پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

جزئیات سامانه ملی پاسخگویی وزارت بهداشت اعلام شد

مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت گفت: سامانه 190، مرکز ملی پاسخگویی وزارت بهداشت بوده و به عنوان اولین نقطه‌ای است که مردم می‌توانند مشکلات و شکایات خود رامطرح کنند.
کد خبر : ۵۰۳۷۰۶

محمدحسین حیدری، مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به انتقادات مختلف مردم در خصوص سامانه‌های ارتباطی با وزارت بهداشت، اظهار داشت: سامانه 190، مرکز ملی پاسخگویی وزارت بهداشت بوده و به عنوان اولین نقطه‌ای است که مردم می‌توانند مسائل، مشکلات و شکایات خود را در حوزه‌های اورژانس، بهداشت و درمان، دارو، تعرفه سلامت و موارد مربوط به بیماری کرونا، به صورت 24 ساعته و در کل روزهای هفته‌، مطرح کنند.

وی گفت: قبلا سامانه 1490 در حوزه غذا و دارو، 1590 مربوط به اورژانس و درمان و 1690 در حوزه بهداشت وجود داشت اما با اقدامی که در خصوص ادغام آنها صورت گرفت، مردم باید از سامانه 190 استفاده کنند. 

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به انتقاداتی که در خصوص سامانه‌های ارتباط با وزارت بهداشت مطرح شده، بنده این موضوع را پیگیری می‌کنم تا مردم بتوانند از آن شماره‌ها نیز استفاده کرده و دچار سردرگمی نشوند.

حیدری یادآور شد: برای اطلاعات مربوط به دارو و داروهای کمیاب مردم می‌توانند با  سامانه 190 تماس بگیرند و موارد مربوط به شکایات نیز با همین شماره قابل مطرح است؛ به شکلی که وقتی مردم با شماره 190 تماس می‌گیرند، سیستم با اعلام پیش‌شماره‌هایی حوزه‌های مختلف مانند اورژانس، بهداشت  ودرمان و دارو را وصل می‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداختی‌های مردم به مراکز درمانی و همچنین بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری بوده و اکنون دچار مشکلاتی شده‌اند نیز از طریق این سامانه رسیدگی می‌شود، متذکر شد: وزارت بهداشت حداکثر تا 72 ساعت پاسخ شکایات مطرح شده از مردم را می‌دهد.