در بخشی از تبلیغات این رسانه که نزدیک به جریان انحرافی نیز است، جوایزی همچون سکه طلا و رنو برای مخاطبان این روزنامه تعیین شده است.
تبلیغات سنگین روزنامه ایران در حالی است که این جنس تبلیغات بیشتر برای کالاهای اقتصادی و کالاهایی همچون چیپس، آدامس، پفک، صابون، لوازم خانگی و... کاربرد دارد که در آن تولیدکننده به منظور جذب مشتری، اقدام به تعیین جایزه می کند و چنین رویه ای در امور فرهنگی همچون رسانه دور از انتظار است.
یک کارشناس رسانه در گفتگو با جهان با اشاره به اقدام فوق معتقد است که در رسانه هایی که با افت شدید مخاطب روبرو می شوند، اقدامات تبلیغاتی برای جذب مخاطب انجام می شود اما در عین حال استفاده از چنین روش هایی حتی در مطبوعات زرد نیز مرسوم نیست.
به گفته این کارشناس، "تبلیغات سنگین اینچنینی تنها از روزنامه دولت برمی آید که هم حمایت های دولتی را پشت سر دارد و هم طبق بخشنامه دولت در سال 89 دستگاه ها موظفند که آگهی های خود را تنها به این روزنامه بدهند"، موضوعی که رسانه ها از آن به عنوان "رانت ویژه دولت برای روزنامه ایران" یاد کردند.
کارشناس رسانه اضافه کرد: اگر مطالب یک رسانه وزین، متقن و صحیح باشد دلیلی ندارد که مخاطب آن ریزش کند و نیازی به خرج های میلیونی یا میلیاردی برای تبلیغات ندارد، مردم هنگامی به یک رسانه مراجعه نمی کنند که اعتمادشان از آن رسانه سلب شده باشد، بهتر است به جای تبلیغات سنگین شهری، سعی کنیم که با درج مطالب واقعی و درست و حفظ استقلال با استفاده از کادر مجرب و حرفه ای، ارتباط دوسویه خود با مخاطب را حفظ کنیم نه اینکه با حمایت بی چون و چرا از جریانات خشن سیاسی و درج مطالب تند و کذب، به عقاید مخاطبان پشت پا بزنیم.
وی در پایان به دولت پیشنهاد کرد که در صورتی که رسانه اش پول های زیادی اندوخته و پولدار است، آن را خرج خانواده های نیازمند تهرانی کند.
آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.