پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

وحید مرادی جنجالی شد/ همسرش عاشقانه برای لوطی بودن او می جنگد!

همسر وحید مرادی درخواست شکایت و رسیدگی به موضوع فیلم «شنای پروانه» را به خانه‌ی سینما و سازمان سینمایی تحویل داد.
کد خبر : ۵۰۹۶۱۸

همسر وحید مرادی درخواست شکایت و رسیدگی به موضوع فیلم «شنای پروانه» را به خانه‌ی سینما و سازمان سینمایی تحویل داد.

به گزارش رکنا صبح روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد همسر وحید مرادی همراه وکلای خود وارد خانه‌ی سینما شد تا درخواست رسیدگی به کپی‌برداری یکی از شخصیت‌های فیلم شنای پروانه از همسرش که دو سال پیش در زندان رجایی‌شهر به قتل رسید را چهار روز قبل از اکران فیلم به ثبت برساند.

در زمان مراجعه، خانه‌ی سینما به خاطر همزمانی با تشییع محمدعلی کشاورز خلوت است. از ماجرای پیش آمده عصبانی بود و می‌گفت مثل بقیه‌ی کسانی که اتفاق مشابهی برای آنها افتاده نیست و تا آخر ماجرا ایستاده است. مشورتی با وکلای خود می‌کند و متن درخواست را با هم می‌خوانند. در متن درخواست اعلام شده بود که «با توجه به تشابهات موجود از شخصیت مرحوم وحید مرادی بدون کسب اجازه از بازماندگان ایشان استفاده شده است».

به دفتر مدیر عامل خانه سینما می‌روند اما منوچهر شاهسواری، رییس خانه سینما حضور ندارد، منشی متن درخواست را می‌گیرد اما همسر وحید مرادی شروع به صحبت و توضیح مسئله می‌کند و می‌گوید: «اگر وحید فرد مثبتی نبود از نظر بعضی‌ها خب چرا فیلم می‌سازید و این تیزر را انتخاب می‌کنند و اگر خوب بوده و لوطی یک اجازه و احترامی لازمه» منشی می‌گوید این موضوع ارتباطی به خانه سینما ندارد و باید به دفتر معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی مراجعه کنید.

ماجرای شکایت زن وحید مرادی از فیلم شنای پروانه چه بود؟

بعد از مراجعه به معاونت اعلام شده، مسئول بخش بعد از تحویل درخواست می‌گوید رسیدگی می‌شود! همسر مرادی تاکید می‌کند که عجله دارد و دوباره ماجرا را تعریف می‌کند، بین صحبت‌هایش می‌گوید: «فکر کن یکی رو دوست داری بعد بیان بی‌اجازه از روی چهره‌اش و حرف‌هاش کپی برداری کنند و فیلم بسازند آنوقت همین طور ساکت میشینی و منتظر رسیدگی میشی!». او ادامه می‌دهد: «چرا باید فیلمی که شخصیت اصلی‌اش دیگری است، تیزر فیلم مربوط به شخصیت‌های دیگه سناریو باشه؟ چون هدف مشخصی پشت این تفکر وجود داره، و قراره مخاطب رو جذب کنه اما با شخصیت پردازی از همسر من این کار رو انجام دادن که این کار اشتباه بزرگی است».

بیرون می‌نشینند تا نتیجه مشخص شود. خبرنگار با همسر وحید مرادی وارد صحبت می‌شود؛ می‌گوید: «چرا وقتی زنده بود این فیلم رو درست نکردن چرا از شخصیت‌های زنده‌ای که ادعای بزرگ بودن دارن و عشق سینما هستن و حتی نقش بادیگارد بازی می‌کنن و فکر می کنن مردمی هستند استفاده نکردن، اونها هم پولدارن و هم امکانات دارن، شوهر من پول نداشت براش مهم هم نبود اما معرفت داشت و وقتی با کسی یا علی می‌گفت، تا آخر پاش وا می ستاد. حالا من نمی دونم چرا تا یکی میمیره فکر میکنن هرکاری میتونن بکنند! چرا؟ چون مرده؟ ولی اشتباه کردن وحید مرادی زنده است چون من هنوز زنده‌ام و نمی‌ذارم اسم وحید مرادی از یادها بره.

محمد کارت! من میخوام از زندگی شخصی تو فیلم بگیرم ببینی چطوره. این کار سرک کشیدنه و من این موضوع را رها نمی‌کنم. مطابق قانون من حق قصاص قاتل شوهرم رو ندارم اما حق دارم از کسایی که از شخصیت شوهر من سو استفاده کردند شکایت کنم و تا آخرش هم این موضوع رو پیگیری می‌کنم. اگر یه بچه پنج ساله تیزر این فیلم رو به بینه می فهمه از کجا الگو برداری شده بعد نمی دونم چرا و چطور به این فیلم پروانه نمایش دادن. عکسا رو بذار پیش هم یه کلاه رو برداشتن بعد همسرم لکی حرف می‌زد این ترکی. ملت که بی‌عقل نیستن همه درک کافی دارند و متوجه سو استفاده می شون. آقای صدر عاملی شما که سابقه طولانی داری و کلی جایزه تو کارنامه هنری‌ات هست واقعاً فکر نکردید این وحید مرادی به هر حال کس و کاری داره و داغشون رو اینطوری تازه می‌کنی! چرا شخصیت مثبت فیلم تیزر نمیشه بعد آدم بد فیلم تیزر میشه!؟ چون شوهر من آدم بده شناخته شده و آخر با منتهای برنامه ریزی تو زندان به قتل به رسه! شوهر من یکبار در زندان رجایی شهر به قتل رسیده، من نمیذارم شنای پروانه قاتل دوم شوهرم باشه و تا نفس می‌کشم از اسم همسرم دفاع می‌کنم و اسمش رو زنده نگه می‌دارم.

میدونم که خیلی‌ها علیه من حرف‌ها می‌زنند و خواهند زد بعضی‌ها بسته به شعورشون فحش مینویسن برای من، اینا اصلاً برام مهم نیست هرکی پشت من و همسر من حرف میزنه از مشکلات درونی رنج می بره و اصلاً برام مهم نیستن».

خبرنگار می‌پرسد از کارت شکایت دارد یا صدرعاملی؟، می‌گوید: «از هر دو شکایت دارم؛ تهیه کننده و کارگردان. امیر آقایی یعنی نمی‌دونه ادای کی رو درآورده قطعاً خوب می‌دونه و کلی تمرین و بازی کرده. وحید فوت کرده چرا زنده بود نمیساختین چرا وقتی مرد ساختین؟ نه تنها این بلکه فیلمایی که میدونین از زندگی کیا ساخته شده شکایت هم کردن بعداً ژست میگیرن که نه ما از جای دیگه ایده گرفتیم، از کجا ایده گرفتین؟ کارگردانا که نباید مثل اینستاگرامیا باشن که فقط میخوان جذب مخاطب کنن! اینا هنرمندن باید درد رو به گن، می‌بینن کی محبوبه از همون استفاده می‌ک‍نن.»

نعیم رضا نظامی چهارمحالی به همراه یکی از همکارانش (رضا صالحیه) که وکالت اولیا دم مرحوم وحید مرادی را بر عهده داشت، اینبار وکالت همسر وحید مرادی را بر عهده گرفته است. او می‌گوید: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ رسیدگی به پرونده قتل مرحوم وحید مرادی در دادگاه کیفری یک تهران به‌صورت غیر علنی برگزار شد تبعاً ضرورت داشت که مقدمات دفاع و بررسی پرونده با دقت صورت گیرد. این در حالیست که در این اثنا و در شرایطی که همسر ایشان در شرایط خاص روحی به سر می‌بردند به یکباره تیزرهای فیلم شنای پروانه به‌صورت گسترده در فضای مجازی مورد توجه مخاطبین قرار گرفت! از همان زمان همسر مرحوم مرادی قصد پیگیری موضوع را داشت اما با توجه به حساسیت پرونده از ایشان تقاضا کردیم این موضوع را به زمان دیگری محول نمایند.

پس از برگزاری دادگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا و مسائل پیش آمده این موضوع با وقفه مواجه شد و به یکباره در روزهای گذشته همسر مرحوم، از اکران عمومی این فیلم در روزهای آتی خبر دادند که در این راستا و بر مبنا وظیفه محوله و با توجه به جمیع ضوابط مقرر صلاح بر این شد تا ابتدا موضوع از طریق خانه سینما طرح شود و در صورت عدم اقدام مقتضی سایر طرق مقرر قانونی جهت بررسی تخصصی موضوع در دستور قرار خواهد گرفت.
ولی متاسفانه در مراجعه روز جاری این موضوع را خارج از صلاحیت خانه سینما اعلام داشتند! و در این راستا مقرر به اعلام مراتب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گشت و در جلسه برگزار شده با مدیر کل محترم دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، جناب آقای محمدرضا فرجی ایشان با روی باز و با سعه صدر تمام ادعاهای همسر مرحوم مرادی را گوش کردند و مقرر به رسیدگی لازم شد. این درحالیست که قضاوت نهایی راجع به فیلم شنای پروانه را مردم عزیز خواهند کرد. تبعاً با توجه به شرایط کشور و توصیه‌های اکید وزارت بهداشت امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکران فیلمها در سینماهای کشور آغاز شود و رسیدگی به ادعای موکل نیز طبق ضوابط مقرر قانونی پیش خواهد رفت و آنچه به نظر می‌رسد موکل در رسیدن به هدف بشدت مصمم است.