سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
گرانی ارز و سکه دلیل اقتصادی ندارد

حتی بنی صدر هم فهمید!

واقعیت این است که بنی صدر هم متوجه شده است هیچ دلیل اقتصادی خاصی برای گرانی بی سر و سامان ارز و سکه در کشور وجود ندارد و این موضوع بودار است.
کد خبر : ۵۱۲۴۸

"صراط" - بنی‌صدر در گفتگو با رادیو عصرجدید گفته است: «دلیل عمده گرانی دلار و سکه این است که رژیم ورشکسته است و پول ندارد (!) وگرنه رژیمی که ۷۰ میلیارد نفت می‌فروشد و از مواد نفتی هم درآمد دارد، نباید کمبود دلار داشته باشد، که قیمت آن یکدفعه از ۹۰۰ تومان دو برابر شود، چون پول ندارد این بازی را در آورده تا سکه و دلار گران شود و گران‌تر بفروشد تا پولدار شود....اول اینکه تولید کشاورزی ما کافی نیست، پس اگر نتوانیم از خارج مواد غذایی وارد کنیم، کشور دچار قحطی می‌شود! از لحاظ صنعت هم چون وابسته به واردات هستیم و اگر نتوانیم فراورده های واسط و تجهیزات صنعتی را وارد کرد صنعت هم می خوابد، صنعت نفت هم همین مسئله را دارد و تولید آن هم پایین خواهد آمد.»

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، واقعیت این است که بنی صدر هم متوجه شده است هیچ دلیل اقتصادی خاصی برای گرانی بی سر و سامان ارز و سکه در کشور وجود ندارد و این موضوع بودار است.

اطلاعات وی از میزان تولیدات کشاورزی کشور هم احتمالا مربوط می شود به عصر تیر کمان سنگی که خوب طبیعی هم به هست. به هر حال سیستم های اطلاعاتی غرب معمولا مهره های سوخته و بی مصرف را که هیچ کارکردی ندارند، تغذیه نمی کنند.

در ادامه بنی صدر در یک تحلیل قوی و شگفت انگیز مدعی شده است علت بالا رفتن قیمت ارز در ایران، امضای تحریم موسسات مالی و اعتباری که با بانک مرکزی ایران همکاری کنند، است.

وی حتی به این موضوع توجه نکرده است که این تحریم ها حتی در صورت اجرایی شدن و کارآمدی با یک بازه زمانی ۶ ماهه از تاریخ امضاء توسط اوباما اعمال خواهند شد.

گفتنی است سیر صعودی قیمت ارز و سکه در ایران از پیش از امضاء قوانین تحریم غیر مستقیم بانک مرکزی آغاز شده است و این موضوع در نظرات خوانندگان در این رسانه نیز منعکس شده است.

متاسفانه خودزنی بانک مرکز جمهوری اسلامی با همکاری وزارت اقتصاد و گروکشی های فتنه گران داخلی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که اصلا در شرایط کنونی که کشور از بیشترین درآمد ارزی در طول تاریخ اقتصادی کشور برخوردار است، معنایی ندارد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۱۶
۴
بنی صدر که تحلیلشو از شرایط گفت لطف کنید شما هم بگید . چرا بجای این همه اخبار سیاسی تحلیل اقتصادیتونو منتشر نمیکنید ؟
METTI
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۱۵
۲
معلومه بچه ........... !
خیلی پرروویی!
خجالت بکش
یه بچه می تونی نیم ساعت جلوی ...... خودش را بگیره این دولت ..... نمی تونه نیم ساعت قیمت سکه و ارز را نگه داره !
خدا بیامرزه پدرتا برو
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۷
۰
گلشیفته آخر برهنه شد ،عبدالله صالح فرار کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱
جالبه که هم در سوریه این اتفاق افتاده و هم در ایران ولی ایران و سوریه از لحاظ درآمد و اقتصاد هیچ شباهتی با هم ندارند..........
به نظر من هر دو کشور با کاهش شدید هزینه های ارزی مه به افزایش قیمت دلار انجامیده خود را برای یک جنگ فرسایشی آماده می کنند..........
مواضع اقتصادی زمان جنگ اتخاذ شده و اولیه نتیجه آن کاهش شدید واردات و افزایش تولید است.
siavash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱
این چه تیتریه؟ مگه بنی صدر چش بود که نفهمه؟ درست مخالف نظامه اما نمیشه گفت نفهم هم هست.ایشان از بهترین تحلیلگران جهان است.خدا پدرشو بیامرزه دشمنیش یه رو بود اما الان چی؟ دکتر ؟
علامه
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۰۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
حالا کم کم میفهمم که اون بنده خدا ( بنی صدر ) همون موقع هم میفهمید قضیه چیه ولی ما که کلی کله مون پر باد بود و فکر میکردیم علامه دهر هستیم ، فرض میکردیم او فوفوله و حالیش نیست !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
شما درست می فرمایید. دلیل این اوضاع بی کفایتی محض مدیریتیه. بی کفایتی محض!! که البته اگر درمان نشه- که نخواهد شد- ورشکستگی اقتصادی هم به دنبال خواهد داشت