌اي در اين باره صادر شود.

وي گفت: مردم بايد ببينند و بدانند که نظام و دستگاه قضايي در برخورد با کساني که به دنبال فساد اقتصادي هستند و قصدشان کسب ثروت‌هاي بادآورده است، برخورد جدي و قاطع خواهد کرد و به افراد ديگري هم که در پي رانت‌خواري و ويژه‌خواري هستند توصيه مي‌شود مانند بقيه مردم به دنبال روزي حلال باشند و از رانت‌خواري و تخلفات اقتصادي پرهيز بکنند چرا که عاقبت رانت‌خواري آنان گرفتاري در چنگال قانون خواهد بود.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
سعید
|
Canada
|
۲۳:۳۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
ببخشید در دادگاه علنی باید محاکمه بشن اینها نه اینکه پشت درهای بسته، بدون تشریح ماجرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
مهره اصلي .......... است بقيه نوچه اش بودند . نكنه گذاشتيد بعدا" در كانادا تعقيبش كنيد !