در کنار بازی خوب مسعود رایگان و نقش تیمسار اسدالله افشار، بسیاری از مردم، نقشِ سرهنگ سپنتای سریال "بوم و بانو" را بسیار دوست داشتند. بازیگری این نقش را ایفا میکرد که تا مدتها از او نقش طنز میدیدیم چه در "دزد و پلیس"، چه "ابله" کمال تبریزی و حتی "زندانیها" مسعود ده نمکی!
به گزارش تسنیم، بهنام تشکر در این تجربه جدید با "سپنتای" سعید سلطانی سعی کرده کلیشهای که علیهاش شکل گرفته را بشکند. خصوصاً با اجرای مسابقه "مافیا" ظرفیتها و قابلیتهای جدیدی از خودش به نمایش گذاشت. مخاطب او را چنان مقتدر میدیدید که شاید در فیلم سینمایی "لاک قرمز" این چهره جدّی را از او ندیده بود.
بسیاری سرهنگ سپنتای "بوم و بانو" را با سرگرد نعمت جاهد در "سرخپوست" مقایسه میکنند. شاید در شکل و شمایل، بهنام تشکر و نوید محمدزاده با هم تفاوت دارند.
بهنام تشکر در خصوص نقش سرهنگ سپنتای سریال "بوم و بانو" تصریح کرد: بازی کردن در نقشهای منفی جذابیتها و سختیهای خاصِّ خودش را دارد. اما نخواستم این نقش را اسیرِ کلیشههای رایج کنم. سپنتا باید امنیتی بودنش را به مخاطب نشان میداد.
وی با اشاره به اینکه با خودم فکر میکردم برایِ مخاطبی که چند سالی مرا با نقشهای طنز دیده، سپنتا را کاراکتر عجیبی بداند، تأکید کرد: خوشبختانه مخاطب برخوردِ خوبی با سرهنگ سپنتای سریال "بوم و بانو" داشت و این روزها بازخوردهای خوبی داریم که هم این نقش دیده شده و مردم از سریال رضایت دارند. چون فکر میکردم مخاطبی که مرا با نقشهای طنز دیده، "سپنتا" برایش عجیب باشد و حتی به باورهایش بربخورد.
بازیگر سریال "وارش" و "بوم و بانو" به حضور مسعود رایگان در این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: کار کردن با سعید سلطانی لذتبخش بود و در درآمدنِ نقش سرهنگ سپنتا بسیار مؤثر است. از طرفی حضور پارتنرِ خوبی همچون مسعود رایگان که بازیگر با اندیشه و متفکری است نیز اصلاً بیتأثیر نیست. "بوم و بانو" برای من تجربه خوبی بود که با توجه به نقاط ضعف هر اثری، فکر میکنم نمره قابل قبولی به خودش اختصاص داده است.
تشکر در پاسخ به این سؤال که آیا به سراغ طنز خواهید رفت و دوباره شما را با نقشهای کمدی در تلویزیون خواهیم دید، خاطرنشان کرد: در این دو سه سال اخیر نقش طنز بازی نکردم، چون در طنز، بازیگر کار سخت و پیچیدهای دارد، اما در کار جدّی آنقدر چالش و پیچیدگی ندارد. از طرفی به خاطر احوالاتم و احوالات جامعه، راغب به این نیستم فعلاً طنز کار کنم.
بازیگر سریال "بوم و بانو" تأکید کرد: بازیگر در طنز باید از خودِ درونش به سمتی حرکت کند که با نوع دیالوگ و موقعیتهای سریال، مخاطب را شاد کند. این لحظهها را قاعدتاً باید بسازد، اما در کار جدّی نیاز به ساختن نیست. هرآنچه روی کاغذ میآید با کمی تأمل میتوان به آن شخصیت رسید و باورپذیرش کرد؛ بنابراین کار جدّی با طنز قابل مقایسه نیست.
تشکر با اشاره به اینکه بسیار مراقبت میکنم سمت کاری نروم که حرفی برای گفتن نداشته باشد، گفت: با وجودِ احوالاتم و حتی احوالاتِ جامعه، اگر فیلمنامه خوبی از طنز به من پیشنهاد شود حتما در آن سریال و یا فیلم ایفای نقش خواهم کرد، اما باید بهتر از آثار قبلی باشند.
وی تصریح کرد: بالأخره بازیگران در کارنامهشان کارهایی هم وجود دارد که اشتباهیاند. این اتفاق برای بازیگران دنیا هم افتاده و میافتد. اما تلاش کردم و این روزها بیشتر مراقبت میکنم در کارهای قابل دفاع حضور پیدا کنم. در وضعیت اقتصادی خوبی نیستیم با این اوصاف هم سمت کاری نخواهم رفت که حرفی برای گفتن نداشته باشد.
بازیگر سریال "پادری" و "ساختمان پزشکان" در خصوص کار با کارگردانهای کارکشتهای همچون سعید سلطانی اشاره کرد: قبلاً نقش جدی بازی کرده بودم و آنقدر برای ایفایِ نقش سرهنگ سپنتا با چالش روبرو نشدم. امکان دارد گاهی با کارگردانهایی کار کنیم که از نبوغی برخوردارند مثل بسیاری از کارگردانهای جوان، اما وقتی با کارگردانهای کارکشتهای مثل سعید سلطانی کار میکنیم خیالمان راحت است که این کار مورد توجه قرار میگیرد.
او درباره سختیهای روزهای فیلمبرداری در سایه سنگینِ کرونا، تأکید کرد: دو ماه پیش از کرونا کار را شروع کرده بودیم، اما عمده تصویربرداری "بوم و بانو" را در سایه سنگین کرونا گذراندیم. پوشیدن لباسهای راکوردی زمستان در فصل تابستان هم از دیگر سختیهای بازیگران سریال بود. چرا که مدتی کار متوقف شد و مجبور شدیم لباسهای راکوردی زمستانه مثل پالتوهای گرم را در تابستان بپوشیم. به هر حال در شهرک غزالی و زندان قصر، تصویربرداری سختیهای خاص خودش را داشت.
تشکر در پایان درباره اینکه بیشتر دوست دارد نقشهای جدّی را قبول کند یا طنز، گفت: اولاً این روزها فعلاً خانهام و نقشی قبول نمیکنم تا ببینیم شرایط چه میشود. اینکه دوست دارم بیشتر در کار جدّی باشم یا طنز، بستگی دارد که چه کسی متن را نوشته باشد و چه متنی باشد. این طور نیست که فعلاً بخواهم و فقط و فقط کار جدّی بکنم اگر کار طنز خوب هم پیشنهاد بشود، میپذیرم. با اینکه کار طنز آدم را پیر میکند و کار جدّی این سختی را ندارد، تنها سختیاش زود بیدار شدن است.
به گزارش تسنیم، بهنام تشکر در این تجربه جدید با "سپنتای" سعید سلطانی سعی کرده کلیشهای که علیهاش شکل گرفته را بشکند. خصوصاً با اجرای مسابقه "مافیا" ظرفیتها و قابلیتهای جدیدی از خودش به نمایش گذاشت. مخاطب او را چنان مقتدر میدیدید که شاید در فیلم سینمایی "لاک قرمز" این چهره جدّی را از او ندیده بود.
بسیاری سرهنگ سپنتای "بوم و بانو" را با سرگرد نعمت جاهد در "سرخپوست" مقایسه میکنند. شاید در شکل و شمایل، بهنام تشکر و نوید محمدزاده با هم تفاوت دارند.
بهنام تشکر در خصوص نقش سرهنگ سپنتای سریال "بوم و بانو" تصریح کرد: بازی کردن در نقشهای منفی جذابیتها و سختیهای خاصِّ خودش را دارد. اما نخواستم این نقش را اسیرِ کلیشههای رایج کنم. سپنتا باید امنیتی بودنش را به مخاطب نشان میداد.
وی با اشاره به اینکه با خودم فکر میکردم برایِ مخاطبی که چند سالی مرا با نقشهای طنز دیده، سپنتا را کاراکتر عجیبی بداند، تأکید کرد: خوشبختانه مخاطب برخوردِ خوبی با سرهنگ سپنتای سریال "بوم و بانو" داشت و این روزها بازخوردهای خوبی داریم که هم این نقش دیده شده و مردم از سریال رضایت دارند. چون فکر میکردم مخاطبی که مرا با نقشهای طنز دیده، "سپنتا" برایش عجیب باشد و حتی به باورهایش بربخورد.
بازیگر سریال "وارش" و "بوم و بانو" به حضور مسعود رایگان در این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: کار کردن با سعید سلطانی لذتبخش بود و در درآمدنِ نقش سرهنگ سپنتا بسیار مؤثر است. از طرفی حضور پارتنرِ خوبی همچون مسعود رایگان که بازیگر با اندیشه و متفکری است نیز اصلاً بیتأثیر نیست. "بوم و بانو" برای من تجربه خوبی بود که با توجه به نقاط ضعف هر اثری، فکر میکنم نمره قابل قبولی به خودش اختصاص داده است.
تشکر در پاسخ به این سؤال که آیا به سراغ طنز خواهید رفت و دوباره شما را با نقشهای کمدی در تلویزیون خواهیم دید، خاطرنشان کرد: در این دو سه سال اخیر نقش طنز بازی نکردم، چون در طنز، بازیگر کار سخت و پیچیدهای دارد، اما در کار جدّی آنقدر چالش و پیچیدگی ندارد. از طرفی به خاطر احوالاتم و احوالات جامعه، راغب به این نیستم فعلاً طنز کار کنم.
بازیگر سریال "بوم و بانو" تأکید کرد: بازیگر در طنز باید از خودِ درونش به سمتی حرکت کند که با نوع دیالوگ و موقعیتهای سریال، مخاطب را شاد کند. این لحظهها را قاعدتاً باید بسازد، اما در کار جدّی نیاز به ساختن نیست. هرآنچه روی کاغذ میآید با کمی تأمل میتوان به آن شخصیت رسید و باورپذیرش کرد؛ بنابراین کار جدّی با طنز قابل مقایسه نیست.
تشکر با اشاره به اینکه بسیار مراقبت میکنم سمت کاری نروم که حرفی برای گفتن نداشته باشد، گفت: با وجودِ احوالاتم و حتی احوالاتِ جامعه، اگر فیلمنامه خوبی از طنز به من پیشنهاد شود حتما در آن سریال و یا فیلم ایفای نقش خواهم کرد، اما باید بهتر از آثار قبلی باشند.
وی تصریح کرد: بالأخره بازیگران در کارنامهشان کارهایی هم وجود دارد که اشتباهیاند. این اتفاق برای بازیگران دنیا هم افتاده و میافتد. اما تلاش کردم و این روزها بیشتر مراقبت میکنم در کارهای قابل دفاع حضور پیدا کنم. در وضعیت اقتصادی خوبی نیستیم با این اوصاف هم سمت کاری نخواهم رفت که حرفی برای گفتن نداشته باشد.
بازیگر سریال "پادری" و "ساختمان پزشکان" در خصوص کار با کارگردانهای کارکشتهای همچون سعید سلطانی اشاره کرد: قبلاً نقش جدی بازی کرده بودم و آنقدر برای ایفایِ نقش سرهنگ سپنتا با چالش روبرو نشدم. امکان دارد گاهی با کارگردانهایی کار کنیم که از نبوغی برخوردارند مثل بسیاری از کارگردانهای جوان، اما وقتی با کارگردانهای کارکشتهای مثل سعید سلطانی کار میکنیم خیالمان راحت است که این کار مورد توجه قرار میگیرد.
او درباره سختیهای روزهای فیلمبرداری در سایه سنگینِ کرونا، تأکید کرد: دو ماه پیش از کرونا کار را شروع کرده بودیم، اما عمده تصویربرداری "بوم و بانو" را در سایه سنگین کرونا گذراندیم. پوشیدن لباسهای راکوردی زمستان در فصل تابستان هم از دیگر سختیهای بازیگران سریال بود. چرا که مدتی کار متوقف شد و مجبور شدیم لباسهای راکوردی زمستانه مثل پالتوهای گرم را در تابستان بپوشیم. به هر حال در شهرک غزالی و زندان قصر، تصویربرداری سختیهای خاص خودش را داشت.
تشکر در پایان درباره اینکه بیشتر دوست دارد نقشهای جدّی را قبول کند یا طنز، گفت: اولاً این روزها فعلاً خانهام و نقشی قبول نمیکنم تا ببینیم شرایط چه میشود. اینکه دوست دارم بیشتر در کار جدّی باشم یا طنز، بستگی دارد که چه کسی متن را نوشته باشد و چه متنی باشد. این طور نیست که فعلاً بخواهم و فقط و فقط کار جدّی بکنم اگر کار طنز خوب هم پیشنهاد بشود، میپذیرم. با اینکه کار طنز آدم را پیر میکند و کار جدّی این سختی را ندارد، تنها سختیاش زود بیدار شدن است.