دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهره گیری از پیشرانه قدرتمند ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک میکشد که پیشتر در هیچ خودروی تولیدی در کشور وجود نداشت.
این محصول نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب میآید.
این خودرو به پیشرانه EF۷ مجهز است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، عدد ۲۱۵ نیوتن/ متر را نشان میدهد که بیانگر کشش فوق العاده این سدان ۴۵۵۹ میلیمتری است. انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو صورت میگیرد و شتاب ۱۱ ثانیهای را برای این خودرو به ارمغان میآورد.
دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده ها، مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به ۸.۱ لیتر میرسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و پیشرانه این خودروست.
این خودرو در بخش ایمنی از ۴ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره میبرد و ترمزهای عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره میبرد.
وقتی صحبت از یک خودرو با تکنولوژی روز به میان میآید باید در بخش فرمان نیز به سراغ تغییرات اساسی در این خودرو باشیم چرا که سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است. فرمان برقی، در سرعتهای مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه میکند که موجب سهولت فرمان پذیری در سرعتهای پایین و مانورها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعتهای بالا میشود.
این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک بهره میبرد و سرنشینان عقب نیز با دریچهای مجزا میتوانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت میگیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگوهای جلو و عقب و تیوتر مجهز شده اند.
چراغهای جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپهای LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشنهای استاندارد این سدان جدید به حساب میآید. آیینههای جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.
تریم داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک پرستیژ یک سدان پریمیوم را به سرنشینان القا میکند. تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کنپوشهای موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشیان القا میکند. بهره گیری از نوارهای کرومی دور شیشههای جانبی و دستگیرههای کرومی نیز مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید کمک بسزایی میکند.
این خودرو به سیستم ضد سرقت در کنار سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز مجهز است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره میبرد.
دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره میبرد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است. دسترسی به صندوق عقب ۵۰۰ لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدلهای پیشین از داخل کابین میسر است.
آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد و دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیطهای تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره میبرد.
یکی از مهمترین مولفههای خودروی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک نسبت به رقبایش را میتوان قیمت این محصول دانست، دربازاری که خودروهای رقبا همچون آریزو ۵، بسترن B۲۰ هیوندای اکسنت، سراتو و.. با قیمتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش میشوند، خودروی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با قیمت مناسبتر میتواند بهترین انتخاب باشد چراکه علاوه بر صرفه اقتصادی، توسط شبکه بزرگی از نمایندگیهای خدمات پس از فروش درسطح کشور پشتیبانی میشود تا خاطر تمامی خریداران و مشتریان را نیز از این حیث آسوده نماید.
این محصول نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب میآید.
این خودرو به پیشرانه EF۷ مجهز است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، عدد ۲۱۵ نیوتن/ متر را نشان میدهد که بیانگر کشش فوق العاده این سدان ۴۵۵۹ میلیمتری است. انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو صورت میگیرد و شتاب ۱۱ ثانیهای را برای این خودرو به ارمغان میآورد.
دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده ها، مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به ۸.۱ لیتر میرسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و پیشرانه این خودروست.
این خودرو در بخش ایمنی از ۴ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره میبرد و ترمزهای عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره میبرد.
وقتی صحبت از یک خودرو با تکنولوژی روز به میان میآید باید در بخش فرمان نیز به سراغ تغییرات اساسی در این خودرو باشیم چرا که سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است. فرمان برقی، در سرعتهای مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه میکند که موجب سهولت فرمان پذیری در سرعتهای پایین و مانورها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعتهای بالا میشود.
این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک بهره میبرد و سرنشینان عقب نیز با دریچهای مجزا میتوانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت میگیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگوهای جلو و عقب و تیوتر مجهز شده اند.
چراغهای جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپهای LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشنهای استاندارد این سدان جدید به حساب میآید. آیینههای جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.
تریم داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک پرستیژ یک سدان پریمیوم را به سرنشینان القا میکند. تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کنپوشهای موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشیان القا میکند. بهره گیری از نوارهای کرومی دور شیشههای جانبی و دستگیرههای کرومی نیز مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید کمک بسزایی میکند.
این خودرو به سیستم ضد سرقت در کنار سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز مجهز است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره میبرد.
دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره میبرد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است. دسترسی به صندوق عقب ۵۰۰ لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدلهای پیشین از داخل کابین میسر است.
آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد و دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیطهای تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره میبرد.
یکی از مهمترین مولفههای خودروی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک نسبت به رقبایش را میتوان قیمت این محصول دانست، دربازاری که خودروهای رقبا همچون آریزو ۵، بسترن B۲۰ هیوندای اکسنت، سراتو و.. با قیمتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش میشوند، خودروی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با قیمت مناسبتر میتواند بهترین انتخاب باشد چراکه علاوه بر صرفه اقتصادی، توسط شبکه بزرگی از نمایندگیهای خدمات پس از فروش درسطح کشور پشتیبانی میشود تا خاطر تمامی خریداران و مشتریان را نیز از این حیث آسوده نماید.