سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸

ارسال شکایات به ریاست جمهوری

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 4 شکایت نمایندگان از احمدی نژادبه ریاست جمهوری ارسال شده است از تهیه گزارش این 4 شکایت بر اساس ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی در صحن علنی قبل از برگزاری انتخابات خبر داد.
کد خبر : ۴۹۷۳۶

به گزارش صراط فاضل موسوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه کمیسیون اصل نود با بررسی گزارش 4 شکایت نمایندگان از رئیس جمهور بر اساس ماده 233 مشکلی ندارد اظهار داشت: پس از قرائت گزارش کمیسیون اصل نود از 4 شکایت نمایندگان از رئیس جمهور در مهر ماه سال جاری، کمیسیون از نمایندگان شاکی خواست ظرف یک هفته مستندات خود را جهت تدوین این گزارش بر اساس ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس به کمیسیون اصل نود ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر در صورت تصویب گزارش 4 شکایت نمایندگان از رئیس جمهور بر اساس ماده 233 آیین نامه داخلی، شکایت نمایندگان از رئیس جمهور به قوه قضائیه ارسال می شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزود: از آن زمان مستندات نمایندگان در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است بنابراین قبل از برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی گزارش تخلفات رئیس جمهور براساس ماده 233 در صحن علنی مجلس قرائت شده و به رای نمایندگان گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه 4 شکایت نمایندگان از احمدی نژاد به ریاست جمهوری ارسال شده است تصریح کرد: معاونت های حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری بارها برای ارائه توضیحات به کمیسیون اصل نود دعوت شده اند.

موسوی افزود: در گزارش کمیسیون اصل نود از شکایت نمایندگان که در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد نظر کمیسیون در رابطه با دفاعیات معاونان دولت از عملکرد قوه مجریه در موارد شکایت نمایندگان ارائه می شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر بر اساس ماده 233 هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1 این ماده تصریح می‌کند: چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.
 
تبصره 2 این ماده نیز تاکید دارد: درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(89) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
 علاوه بر این شکایت اول نمایندگان از رئیس جمهور که مهر ماه سال جاری در صحن علنی مجلس قرائت شد در 9 بند مورد بررسی قرار گرفته است:

در بند 1 نمایندگان نسبت به تصمیم هیئت دولت مبنی بر پرداخت یک میلیون تومان هدیه به هر نوزاد ایرانی شکایت کرده اند.

در بند2 عدم اهتمام به اجرای برنامه چهارم مد نظر نمایندگان بوده است.

در بند 3 این شکایت عدم ارائه گزارش عملکرد برنامه چهارم و فاصله گرفتن از هدف چشم انداز مورد اشاره قرار گرفته است.
 
 در بند4 تخلفات مکرر در اجرای قانون بودجه از جمله تفریغ بودجه مورد نظر نمایندگان شاکی بوده است.

در بند 5 عدم پایبندی به قانون اصل 44 از تخلفات شمرده شده است.

در بند 6 عدم ارائه به موقع لوایح بودجه سالانه مورد توجه قرار گرفته است.
 
در بند 7 این شکایت عدم اجرا و سرپیچی از اجرای قوانین مختلف نظیر تغییر و کاهش ساعت کار ادارات و امتناع از پرداخت وجوه مربوط به قانون استفاده از تسهیلات ارزی مصوب 15 اسفند سال 88 و همچنین عدم اجرای قانون ماده واحده قانون انحلال شوراهای عالی مصوب 1387، عدم اهتمام در تدوین و تصویب آیین نامه برخی از قوانین مصوب مجلس هفتم مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفته است.

در بند 8 این شکایت استنکاف از ابلاغ برخی از مصوبات مجلس و عدم ارسال برخی از مصوبات دولت به رئیس مجلس ذکر شده است.

در بند 9 شکایت نمایندگان صحبت از دخالت بیش از حد در سیستم بانکی در قطع عجولانه منابع بانکی و بلوکه شدن آنها در طرح های حساب نشده و بخش های دلالی و نتیجتا کاهش قدرت سرمایه گذاری و نیز تامین سرمایه در گردش طرح های تولیدی و خدمات شده است.

در نامه شکایت سوم نمایندگان از رئیس جمهور نسبت به تخلف از اصول 135 و 133 قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از این اصول و تخلف رئیس جمهور از ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص شیوه ادغام وزارتخانه ها مورد شکایت نمایندگان است.

ودر نامه شکایت چهارم ،12 تن از نمایندگان مجلس در نامه ای مقاومت رئیس جمهور در مقابل اجرای حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ابقای حجت الاسلام مصلحی در مقام وزارت اطلاعات را مصداق عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون توسط رئیس جمهور خواندند.

بررسی 4 شکایت نمایندگان از رئیس جمهور در جلسه علنی  به نحوی قرائت شد که در نهایت امکان رای گیری برای آن میسر نبود و مقرر شد پس از ارائه مستندات از سوی نمایندگان شاکی و دریافت پاسخ از رئیس جمهور کمیسیون جمع بندی دیگری داشته و نتیجه به مجلس اعلام شده و در آن صورت طبق ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس برای آن رای گیری شود.
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۰
۱۱
۱
آخه اين مجلسي ها اينقدر خوبند حتي از چراغ سبز هم رد نمي شوند !!
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
پس چرا ما کارکنان سازمان شهرداریها که شرکتی هستیم هنوز قراردادی نشدیم رییس جمهور حرفی که نمیتونی اجرا کنی رو نزن.
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
رییس جههور ما کارکنان شرکتی سازمان شهرداریها هنوز شرکتی هستیم.
احمد اشتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۳
۲
من در شهرداری شازند مشغول کار هستم ازاستانداری با استخدام اینجانب موافقت شده اما شهردار حاضر به امضای استخدام من نیست
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
سلام هرچی مردم ما می کشند از دست این شهرداری هاست که مثل دستگاه پوست کنی عمل می کنه و پوست مردم رو می کنه مخصوصا کسانی که ضعیف ترند اما پولدارا با دادن رشوه مشکلشونو حل می کنند و با رابطه بازی و سکه بازی دیگه مشکلی نمی مونه فقط برای مردم متوسط و فقیر که شهرداری قانون رو به کمال باید رعایت کنه بی کم و کاست و گاهی کمی بیشتر از قانون (شاه می بخشه شاه قلی نمی بخشه) باعث گرانی ها همش شهرداریه
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
سلام بنده با همین ایمیل درد دلی با رییس جمهور داشتم که حال پس از چندین بار حتی یک بار هم خوانده نشده وما دلمان خوش است به رییس جمهور ایمیل می زنیم زهی خیال باطل اون کسی که دریافت می کنه دلش خوش اومد جوابی میده وگرنه حالش رو نداشت ولش در صورتی که بنده در یکی از اون ایمیل ها از 25 سال خدمت معلمی ام با همه ی ناگواریها یش گفته بودم و هر شب در انتظار جوابیه به ایمیل سری می زدم دیگه ناامید شدم اونوقت گفته میشه دولت عدالت محور یادش بخیر در 22 سال پیش وقتی رییس جمهور به مناطق جنوب کرمان می اومد ومارا در مدارس کپری با یک تخته سیاه وتنه درخت که صندلی معلم بود می دید عنایت و لطفش شامل همه می شد ام امروز دستمان به رییس جمهور که نمی رسه صدامون هم به گوشش نمی رسه از قیمت خودروها که خدا می دونه از دستش کاری بر نمیاد آخه خودروساز یعنی سازمان ملل....
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
چرا بعد از 15 ماه حکم کارمندی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی اداره راه و شهر سازی نیامده و ما بلا تکلیف هستیم
مهدی
|
Germany
|
۰۱:۰۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
اقای روحانی بنده و همکارانم که بالغ بر 100 نفر می باشیم در اداره برق و تاسیسات راه اهن هرمزگان پانزده سال بصورت شرکتی در واقع بصورت برده فعالیت مکنیم حتی از حقوق اولیه خودمان محرومیم اخه هنوز باید با قرارداد دلخواه شرکت و پاین ترین دسزمزد پایه اداره کار ولی کار فنی در سخت ترین شرایط کار کنیم و هیچ کس هم جوابگوی ما نیست چون شرکتی هستیم بنده و چند تن از همکاران که تحصیلات دانشگاهی نیز داشتیم با انکه مصوبه مجلس بود اما بلا تکلیف ماندیم ..................... ایا ما انسان هستیم یا نه اقای روحانی تنها کور سوی امید ما به تدبیر و امید شما دوخته شده
محسن اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
Mohsen.esmaeli40@yahoo.com
با سلام شکایت اینجانب در دادیاری 8 دادسرای شهید تولایی مبنی بر جعل قولنامه بدون رسیدگی و بدون اینکه از کاتب قولنامه جویی شود به جهتی از جهات بدون رسیدگی منع تعقیب صادر و در صورت اعتراض بدلایل نامعلوم و مبهم با اینکه صد در صد حق با اینجانب است و پرونده در شعبه 121 بوده چگونه در شعبه 114 رای منع تعقیب تائید گردیده است چرا! ؟ اگر مسلمان هستید و اگر واقعا" قرآن و خون شهیدان مورد احترام شما است پرونده 900366 دادیاری شعبه 8 دادسرای شهید تولایی اصفهان و پرونده کلاسه 870012 شعبه شش حقوقی اصفهان را بررسی کنید اینجانب رزمنده دوران جنگ هستم و مال باخته الان در دوران جنگ شهید نشدم خسته نشدم ولی متاسفانه در دادگستری اصفهان از بی قانونی هم خسته و دارم میمیرم از کلیه مسلمانانی که این نوشته را میخوانند تقاضای کمک و یاری دارم و در این باب ( سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن ) با احترام شاکی پرونده
خشنودیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
۰
۰
سلام.من مادردوفرزندم که زیرپوشش کمیته امداد هستیم چندوقت پیش بخاطرفیبری که توی سینم بودبه دکتری مراجع کردم بنام ... دکتر جراح وزیبای بودایشون گفتن بایدفیبرودربیاری منم باهزارتاقرض وقوله پولوجورکردم ولی ایشان جفت سینه منوجراحی کرده وبخیهای نافرمی زده من شکایت کردم ازش چون پیشنهادرابطه ازمن داشتن وایشون نسبت به عملش هیچ تضمین وهیچ نوجوابی ندارن بدن.منم شکایت کردم ولی منودارن میچرخونن الان دوماه گذشته ومن دردبدی درسینه دارم وجای عمل بوی عفونت میده ازشماتقاضادارم به کارم رسیدگی کنین بخدامن هزینه ای ندارم بدم برم دکترچون منبع درامدی ندارم کارم شده گریه این مدته من بعدخدافقط شمارودارم توروبخدابکارم رسیدگی کنین .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
با سلام
اینجانب 9 قطعه زمین کشاورزی را بصورت نصفه کاری در اختیار زارع قرار داده و علاوه بر زمین هزینه اب و کود وخدمات تراکتوری را هم اینجانب مالک پرداخت کرده ام و نصفه حاصل زمین را همه ساله زارع برده است نصفه کاری یعنی شراکت و در شراکت به طرفین حق کرد زارعانه و غیره تعلق نمگیرد حالا بعد از مدتی ادعای کرد زارعانه نموده است و دادگاه به ایشان رای داده است بر چه اساس و چه قانونی این حکم خلاف شرع و عرف را دادگاه صادر کرده است خواهشمندم راهنمایی و کپی کنید
بابک
|
United States of America
|
۱۸:۵۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
باسلام برای گرفتن وام از بانک از شرکتی تا نظامی بردم قبول نمی کنند من با مقدار سرمایه ای که با زحمت تلاش به دست اوردم میخوام یه مغازه بزنم که چند تا از دوستام یا همشریام مشغول کار بشن واز رفتن به تهران خودداری کنند به هم وطن کمک کردن نهایت ایمان به خداست ...
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
۰
۰
سلام ارییس جمهور ازطرف جوانان وطرفدارانشان شکایت دارم.لطفا رسیدگی یا راهنمایی بفرمایید.ایثارگر وجانباز.......
محمدهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
۰
۰
سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون ،نه مدرک لیسانس و کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم، چند روز با این وضع اقتصاد و گرانی مصالح کارگری هم نیست،نه دیگه آرزو ازدواج دارم نه خانه و ماشین دار شدن،فقط کمکم کن شاغلم بشم یا بیشتر از این گرسنگی نکشم.....
یاسرصادقی دستجرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
۰
۰
باسلام‌
خدمت ریاست جمهورمحترم
من یه قطعه زمین دارم درخراسان شمالی شهرستان اسفراین روستای دستجردکه ازروستاکلا۸مترفاصله دارم بنده اومدم یه خونه برای خودم وخانوادم درست کنم ازطرف جهادکشاورزی اومدن تعطیل کردن رفتم کاراش وکردم کلیه استعلامهاروبرای منابع طبیعی محیط زیست خودجهادکشاورزی روگرفتم که هیچ مشکلی نداردمیتونی بسازی ولی متآسفانه جهادکشاورزی استان مخالفت کردبااینکه جهادکشاورزی اسفراین تآییدکرده بودحالامابایدچکارکنیم نه شوراودهیارمشگل ماروحل میکنندنه بخشداری مابایدکجامراجعه کنی لطفارسیدگی کنیدازیه طرف میگیدبرگردیدبه روستاهاتون ازیه طرف اونجانمیزارن یه خونه درست کنیم پارسال میتونیتیم با۳۰ملیون تومان یه خونه ۵۰متری درست کنیم ولی العان باید۹چملیون هزینه کنیم چرامگه پقدردرامدداریم این تنهامشگل من نیست ۳۰نفرازبچه های روستامیخان خونه درست کنندمتاسفانه همه بامشگل مواجه شدن بخشداری گفته نامه بنویسیدمادرست میکنیم ولی بعد۶ماه اونم به نتیجه نرسیدیم خاهشن کمک کنید