سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

تور نوروز 99 مسیرهای ناشناخته

تور ویتنام نوروز 99 از نظر ما، می‌تواند حداقل از نظر کیفیت، بهترین تور نوروزی امسال لقب بگیرد. تنوع شهرهای قابل دیدن، که هر کدام تفاوتی چشم‌گیر با دیگری دارد و همچنین مدت زمانی مناسب و معقول، وابسته به تعطیلات نوروزی، از این دلایل است.
کد خبر : ۴۹۱۵۸۰

احتمالاً اگر در جمعی صحبت از سفر با تور نوروز 99 مطرح شود، مسیرهایی که همیشه برای ایرانیان شناخته شده بوده است مانند، استانبول، آنتالیا، تایلند و مالزی مطرح شود. از آن‌جا که بسیاری ایرانیان، تجربه‌ی سفر به این کشورها را داشته‌اند یا در مورد آن‌ها بسیار شنیده‌اند، بنابراین این گزینه‌ها، همیشه برای بسیاری افراد، گزینه‌های ابتدایی بوده است. ما در آژانس آویسا با برگزاری تخصصی تورهای شرق آسیا، تلاش می‌کنیم تا در این‌جا، دو مسیر کمتر شناخته شده برای ایرانیان در زمینه‌ی گردشگری را معرفی کنیم.

ویتنام و تور نوروز 99 متنوع و عجیب

تور ویتنام نوروز 99 از نظر ما، می‌تواند حداقل از نظر کیفیت، بهترین تور نوروزی امسال لقب بگیرد. تنوع شهرهای قابل دیدن، که هر کدام تفاوتی چشم‌گیر با دیگری دارد و همچنین مدت زمانی مناسب و معقول، وابسته به تعطیلات نوروزی، از این دلایل است.

تور نوروز 99 مسیرهای ناشناخته

ویتنام یک کشور پهناور که به صورت شمالی جنوبی، در شرقی ترین نقطه جنوب شرق آسیا، واقع شده است. شهری مانند هانوی در شمال این کشور، دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی با بیش از هزار سال قدمت است. در نزدیکی این شهر، ترکیبی از طبیعتی دیوانه کننده با آثار تاریخی بر قله‌های کوه وجود دارد، که می‌تواند هوش از سر هر انسانی برباید. نوروز برای بازدید از این منطقه، بسیار مناسب است، چرا که گرمای هوا نسبت به تابستان آزارنده نیست. خلیج هالونگ که آن هم در شمال ویتنام و در فاصله‌ای نه چندان دور از هانوی قرار گرفته، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی جهان است.

آهکی پوشیده از درخت، که از میان آب‌های خلیج بیرون زده و در زیر بسیاری از آن‌ها، غارهای آهکی وجود دارد و سبب شده تا این منطقه، مانند اژدهایی خوابیده باشد و نام آن هم، بر گرفته از همین شباهت است. در مرکز ویتنام، شهر دانانگ که علاوه بر آثار تاریخی و باستانی، چندین کیلومتر ساحل با شن‌های سفید دارد، قرار گرفته است. برخی از سواحل این منطقه، از بهترین و باکیفیت‌ترین سواحل جنوب شرق آسیا هستند.

ریزورت‌های باکیفیت بسیار زیادی هم در آن ساخته شده، که کار استراحت و لذت بردن از ساحل را برای مسافران آسان می‌کند. نهایتاً در جنوب ویتنام، شهر هو شی مین یا سایگون قرار گرفته، که جاذبه‌های تاریخی و همچنین طبیعی دارد که از شمال این کشور متفاوت است و دیدن آن‌ها هم، می‌تواند خالی از لطف نباشد.

پیشنهاد ما برای آن‌ها که عید نوروز فرصت کافی دارند و بودجه‌ی آن هم، چندان برای‌شان مشکل‌ساز نیست، آن است که تمام این ۴ شهر را در برنامه‌ی خود بگنجانند و تفاوت‌های این کشور بی‌نظیر را با تور ویتنام بشناسند. اما اگر فکر می‌کنید زمان کافی ندارید، یا ترجیح نمی‌دهید این مقدار هزینه کنید، دو راه خواهید داشت، اگر به ساحل علاقمند هستید، دانانگ را در برنامه‌ی خود بگنجانید و اگر نه هو شی مین را باید در برنامه داشته باشید. این سبب می‌شود تا در بهترین زمان ممکن و با بهینه‌ترین هزینه، سفری مناسب را تجربه کنید.

سریلانکا و تور نوروز 99 غیر قابل تکرار

از دیگر مقاصدی که در منطقه شرق آسیا قرار دارد و کمتر از دیگر کشورهای آن منطقه شناخته شده است، سریلانکاست. این کشور در جنوب شرقی هند قرار گرفته و به نام اشک هندوستان مشهور است. احتمالاً اکثر ایرانیان، این کشور را با نام سیلان و چای‌های مشهورش می‌شناسند. از آن‌جا که این کشور، به طور کامل توسط اقیانوس هند احاطه شده است، سواحل فراوانی در این کشور وجود دارد. در کنار این، قرار گرفتن بر روی خط استوا، سبب شده تا آب و هوای آن و همچنین نوع طبیعت آن، بسیار شبیه کشورهای جنوب شرق آسیا باشد. به همین دلیل تور سریلانکا می‌تواند برای بسیاری افراد جذاب باشد.

تور نوروز 99 مسیرهای ناشناخته

تورهای سریلانکا چند سالی‌ست که از مبدأ ایران برگزار می‌شود، ولی هنوز به اندازه‌ی بسیاری از مسیرها، همه گیر نشده است. اگر چه دریافت ویزای این کشور بسیار ساده است و می‌تواند برای مسافران جذاب باشد. در این مسیر، شهرهای کندی، کلمبو و بنتوتا برای عرضه به مسافران ایرانی وجود دارد. کندی در منطقه‌ای جنگلی قرار گرفته که جذابیت طبیعی آن، می‌تواند برای هر مسافری بی حد و حصر باشد. کلمبو که در گذشته پایتخت سریلانکا بوده است، بندری میان شرق و غرب بوده و همچنان هم دارای بندر است و در کنار آن سواحلی هم دارد، که مسافران از آن می‌توانند لذت ببرند. بنتوتا هم منطقه‌ای ساحلی‌ست که با شن‌های طلایی پوشیده شده است و بهترین مکان برای استفاده از ساحل و ورزش‌های آبی است.

ایرلاین‌های سلام ایر و ایرعربیا و همچنین امارات در این مسیر فعال هستند، که دو ایرلاین اول قیمت‌های بهتری برای مسافران به همراه خواهد داشت و ترکیب مسیرها، برای عید نوروز متفاوت خواهد بود و مسافران می‌توانند، صرفاً در یک شهر یا چند شهر این کشور اقامت کنند و از امکانات آن، استفاده کنند. اما مدت زمان اقامت در این بسته‌ها تقریباً مشابه است و طبیعتاً تفاوت در‌ آن است که آیا ترجیح می‌دهید صرفاً در کنار ساحل، یک هفته‌ی نوروز خود را بگذرانید، یا علاوه بر ساحل، سری هم به جنگل‌های استوایی بزنید.

این مسیرها از آن‌جا که برنامه‌ریزی برای آن‌ها به شکل محدود صورت گرفته، ظرفیت چندانی ندارند و برای همراه شدن با آن‌ها، باید سریع‌تر از دیگر مسیرها تصمیم بگیرید و تور سریلانکا نوروز 99 خود را خریداری کنید.